خدمات سایت


متن کامل خبر

باز هم کلاهبرداری میلیاردی در بازار کامپیوتر

آرشیو
آمار دقیقی از حجم این کلاهبرداری در دست نیست، اما فعالان بازار می‌گویند حجم آن بیش از یک میلیارد تومان است.
1390/02/13 10:27:00 ق.ظ

یک فعال قدیمی و کهنه‌کار بازار کامپیوتر که بیش از ۱۰ سال در بازار سابقه داشت اواسط هفته گذشته با کلاهبرداری بیش از یک میلیارد تومان قطعات کامپیوتری همکارانش را در یکی از پاساژهای معروف کامپیوتر تهران شوکه کرد.

این فعال بازار که در طبقه همکف یکی از بازارهای کامپیوتر واقع در خیابان ولیعصر فروشگاه داشت قبل از متواری شدن چند روزی فروشگاهش را به بهانه تعمیرات تعطیل کرد.

وقتی تعطیلی مغازه‌ وی کمی طولانی شد همکارانی که با او مراوده تجاری داشتند در پی تماس با او فهمیدند که این فرد کارمندان مغازه‌اش را نیز به بهانه تعمیرات فروشگاه به مرخصی فرستاده است.

اما اواسط هفته گذشته بازاریان به این نتیجه رسیدند که همکار دیرینه‌شان دیگر هیچ‌وقت به بازار برنمی‌گردد و دوباره این پاساژ برای چندمین‌بار در ماه‌های گذشته چند روزی به کما رفت.

بر اساس این گزارش، این بازاری که ارتباط گسترده‌ای با فعالان بازار پاساژ داشت، بیشتر در زمینه قطعات کامپیوتری مانند مادربورد، پردازنده و هارد فعالیت می‌کرد و از این رو جنس‌هایی را که از همکارانش برده در زمینه مادربورد و پردازنده بوده است.

بازاریان می‌گویند نمایندگان فروش اسوس از این کلاهبرداری ضرر زیادی دیده‌اند.

عده‌ای هم می‌گویند وی بسیار بدحساب بوده با این حال با اکثر فروشگاه‌ها و فعالان پاساژ رابطه کاری داشته است.

شنیده شده که چند نفر از فعالانی که از این کلاهبردار متضرر شده‌اند به تازگی به خانه او مراجعه کردند و با برخورد بد خانواده‌اش مواجه شدند.

معمولا کلاهبرداران در بازار کامپیوتر به دلیل نوع تجارت در این حوزه جنس را خیلی در انبارشان نگه نمی‌دارند و برای آب کردن کالاها به طرق مختلف آن را دوباره وارد بازار می‌کنند و با این کار افراد ضرردیده اندک امید جبران زیان را از دست می‌دهند، اما به گفته بازاریان، جنس‌هایی که این شخص برده هنوز وارد بازار نشده است.

آمار دقیقی از حجم این کلاهبرداری در دست نیست، اما فعالان بازار می‌گویند حجم آن بیش از یک میلیارد تومان است.

پایین‌ترین میزان این کلاهبرداری ۲ میلیون تومان و بالاترین میزان آن نیز ۵۰ میلیون تومان گزارش شده است.

گفتنی است این مجتمع که فعالانش آن را قلب کامپیوتر کشور می‌خوانند در یکی دو سال گذشته کلاهبرداری زیادی را تجربه کرده است.

منبع : نیاز روز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 246

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50