خدمات سایت


متن کامل خبر

کاشانی و صدای پای سکولاریسم در آزادی

آرشیو
صدای پای سکولاریسم در ورزشگاه آزادی هم پای قدم های حبیب کاشانی به گوش می رسد.
1390/02/21 11:22:32 ق.ظ

روزنامه تماشا در یکی از صفحات داخلی عکسی را منتشر کرد که در آن "حبیب کاشانی" مدیر باشگاه پرسپولیس در کنار یکی دو نفر دیگر با پیراهن مشکی نشان داده می شدند و ذیل عکس هم تیتری با مضمون که سرخ پوشان در تشییع شهدای گمنام آمد و الخ.

روزنامه تماشا بخشی از نشریات زنجیره ای است که چندی با انتساب به یک جریان منتسب به یکی از مقامات ارشد به راه افتاده و البته با رویکرد ورزشی و با مطالب عامه پسند فعال است. نکته دیگر اینکه این عکس حبیب کاشانی درست در شرایطی منتشر می شود که وی به شدت مورد انتقاد رسانه ها قرار دارد. عملکرد کاشانی در استقبال از تیم عربستانی آن هم در حالی که اعضای تیم پرسپولیس در فرودگاه عربستان مورد انگشت نگاری قرار گرفتند و پس از آن سخنان نه چندان مودبانه وی که در پاسخ به دانشجویان بازداشت شده در ورزشگاه آزادی عواملی بود که فشار رسانه ای سنگینی را بر مدیر باشگاه سرخ ها وارد کرد اما این بار این فشار رسانه ای نه از جانب ورزشی نویس ها بلکه از جانب کسانی بود که از خاستگاه حبیب کاشانی و پایگاه ایدئولوژیکی که او سال ها است که خود را به آن نسبت می دهد سوال می کردند.

اما بعد، انتشار این عکس در آن روزنامه و از آن شخصیت در آن شرایط و با این پیشینه چند حرف حساب دارد که اندیشیدن به آن می تواند افقهایی را از تغییرات فرهنگی در کشور و خصوصا در برخی از نهادها مانند ورزش و فرهنگ باز کند. اینکه چه جریان رسانه ای این عکس را منتشر می کند و خبری را که به رپرتاژ آگهی شبیه است یا حداکثر به آگهی های تقدیر و تبریک نیم تای پایین روزنامه ها می ماند خود نشان از ریشه ای است که رفتار این جریان در پایگاه های سیاسی دارد.

نکته دوم کنش پذیری و انفعال کاشانی است؛ او به شدت احساس می کند که پایگاهی که بر اساس آن توانسته کسب وجهه کند حالا به شدت آسیب دیده و به هر روشی حتی انتشار عکسش در تشییع جنازه شهدای گمنام استفاده کند.

اما نکته سوم؛ اگر کمی گوش تیز کنید نیازی به گفتن نکته سوم نیست. صدای پای سکولاریسم در ورزشگاه آزادی هم پای قدم های حبیب کاشانی به گوش می رسد. درست همان جایی که حمایت از مظلوم را در عرصه پیش پا افتاده ای مانند مسابقه فوتبال که هیچ رگ حیات کشور به آن متصل نیست را بر نمی تابند و فردا و پس فردایش می شوند عابد و زاهد و مسلمان و انقلابی و غیره، این جدا کردن ساحات که حالا همه جا باب شده از حج گرفته تا فوتبال چه معنایی غیر از سکولاریسم دارد. بگذریم که این بار نقاب مذهبی هم به رخ زده است.

سخن آخر هم با جناب رئیس باشگاه. ایشان بیش از اینکه برای وجهه و صندلی شان نگران باشند و آرزوی صندلی های بزرگ تری را بکنند که ممکن است درش گم شوند- که البته ان شاء الله این طور نیست- کمی هم مراقب باشند که یک وقت دین شان هوا نرود دیگر اصلا ماجرا ماجرای "کلمه الحق عند امام جائر" نیست ماجرا ماجرای "من سمــع رجل ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم" ان شاء الله که شما همان طور که از وجناتتان پیداست معنای این روایت را می دانید و نیازی به ترجمه نیست. فقط یادتان باشد که برای اثبات مسلمانی گاهی به بیش از انتشار یک عکس نیاز است. والسلام علی من اتبع الهدی

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد image وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد 1403/02/29

ساعت‌ها به روال همیشگی، مشغول انجام وظیفه‌ی خودشان هستند. اما مطالعه‌ی جدیدی می‌گوید وقتی ورزش می‌کنیم، زمان در تصورات ما کمی از ساعت واقعی جلوتر است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 11

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 202

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1199

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 813

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2583

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2884

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2925

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3030

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2654