خدمات سایت


متن کامل خبر

سکوت طرابلس در برابر شایعه فرار سرهنگ + تکمیلی

آرشیو
در حالی که رسانه ها، ساعتی پیش در خبری فوری، از فرار دیكتاتور لیبی از طرابلس خبر دادند، رسانه های رسمی حکومت قذافی تا کنون به این خبر واکنشی نشان نداده اند!
1390/02/24 04:51:45 ق.ظ

بیشتر خبرگزاری های معتبر بین المللی، ساعتی پیش و به نقل از «فرانكو فراتینی»، وزیر امور خارجه ایتالیا مدعی شدند که «معمر قذافی» به احتمال زیاد از طرابلس فرار کرده است.

«فرانتینی» در اظهارات خود، این احتمال را هم مطرح کرده است که «قذافی» بر اثر حمله های ناتو زخمی شده باشد.

طرح این ادعا، در حالی است که تا لحظه انتشار این خبر، رسانه های رسمی و نزدیک به حکومت لیبی در برابر این خبر، سکوت کرده و در تأیید یا تکذیب آن موضعی نگرفته اند.

«قذافی» در روزهای اخیر، کمتر در برابر انظار عمومی حاضر شده و تنها تصاویری از دیدار وی با برخی شخصیت های لیبیایی منتشر شد که به دلیل مشخص نبودن زمان ضبط این تصاویر، مورد تردید رسانه ها قرار گرفت.

«فراتینی» روز پیش نیز در گفت وگو با یک خبرگزاری ایتالیایی گفته بود كه «معمر قذافی»، به احتمال زیاد تا پایان ماه می (دهم خرداد) دستگیر می‌شود.

وزیر امور خارجه ایتالیا در گفت وگو با خبرگزاری «آنسا»، افزود: تا پایان ماه جاری میلادی، حكم دستگیری رهبر لیبی و به احتمال زیاد، خانواده وی از سوی دادگاه كیفری بین المللی صادر می‌شود.

بر پایه این گزارش، روز پنجشنبه نیز روزنامه «الزمان» به نقل از منابع یونانی گزارش داده بود که گفتگوهایی برای خروج قذافی از لیبی انجام گرفته و سرهنگ به زودی از طرابلس فرار خواهد كرد.

این روزنامه افزود: گفته شده كه قذافی، دو پیش شرط برای خروج تعیین كرده است؛ نخست اعلام این که جانشین او، پسرش سیف الاسلام به عنوان ملك الملوك لیبی و شرط دوم، تأمین امنیت قضایی خود و خانواده اش از سوی پلیس بین الملل است.

در همین حال، گفته می شود با توجه به اینکه «قذافی» همواره روابط نزدیکی با «رم» داشته است و به ویژه در دوره زمامداری «برلوسکونی» در سال های اخیر در زمینه های فنی، سیاسی و اقتصادی همکاری های گسترده ای میان ایتالیا و لیبی وجود داشت است، مقامات این کشور اروپایی، از منابع خبری دقیقتری در لیبی برخوردار هستند. به همین دلیل، اطمینان وزیر خارجه ایتالیا در طرح این موضوع می تواند منبعث از همین منابع باشد.

البته روابط خوب «قذافی» با مقامات آتن و انتشار خبری نزدیک به این مضمون از سوی منابع یونانی در روزهای گذشته نیز چنین احتمالی را تقویت می کند.

گفتنی است، با وجود انتشار چنین شایعه ای، همچنان درگیری ها میان انقلابیون و نیروهای قذافی در برخی مناطق لیبی ادامه دارد و همزمان جنگنده های ناتو به بمباران اهدافی در لیبی ادامه می دهند.

تکمیلی

معمر قذافی در پیام صوتی كه از تلویزیون دولتی لیبی پخش شد اظهارات وزیرخارجه ایتالیا مبنی بر فرارش از طرابلس را رد كرد و گفت: من در جایی هستم كه نمی‌توانید به آنجا دست پیدا كنید.

به گزارش روزنامه مصری «الیوم السابع»، «معمر قذافی»، رهبر لیبی در پیام صوتی كه از تلویزیون دولتی این كشور چندین ساعت بعد از گزارش وزیر خارجه ایتالیا مبنی بر اینكه وی زخمی شده و طرابلس را ترك كرده، پخش شد،‌ گفت: من در جایی هستم كه شما نمی‌توانید به آنجا دست یابید .

قذافی در این پیام عنوان داشت: من به بزدلان صلیبی می‌گویم شما هرگز قادر نخواهید بود به جایی برسید كه من در آنجا هستم و بخواهید من را بكشید.

رهبر لیبی خطاب به نیروهای سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) گفت:‌ اگر شما مرا بكشید هرگز نمی‌توانید روحم را كه تسكین دهنده قلب میلیون‌ها نفر است از بین ببرید.

قذافی حمله نیروهای ناتو به باب العزیزیه، مقر اقامتش را محكوم و كشته شدن 3 خبرنگار در این حملات را تسلیت گفت و افزود: بزرگی و عزت از آن ما و ننگ و عار برای بزدلان و مزدوران است.

رهبر لیبی همچنین از رهبران و مسئولانی كه با وی تماس گرفته و از زنده بودنش اطمینان حاصل كرده‌اند تشكر كرد.

سخنگوی دولت لیبی نیز گفت: معمر قذافی زخمی نشده است.

«موسی ابراهیم»، سخنگوی دولت لیبی اخبار منتشر شده مبنی بر اینكه «معمر قذافی» در حمله نیروهای ناتو زخمی شده است را رد كرد و گفت:‌ این اخبار تنها برای ایجاد تشویش است و صحت ندارد.

«ابراهیم» تاكید كرد:‌ رهبر لیبی از روحیه بالایی برخوردار است و كنترل اوضاع كشور را برعهده دارد و هیچ گونه مشكلی در خصوص اداره كشور ندارد و هیچ اتفاقی برای وی نیفتاده است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان image کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان 1403/02/21

باستان‌شناسان با گزارش یک مرد محلی و خیلی اتفاقی، یک تمدن ٧ هزار ساله را در نقاط دور افتاده صربستان متعلق به عصر نوسنگی کشف کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 180

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 153

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 341

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 396

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 354