خدمات سایت


متن کامل خبر

لیگ یازدهم، پخش تلویزیونی ندارد!

آرشیو
ماجراي حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال از سال‌ها پیش در فوتبال ايران مطرح بوده و هست.
1390/02/26 09:09:13 ق.ظ

در حالی که مدیران لیگ برای تحقق این آروز تلاش بسیاری کردند، یكی پس از دیگری و با حسرت، این رویای دست نیافتنی را فریاد می‌زدند.

صدا و سیمای ایران بر خلاف عرف رایج در دنیا، حاضر نبود بابت پربیننده‌ترین برنامه هفتگی‌اش ـ كه هزینه‌ای هم برای ساخت آن متحمل نمی‌شد ـ پولی پرداخت كند و فریاد باشگاه‌هایی كه هر از گاه، تهدید می‌كردند اجازه ورود دوربین سیما به ورزشگاه‌ها را نخواهند داد، به جایی نمی‌رسید؛ ولی سرانجام این فریادها نتیجه داد و صدا و سیما کمی انعطاف پذیر شد.

بنا بر این گزارش، رئیس سازمان لیگ برتر، با بیان اینکه حق واقعی پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر 150 میلیارد تومان است، گفت: در لیگ دهم، قرارداد سازمان لیگ و صدا و سیما، سیزده میلیارد تومان بوده و این نشان می‌دهد، فوتبال تا رسیدن به حق واقعی خود فاصله بسیاری دارد.

به همین منظور، روز گذشته، نشستی با معاونین سازمان صدا وسیما پیرامون لیگ یازدهم و قرارداد فصل جدید مسابقات لیگ داشتیم که ترجیح می دهم درباره جزییات این نشست سخن نگویم، ولی مطمئن باشید، حق پخش تلویزیونی در لیگ یازدهم، قطعا افزایش خواهد یافت، حال آن که هنوز درباره رقم دریافتی برای سال جدید، توافق نهایی نشده است.

این گزارش ادامه داد، کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، صداوسیما را تهدید کرد که اگر مبلغ اندک حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر را تغییر ندهد، اجازه پخش بازی‌های لیگ یازدهم را به تلویزیون نخواهد داد.

اینها همه در حالی است که ماجرای حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال از سال‌ها پیش در فوتبال ایران مطرح بوده و هست، ولی گویا، در یازدهمین دوره لیگ برتر، این قضیه با ظرافت کامل زیر ذره بین برود و در صورتی که مسئولان سیما، مبلغ مورد نظر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر را پرداخت نکنند، در لیگ یازدهم، اجازه پخش مسابقات فوتبال به سیما داده نخواهد شد.

البته شاید این بحث جدی گرفته نشود، ولی شرایط لیگ یازدهم کاملا متفاوت است و مدیران تیم ها برای رفع مشکلات مالی تیم خود، ناچارند به حمایت قاطع از این طرح بپردازند.

فراموش نکنیم که نمایندگان مجلس در پاییز سال گذشته نیز در قانون پنجم توسعه، مصوبه ای تصویب کردند كه بنا بر آن، سازمان های دولتی، از هزینه كردن در ورزش حرفه‌ای منع شدند.

بنابراین، با ممنوعیت بودجه تیم های صنعتی در فصل آینده، باید منتظر ماند و دید که وقتی تیم هایی همچون سپاهان در فصل آینده در شرایط مشابه با دیگر تیم ها قرار گیرند، می توانند همچنان یکه تازی کنند، یا این که وقتی کفگیر آنها هم به ته دیگ خورد، معنی کمبودها را بفهمند و مجبور شوند با سیلی، صورتشان را سرخ نگه دارند و به گفته ای، ترمزشان کشیده می شود؟!

گفتنی است، برای نخستین بار در دوره ریاست محسن صفایی فراهانی بر فدراسیون فوتبال، کارهایی انجام گرفت تا این مشكل با تصویب طرحی قانونی در مجلس ششم برطرف شود كه البته این تمهید هم در رفت و برگشت به شورای نگهبان به یكی از منازعات سیاسی تبدیل شد و سرانجام به جایی نرسید.

این گزارش یادآور می شود، با تغییر دولت در سال‌های گذشته و یکدست شدن فضای سیاسی و هماهنگی میان دولت، مجلس و صداوسیما، انتظار می‌رفت به دور از قیل و قال سیاست، این مشکل فوتبالی حل شود و در این راستا نیز رایزنی‌هایی میان مسئولان ارشد رسانه ملی و مدیران باشگاه‌ها شد.

و به این ترتیب بود که در نشست شورای مركزی اتحادیه فوتبال، مدیران باشگاه پرسپولیس، استقلال، سپاهان و پاس به عضویت كمیته پیگیری حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال از طریق مجلس اسلامی درآمدند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215