خدمات سایت


متن کامل خبر

ده استفاده هوشمندانه از کول دیسک های بدون استفاده

آرشیو
شاید شما هم مثل دوست من عاشق کول دیسک باشید و تعداد زیادی از آنها را در کشوی میزتان داشته باشید.
1390/02/29 02:09:48 ق.ظ

شاید شما هم مثل دوست من عاشق کول دیسک باشید و تعداد زیادی از آنها را در کشوی میزتان داشته باشید. یا شاید به بازار آمدن نمونه های بهتر و حجم بالاتر، باعث شده کول دیسک های قدیمی در اتاق تان خاک بخورند. اما حیف نیست این بیچاره ها که زمانی با یکی دو گیگابایت حجم، برای خودشان پادشاهی می کردند، به این روز بیافتند؟

در ادامه مطلب ۱۰ استفاده جالب و کاربردی این گجت های را برای تان لیست کرده ایم تا همچنان از آنها استفاده های مفید بکنید.

۱۰ ‫-‬ نسخه ای از ویندوز یا لینوکس را در جیب تان داشته باشید

اگر شما هم مانند خیلی ها لینوکس را سیستم عامل روز مبادا می دانید، نسخه های کم حجم بسیار متنوعی از این سیستم عامل را می توانید بیابید که به راحتی روی یک کول دیسک جا می شوند. جالب اینکه حتی می توانید به صورت بوت چندگانه ، چند لینوکس مختلف را در اختیار داشته و بسته به نیازتان از آنها استفاده کنید.

اگر هم که کاربر سیستم عامل ویندوز هستنید، نگران نباشید. می توانید یک نسخه سبک ویندوز را روی کول دیسک تان نصب کرده و سیستم ها را از روی آن بوت کنید. حتی می توانید یک *هکینتاش پرتابل هم بر روی کول دیسک داشته باشید.

*هکینتاش: روشی برای هک کردن سیستم عامل مک و نصب آن بر روی دیگر کامپیوترها.

۹- یک نوار گلچین امروزی بسازید!

شاید امروزه دیگر هنر ساخت نوارهای میکس شده و گلچین در عصر اطلاعات بیشتر به شوخی و افسانه بدل شده باشد. الان دیگر اگر هم بخواهید آهنگی را به یکی از دوستان تان بدهید، آن را برای اش ایمیل می کنید و یا لینک دانلود مستقیم ان را برای اش می فرستید.

مطمئنا در این دوره هیچ کس از شما به دنبال تهیه نوار گلچین با یک ضبط صوت دو کاسته نمی رود. اما می توانید به جای ایمیل و آدرس اینترنتی، کول دیسک های بیکارتان را به نوارهای گلچین جذابی برای هدیه دادن به دیگران تبدیل کنید. اینگونه حداقل یک ابزار مادی قابل درک و تصور به عنوان هدیه به دوست تان داده اید، نه یک لینک دانلود غیر قابل لمس!

حتی می توانید آن را مانند این محصول آمازون به شکل یک نوار ضبط صوت قدیمی درآورده و کادو دهید.

۸- یک درایو رمزگذاری شده قابل معاوضه بسازید

اگر شما واقعا یک جاسوس باشید، به چیزی بیشتر از یک کول دیسک رمزگذاری شده نیاز دارید. درست است که شغل هیچ کدام از ما جاسوسی نیست، اما اطلاعات جالبی! داریم که دوست داریم تا حد امکان مخفی بمانند. اگر کول دیسک اضافی در خانه دارید، پس با استفاده از تروکریپت می توانید یک ابزار رمزنگاری شده برای رد و بدل کردن اطلاعات با دوستان تان بسازید. البته ما راه حلی برای نابودی خودکار اطلاعات و کول دیسک یا منفجر شدن اش بعد از مشاهده توسط فرد مورد نظر نداریم. ولی حداقل مطمئن هستید که اطلاعات به شکل کاملا امنی ارسال شده است.

یکی از کاربردهای جالب این شیوه، ارسال اطلاعات حساس تجاری، صنعتی بین شعب یک شرکت یا کارخانه، توسط پیک ها و اداره پست است.

۷- یک کپسول زمان دیجیتال بسازید

شاید در آینده دیگر اثری از کول دیسک های امروزی نباشد و جابجایی اطلاعات از طریق نقاط میکروسکپی تعبیه شده در سر انگشتان تان صورت بگیرد. اما اگر شما می خواهید نسخه ای از گذشته تهیه کنید و کودکان آینده را مطلع سازید که ابزارها در گذشته چگونه مورد استفاده قرار می گرفتند، می توانید از کول دیسک های بیکارتان برای ساخت یک کپسول زمان استفاده کنید. البته اگر فکر می کنید اطلاعات خیلی مهمی را برای آیندگان به جا گذاشته اید، می توانید برای اطمینان بیشتر، کول دیسک تان را فناناپذیر کنید. خب، پس از اینکه کول دیسک را با اطلاعاتی درباره دنیای امروز و عکس های خودتان پر کردید، آن را جایی دفن کنید. البته بهتر است که از یک ظرف محکم و مطمئن برای دفن آن استفاده کنید. لینک نارنجی را هم در آن فراموش نکنید!

۶- برای ویندوزتان رم مجازی محیا کنید

کاربران ویندوز ویستا و سون می توانند کول دیسک شان را به درایو رم مجازی تبدیل کنند. اگر که رم سیستم تان کافی نیست و فضای هاردتان هم پرشده، یک کول دیسک پر سرعت می تواند کمک خیلی خوبی باشد. البته این کار هیچگاه نمی تواند جایگزین افزودن یک رم واقعی به سیستم باشد. اما تا زمانی که رم سیستم را افزایش می دهید، کارتان را راه می اندازد.

۵- یک کیت مسافرتی دیجیتال به همراه داشته باشید

برخی از ما دوست داریم که هنگام مسافرت و گردش هم لپ تاپ مان را به همراه داشته باشیم، برخی هم علاقه ای به این کار نداریم. ولی یک راه هم ساخت یک کول دیسک کیت مسافرتی است. اگر شما کامپیوترتان را به همراه ندارید اما به برخی فایل ها و برنامه ها برای توفق های گاه و بیگاه در کافی نت های مسیر نیاز دارید، کول دیسک می تواند کمک خوبی محسوب شود. حتی اگر لپ تاپ تان را هم به همراه داشته باشید، باز کول دیسک مکان مناسبی برای داشتن یک نسخه پشتیبان از رسیدها، قراردادهای کرایه ماشین و هتل اینترنتی و دیگر فایل هایی است که ممکن است در سفر به انها نیاز پیدا کنید، اما تهیه پرینت آنها چندان ضروری نیست.

اگر هم می بینید به همراه داشتن اطلاعات ضروری کاری یا شخصی نیاز دارید، می توانید طبق روش شماره ۸ یک کول دیسک رمزگذاری شده همراه تان بردارید. ممکن است که هیچگاه به این اطلاعات نیازی پیدا نکنید، اما همین که آنها را به همراه دارید باعث قوت قلب و ارامش خیال است.

۴- یک درایو نصب یکپارچه نرم افزارهای ضروری ایجاد کنید

Ninite ابزار بسیار کاربردی برای ویندوز و لینوکس است که می تواند یک برنامه نصب یکپارچه برای تعداد زیادی نرم افزار رایگان کاربردی ایجاد کند. به صورتی که تنها با اجرای یک برنامه نصب، همه انها روی سیستم نصب شوند. خب، بهترین مکان برای نگهداری این برنامه نصب کجا است؟ یک کول دیسک بلا استفاده. اگر نیاز دارید که گاهی اوقات بدون اتلاف وقت بر روی یک سیستم برنامه های ضروری را نصب کرده و آن را آماده استفاده کنید، کول دیسک حاوی برنامه نصب جادویی می تواند کمک بسیار بزرگی باشد.

یک کاربرد دیگر کول دیسک حاوی برنامه نصب Ninite می تواند کمک به دوستان و افراد خانواده که تجربه زیادی در استفاده از کامپیوتر ندارند، باشد. وقتی به آنها یکی از این کول دیسک ها را بدهید، می توانید مطمئن باشید که با یک کلیک همه برنامه های ضروری کار با کامپیوتر را نصب کرده اند. البته برای دانلود آخرین نسخه این برنامه ها به اینترنت نیاز دارید.

۳- روی کول دیسک یک دستگاه بازی پرتابل داشته باشید.

با توجه به تعداد بسیار زیاد برنامه های شبیه ساز کنسول های بازی قدیمی، که حجم چندانی هم ندارند، شما می توانید یک مجموعه به یاد ماندنی از بازی های دوران کودکی تان را روی یک کول دیسک درون جیبتان داشته باشید. حال به هر کامپیوتر بیکاری که برسید، می توانید کول دیسک را وصل کرده و مشغول بازی شوید. و البته دوستان تان را هم در لذت این نوستالژی شریک کنید.

۲- یک درایو شخصی از برنامه های پرتال همراه داشته باشید

برنامه های متن باز رایگان بسیار جالب و کاربردی اند و تعداد زیادی از آنها نسخه های پرتابل هم دارند. این یک لیست از برنامه های پرتال کم حجم و کاربردی است که ویژه ویندوز هستند. البته تعداد زیادی هم برنامه های پرتال رایگان ویژه مک وجود دارد که نیاز شما را برآورده می کند. اگر می خواهید که بدون توجه به کامپیوتر مورد استفاده همیشه و همه جا امکان انجام کارهای تان را داشته باشید، یک کول دیسک پرتابل ایده مناسبی است. تعداد زیادی از برنامه های پرتابل را هم می توانید در سایت Portableapps بیابید.

۱- یک کیت بازیابی اضطراری بسازید

کامپیوترها وسایل کارآمدی هستند. اما گاهی اوقات اتفاقات بدی برای آنها رخ می دهد. فایل های سیستمی آسیب می بینند، هارد دیسک می میرد و اتفاقات اینچنینی. اغلب این مشکلات را معمولا می توانید با استفاده از چند برنامه که از روی کول دیسک بوت می شوند، برطرف کنید. مثلا همان کول دیسک بوت لینوکسی که ساخته اید راهکار مناسبی خواهد بود. در اینجا راههای فراوانی برای نجات ویندوز با یک کول دیسک را خواهید یافت. کاربران مک هم می توانند DVD بازیابی سیستم را بر روی کول دیسک کلون کنند و از ابزارهای آن به راحتی استفاده کنند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! image پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! 1403/02/20

پزشک هوش مصنوعی گوگل به‌لطف قابلیت خودآموزی بر بستر Google، موفق شده عملکرد فوق‌العاده‌ای را ثبت کند و حتی از پزشکان واقعی هم بهتر باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6

هوش مصنوعی DeepMind گوگل اکنون می‌تواند DNA و سایر مولکول‌های زیستی را شبیه‌سازی کند image هوش مصنوعی DeepMind گوگل اکنون می‌تواند DNA و سایر مولکول‌های زیستی را شبیه‌سازی کند 1403/02/20

نسخه سوم مدل انتشاری AlphaFold می‌تواند ابزاری بالقوه برای درمان بیماری‌های و ساخت واکسن‌های جدید باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد image اولین ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار مشکل شد 1403/02/20

نورالینک یک رابط بین مغز و رایانه یا BCI ساخت و اکنون می‌گوید تعدادی از رشته‌ها از مغز بیمار خارج شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۴ هواوی با پردازنده قدرتمند و نمایشگر اولد رونمایی شدند image لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۴ هواوی با پردازنده قدرتمند و نمایشگر اولد رونمایی شدند 1403/02/19

لپ‌تاپ‌های جدید هواوی به پردازنده‌های قدرتمند اینتل مجهز هستند و از نمایشگرهای لمسی اولد بهره می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 14

هواوی واچ فیت 3 با نمایشگر 1.82 اینچی امولد معرفی شد image هواوی واچ فیت 3 با نمایشگر 1.82 اینچی امولد معرفی شد 1403/02/19

واچ فیت 3 هواوی دارای بدنه آلیاژ آلومینیومی مربعی‌شکل و نمایشگر 1.82 اینچی AMOLED با لبه‌های خمیده در چهار طرف است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 14

مشخصات GPU پلی استیشن 5 پرو افشا شد؛ جهش عملکردی بزرگ image مشخصات GPU پلی استیشن 5 پرو افشا شد؛ جهش عملکردی بزرگ 1403/02/18

احتمالاً تنها چند ماه دیگر تا عرضه PS5 Pro فاصله داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 20

ربات اپتیموس حالا می‌تواند در کارخانه تسلا کارهای واقعی انجام دهد image ربات اپتیموس حالا می‌تواند در کارخانه تسلا کارهای واقعی انجام دهد 1403/02/17

ربات انسان‌نمای اپتیموس تسلا مشغول انجام یک کار واقعی در کارخانه تسلا است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

حالا در شبکه اجتماعی تردز می‌توانید نقل‌قول پست‌های خود را محدود کنید image حالا در شبکه اجتماعی تردز می‌توانید نقل‌قول پست‌های خود را محدود کنید 1403/02/16

کاربران شبکه اجتماعی تردز اکنون می‌توانند مشخص کنند که چه کسانی قادر خواهند بود تا پست‌های آن‌ها را نقل‌قول (Quote) کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد image لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد 1403/02/16

«لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» سرانجام در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد و حالا باید برای تصویب نهایی آن در مجلس انتظار کشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

تلویزیون پیشرفته ۲۰۲۴ توشیبا با نمایشگر بزرگ رونمایی شد image تلویزیون پیشرفته ۲۰۲۴ توشیبا با نمایشگر بزرگ رونمایی شد 1403/02/15

توشیبا تلویزیون جدیدی با اسپیکرهای قدرتمند، فناوری‌ پیشرفته و نمایشگر بزرگ رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40