خدمات سایت


متن کامل خبر

مروري بر بازي هاي هفته پاياني ليگ برتر فوتبال ايران

آرشیو
در آخرين هفته ليگ برتر فوتبال تيم‌ها بر سر نايب قهرماني و سقوط نکردن نبرد خواهند کرد و پرسپوليس ميزبان پيکان است.
1390/02/30 05:11:31 ق.ظ

در هفته سي و چهارم و پاياني ليگ برتر،‌ حساس‌ترين ديدارها در انتهاي جدول برگزار مي‌شود جايي که شش تيم در خطر سقوط قرار دارند و دو تيم از اين جمع به همراه استيل آذين که هفته گذشته سقوطش مسجل شده بود دسته يکي مي‌شوند.

در بالاي جدول نيز سپاهان هفته گذشته جشن قهرماني‌اش را در کنار زاينده رود برپا کرد تا در اين هفته بدون ستارگانش برابر سايپا بازي کند. با اين حال جنگ بر سر نايب قهرماني همچنان وجود دارد.

نگاهي به ديدارهاي هفته آخر ليگ برتر مي‌اندازيم.

* سايپا - سپاهان اصفهان؛ سومين عکس يادگاري با جام قهرماني

نارنجي‌پوشان سايپا از قهرماني زودهنگام سپاهان خوشحال‌ هستند زيرا آنها براي بقاي خود نياز به برد دارند و امير قلعه‌نويي اعلام کرده در اين بازي با بازيکنان ذخيره‌اش به ميدان خواهد آمد. البته ذخيره‌هاي سپاهان نيز بازيکنان درجه اولي محسوب مي‌شوند. جمعه در کرج بازيکنان سپاهان فقط مي‌خواهند جام قهرماني را از سازمان ليگ بگيرند و براي سومين مرتبه آن را بالاي سر ببرند و با آن عکس يادگاري بگيرند زيرا هفته گذشته بدون جام در فولادشهر اصفهان جشن قهرماني گرفتند.

نتيجه اين بازي براي سپاهان هيچ اهميتي ندارد اما براي سايپايي‌ها اين بازي ديداري حساس و نفسگير است.

* ذوب آهن اصفهان - استيل آذين؛ گلباران ستارگان ناکام در نصف جهان

بازيکنان ذوب آهن راحت‌ترين ديدار ليگ را برگزار مي‌کنند. آنها برابر تيم سقوط کرده، بي‌انگيزه استيل آذين بازي دارند. ذوب آهن در صورت برتري پرگل در اين بازي و در صورت توقف استقلال برابر پاس مي‌تواند به کسب دوباره نايب قهرماني ليگ اميدوار باشد. البته ذوبي‌ها براي اينکه در گل شماري نايب قهرماني را از دست ندهند قطعا مي‌خواهند ستارگان ناکام جام دهم را با گل‌هاي فراوان بدرقه کنند و منتظر ناکامي استقلال بمانند. استيل آذين و بازيکنان نامدار و پرحاشيه‌اش نيز در نصف جهان با ليگ برتر وداع مي‌کنند.

* پاس همدان - استقلال؛ اشک‌ها و لبخندها در همدان

آبي‌پوشان تهراني اگر مي‌خواهند به عنوان نايب قهرماني ليگ دهم دست پيدا کنند بايد در همدان پيروز شوند چرا که در صورت تساوي امکان سوم شدن اين تيم وجود دارد. البته حريف استقلال نيز براي سقوط نکردن مي‌جنگد و قطعا پاسي‌ها انتحاري بازي خواهند کرد. شايد در پايان مسابقه شاهد سريال اشک‌ها و لبخندها باشيم، اگر پاس پيروز شود استقلال ناکام بزرگ خواهد بود و در صورتي که آبي پوشان به برد برسند امکان سقوط پاس هم وجود دارد.

* نفت آبادان - تراکتورسازي تبريز؛ جدال نه چندان حساس

نفت آبادان دوست ندارد ليگ دهم را با شکست خانگي تمام کند. بازيکنان تيم نفت دغدغه حضور در رده‌هاي بالاتر جدول را ندارند و خطر سقوط را احساس نمي‌کنند اما حضور تماشاگران آباداني شايد بيشترين انگيزه را به برزيل ايران بدهد. تراکتورسازي نيز بعد از توقف هفته گذشته برابر سايپا همچنان مي‌خواهد براي رسيدن به رتبه چهارم تلاش کند تا از اندک اميدش براي کسب عنوان سهميه آسيا استفاده کند. در صورتي که سپاهان و يا استقلال در جام حذفي قهرمان شوند در آن صورت تيم چهارم ليگ مي‌تواند در ليگ قهرمانان فصل آينده حضور داشته باشد.

* پرسپوليس - پيکان قزوين؛ سرخپوشان در پيکان

پرسپوليس در بدترين شرايط خود به سر مي‌برد. اين تيم درگير حاشيه‌هاي خودساخته شده، است. به اين ترتيب بعيد است سرخپوشان يکباره براي ديدار با پيکان در حال سقوط متحد شوند. بازيکنان پيکان خيلي خوش‌شانس هستند که در چنين وضعيتي برابر پرسپوليس قرار مي‌گيرند و اگر کمي باهوش باشند شايد بتوانند با يک برد خود را در لحظه آخر از خطر سقوط نجات دهند. طرفداران پرسپوليس دوست ندارند تيمشان پنجم شود ولي اگر اين تيم نتواند از سد پيکان عبور کند احتمال دارد در آخرين هفته ليگ، سرخپوشان يک پله ديگر هم سقوط کنند.

*شهرداري تبريز - فولاد خوزستان؛ ديداري تشريفاتي براي تبريزي‌ها

شهرداري تبريز بعد از آنکه هفته گذشته موفق شدند استيل آذين را با يک شکست پرگل به ليگ دسته اول بفرستند خيالش بابت ماندن در ليگ برتر راحت شد. شهرداري حتي اگر بتواند فولاد را شکست دهد از رده يازدهم بالاتر نخواهد رفت ولي در آن سوي ميدان فولاد خوزستان شانس رسيدن به رده پنجم جدول را دارد و در صورتي که بتواند در تبريز به برد برسد و تراکتورسازي نيز در آبادان نتيجه نگيرد يک پله صعود خواهد کرد.

* راه آهن شهرري - مس کرمان؛ مس در ري طلا مي‌شود؟

راه آهن براي بقا در ليگ برتر بايد از مس، طلا بسازد و سه امتياز با ارزش را در اين بازي بگيرد. کسب يک امتياز شرايط اين تيم را به نتايج ساير تيم‌هاي پايين جدول گره مي‌زند. مس اما شانس رسيدن به رتبه پنجم و گرفتن جايگاه تراکتورسازي را دارد و به همين دليل کرماني‌ها حريف خيلي بي‌انگيز‌ه‌اي نيستند.

* شاهين بوشهر - نفت تهران؛ حساس‌ترين بازي انتهاي جدول

حساس‌ترين ديدار هفته آخر در بوشهر برگزار مي‌شود جايي که شاگردان اکبر ميثاقيان با حمايت تماشاگران پرشور و پرشمارشان مي‌خواهند با يک برد خانگي جشن بقا را بگيرند. نفت تهران اما تماشاگري ندارد. شاهين با يک امتياز هم در ليگ برتر ماندني خواهد شد اما يک امتياز خيلي به درد نفت نخواهد خورد.

* ملوان انزلي - صباي قم؛ مسابقه‌اي تشريفاتي

ملوان در ليگ برتر اين فصل به مکان هشتم رسيد که مقام قابل توجه براي ملواني محسوب مي‌شود که معمولا براي سقوط نکردن در پايان جدول مي‌جنگيد. ملوان حتي در صورت شکست يا پيروزي از رده هشتم تکان نمي‌خورد. صباي قم اما در صورت برتري در انزلي و توقف و يا شکست نفت آبادان ممکن است با يک پله صعود به رده نهم برسد اما اين تيم در جدول پايين‌تر از دهم نخواهد رفت حتي اگر بازنده شود. اين مسابقه يک بازي تشريفاتي است.

برنامه هفته پاياني و سي و چهارم ليگ برتر فصل دهم:

* جمعه 30/ 2/ 90 ساعت 18

سايپا - سپاهان-انقلاب-کرج

ذوب آهن-استيل آذين-فولاد شهر

پاس-استقلال-قدس-همدان

نفت آبادان-تراکتورسازي تبريز-تختي-آبادان

پرسپوليس-پيکان-آزادي-تهران

شهرداري تبريز-فولاد خوزستان-يادگار امام(ره)-تبريز

راه آهن-مس کرمان-اکباتان-تهران

شاهين بوشهر-نفت تهران-شهيد بهشتي-بوشهر

ملوان-صباي قم-تختي-انزلي

*جدول رده‌بندي ليگ برتر در پايان هفته سي و سوم:

1 -سپاهان 66 امتياز (قهرمان)

2 -استقلال 62 امتياز

3 -ذوب آهن 60 امتياز

4 -پرسپوليس 55 امتياز

5 -تراکتورسازي 54 امتياز

6 -فولاد 51 امتياز

7 -مس 51 امتياز

8 -ملوان 45 امتياز

9 -نفت آبادان 42 امتياز

10 -صباي قم 41 امتياز

11 -شهرداري تبريز 37 امتياز

12 -شاهين 35 امتياز

13 -پاس 35 امتياز

14 -سايپا 34 امتياز

15 -راه آهن 34 امتياز

16 -نفت تهران 33 امتياز

17 -پيکان 33 امتياز

18 -استيل آذين 28 امتياز

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد image وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد 1403/02/29

ساعت‌ها به روال همیشگی، مشغول انجام وظیفه‌ی خودشان هستند. اما مطالعه‌ی جدیدی می‌گوید وقتی ورزش می‌کنیم، زمان در تصورات ما کمی از ساعت واقعی جلوتر است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1199

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 815

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2584

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2926

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3030

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3208

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3066