خدمات سایت


متن کامل خبر

اولتیماتوم پلیس برای بزرگترین معضل ترافیک تهران

آرشیو
با گذشت حدود 8 ماه از اين توافق‌نامه و در حالي كه قرار است بيش از 40 نمايشگاه كوچك و بزرگ در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تا پايان سال برگزار شود گويا هيچ اقدامي از سوي مسوولان ذيربط در اين خصوص صورت نگرفته است!
1390/03/01 07:38:40 ق.ظ

در حالي بر اساس صورتجلسه 25 مهر ماه سال گذشته بين راهور تهران، شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، مجموعه ورزشي انقلاب و معاونت ترافيك شهرداري تهران قرار بود براي روانسازي ترافيك اطراف نمايشگاه بين‌المللي تهران 8 اقدام در دستور كار قرار گرفته و اجرايي شود، با گذشت حدود 8 ماه از اين جلسه، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با انتقاد از عدم تحقق توافقات صورت گرفته هشدار داد: در صورتي كه اين توافقات هرچه سريعتر اجرايي نشود قطعا پليس براي رفاه حال مردم و جلوگيري از قفل‌شدگي ترافيك معابر منتهي اقدامات جديدي را به مرحله اجرا مي‌گذارد.

به گزارش تابناک، موضوع ترافيك اطراف نمايشگاه بين‌المللي تهران موضوعي است كه سال‌ها نه تنها اهالي ساكن در معابر اطراف را با مشكل مواجه كرده است بلكه ترافيك بسياري از بزرگراه‌ها و معابر شرياني اصلي پايتخت مانند سئول، نيايش، صدر، مدرس و خيابان‌هايي همچون وليعصر (عج) و ... را با مشكلات جدي خصوصا در زمان برگزاري نمايشگاه‌هاي پرمراجعه مواجه مي‌كند.

در حالي كه اكثر دست‌اندركاران ترافيك پايتخت از ترافيك نمايشگاه بين‌المللي تهران به عنوان يك «معضل» ياد مي‌كنند، سرانجام پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مهر ماه سال گذشته تصميم گرفت تا با اقداماتي ضربتي با مشاركت تمامي ذينفعان در اين خصوص گامي اساسي براي كاهش اين معضل بردارد.

بر اساس اين توافق‌نامه 8 ماده‌اي امضا شده در اين خصوص، فعال شدن جاده اختصاصي نمايشگاه و صدا و سيما با ضمانت ترافيكي راهنمايي و رانندگي تهران، پيشنهاد توسعه خط 3 مترو از محدوده خيابان وليعصرـ صدا و سيما به نمايشگاه جهت ايجاد دسترسي براي نمايشگاه ـ مجموعه ورزشي انقلاب ـ صدا و سيما ـ سالن اجلاس، احداث كنارگذر از ورودي پاركينگ غربي به سمت ضلع جنوبي بزرگراه چمران تا ورودي خيابان مشترك نمايشگاه صدا و سيما، پيشنهاد بررسي احداث چپگرد از خيابان اختصاصي نمايشگاه به خيابان سئول جنوب توسط شهرداري تهران، احداث دسترسي نمايشگاه به انتهاي شمالي جاده اختصاصي صدا و سيما و نمايشگاه به سمت چمران، ايجاد دسترسي پاركينگ‌هاي جنوب و غرب از طريق مجموعه انقلاب به نياش و سئول جنوب (به تعداد محدود) با هماهنگي طرفين، همكاري نمايشگاه در ايجاد احداث تقاطع غير همسطح چمران و يمن (تقاطع كردستان ـ چمران) با رعايت ضوابط قانوني و جمع‌آوري نرده‌هاي بخشي از خيابان اختصاصي نمايشگاه بين‌المللي (روبروي درب جنوب نمايشگاه) توسط مجموعه ورزشي انقلاب در دستوركار قرار گرفت.

اما با گذشت حدود 8 ماه از اين توافق‌نامه و در حالي كه قرار است بيش از 40 نمايشگاه كوچك و بزرگ در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تا پايان سال برگزار شود گويا هيچ اقدامي از سوي مسوولان ذيربط در اين خصوص صورت نگرفته است!

به گزارش ایسنا، سردار حسين رحيمي، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه متاسفانه آقايان به هيچكدام از توافقات صورت گرفته پايبند نبودندگفت: پليس راهور تهران با توجه به عدم اجراي تعهدات در مرحله اول نسبت به انسداد ورودي و خروجي نمايشگاه به بزرگراه چمران با نرده‌كشي اقدام كرده است تا ترددهاي نمايشگاه به داخل بزرگراه چمران سر ريز نشود.

وي با اشاره به اين كه قرار بود خيابان ضلع جنوبي نمايشگاه بين‌المللي كه چندسالي است مسدود شده است براي تردد بازگشايي شود، افزود: متاسفانه تاكنون هيچ اقدامي در خصوص بازگشايي اين معبر صورت نگرفته است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه نمايشگاه‌هاي پرمخاطب بر روي بار ترافيك اتوبان چمران و اتوبان‌هاي اطراف آن بسيار تاثيرگذارند افزود: متاسفانه مسيرهاي مناسبي براي سوار و پياده كردن بازديدكنندگان وجود ندارد، به شكلي كه عابران بخشي از اتوبان چمران را تا قبل از پل «پارك وي» براي تهيه خودرو اشغال مي‌كنند.

وي با اشاره به يكطرفه شدن خيابان وليعصر (عج) و احداث خط اتوبوس تندرو در اتوبان چمران، گفت: به طور عادي اتوبان چمران در هر دو لاين از بار ترافيكي زيادي برخوردار است كه برگزاري نمايشگاه خصوصا نمايشگاه‌هاي پرمخاطب مي‌تواند بر اين بار ترافيكي بيافزايد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تاكيد بر اين كه متاسفانه شرايط محدوده پارك‌وي به هيچ وجه در شان تهران نيست، گفت: تا زماني كه صدا و سيما، نمايشگاه بين‌المللي و ورزشگاه انقلاب پاي كار نيايند، ترافيك اتوبان‌هاي چمران، مدرس و خيابان‌هاي منتهي به اين چهار راه‌ پارك وي حل نخواهد شد و در حال حاضر چند بزرگراه ديگر درگير ترافيك «پارك وي» هستند.

وي با هشدار نسبت به اين كه مسوولان ذيربط بايد هرچه سريعتر نسبت به انجام تعهدات خود اقدام كنند، تصريح كرد: در صورتي كه تعهدات سال گذشته از سوي مسوولان اجرايي نشود پليس ناگزير خواهد بود براي جلوگيري از تحميل فشار مضاعف به رانندگان، شهروندان و روانسازي آمد و شد و جلوگيري از قفل‌شدگي ترافيك معابر منتهي، اقدامات جديدي را به مرحله اجرا بگذارد.

سردار رحيمي خاطرنشان كرد: پليس راهور تهران بزودي طي نامه‌اي ضرب‌العجلي را براي اجراي صورتجلسه 25 مهرماه سال گذشته توسط دستگاه‌هاي ذيربط مشخص كرده و پس از آن در صورت عدم اجراي تعهدات در اين خصوص اقدامات لازم را در جهت حفظ حقوق شهروندان اجرا مي‌كند.

گفتنی است، این اولتیماتوم پلیس در خصوص نمایشگاه بین المللی در حالی است که چندی سال است که قرار شده نمایشگاه های پرمخاطب در محل فعلی نمایشگاه برگزار نشود و شهرداری به دنبال ایجاد محلی جدید برای نمایشگاه است و بروز معظل ترافیکی در این محمدوده بارها باعث شده بود که راهنمایی و رانندگی تهران اقدام به مسدود کردن درب های نمایشگاه کرده و مانع برپایی نمایشگاه شود.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 174

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 146

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 341

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 332

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 376

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 210