خدمات سایت


متن کامل خبر

بارسا به دنبال تکرار قهرمانی، منچستر در فکر انتقام/ همه آمارها از فینالهای اروپایی بارسا و منچستر

آرشیو
نگاهی به همه حضورهای منچستر و بارسلونا در فینال های اروپایی.
1390/03/06 12:47:46 ب.ظ

چیزی به فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا باقی نمانده است. دیداری که توجه میلیونها بیننده تلویزیونی را به خود جلب خواهد کرد. منچستر و بارسلون درحالی در این دیدار به مصاف هم خواهند رفت که شیاطین سرخ هنوز طعم تلخ شکست دو بر صفر در فینال سال 2009 را فراموش نکرده اند و برای انتقام به ویمبلی خواهند آمد. از سوی دیگر به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این بهترین تیم تاریخ باشگاه بارسلون به حساب می آید. باید دید شنبه شب کدام تیم افتخار بالا بردن جام قهرمانی را بدست می آورد.

اهمیت این دیدار باعث شد تا نگاهی داشته باشیم به تمامی فینال های اروپایی که این دو تیم در آنها حضور داشته اند.

برن سوییس- 31 می 1961 بنفیکا 3 بارسلونا 2

تا سال 1960 رئال مادرید قهرمان بلامنازع فوتبال اروپا بحساب می آمد. اما در این سال بود که بالاخره بارسایی توانستند نوارموفقیت های رئال را در اروپا پاره کنند و با شکست 4 بر 3 رئال در مجموع دو بازی خود را به فینال رساندند. در دیدار نهایی بارسا علیرغم اینکه در 20 دقیقه ابتدایی از بنفیکا پیش بود در نهایت با نتیجه 3 بر 2 مغلوب قهرمان پرتغال شد.

لندن انگلستان - 29 می 1968 منچستر یونایتد 4 بنفیکا 1

10 سال پس از حادثه هوایی مونیخ که به کشته شدن اعضای تیم منچستر انجامید شیاطین سرخ توانستند در پایان یک از مهیج ترین فینال های اروپایی بر بام فوتبال قاره سبز بایستند. بابی چارلتون که از آن حادثه هولناک جان سالم به در برده بود دوبار و جورج بست یکبار برای منچستر گلزنی کردند. گل دیگر منچستر را برایان کید 19 ساله دقیقاً در سالروز تولدش به ثمر رساند. در آنسوی میدان اوزه بیو زننده تک گل بنفیکا بود.

سویا اسپانیا- 7 می 1986 استه آوا بخارست 0 بارسلونا 0 ( استه آوا در پنالتی دو بر صفر پیروز شد)

حسرت از دست دادن این جام برای همیشه در دل هواداران پرشمار بارسا باقی مانده است. آبی و اناری پوشان که با اقتدار به فینال اروپا رسیده بودند و در این راه یوونتوس قدرتمند آن سالها را هم از پیش برداشته بودند امید بسیاری به کسب قهرمانی داشتند اما سرنوشت به شکل دیگری رقم خورد. در این بازی دروازه بان تیم رومانیایی ستاره میدان بود تا شاگردان تری ونه بلز انگلیسی با شنیدن سوت پایان بازی اندوخته ای جز حسرت با خود به بارسلون نبرند.

لندن انگلستان- 20 می 1992 بارسلونا 1 سامپدوریا 0

بارسا بالاخره قهرمان اروپا شد. درست در آخرین دوره جام قهرمانان اروپا و از سال بعد نام این مسابقات به لیگ قهرمانان تغییر یافت. رونالد کومان ستاره هلندی بارسلونا تنها 8 دقیقه به پایان وقت های اضافه بارسا را پیش انداخت اما همین تک گل برای شکست سامپدوریا کافی بود . این مسابقه در ورزشگاه بزرگ ویمبلی برگزار شد یعنی همان ورزشگاهی که میزبان فینال امسال نیز هست.

آتن یونان- 18 می 1994 آ ث میلان 4 بارسلونا 0

دو سال پس از قهرمانی در اروپا این بار بارسا به سختی مغلوب میلان فابیو کاپلو شد. کاپلویی که توانست بخوبی جای خالی دو مدافع اصلی تیمش یعنی باره سی و کاستاکورتا را پر کند. دو گل دانیله ماسارو و تک گل دژان ساویسویچ میلان را در 47 دقیقه ابتدایی با سه گل پیش انداخت. مارسل دزایی نیز تیر خلاص را شلیک کرد تا تیم رویایی یوهان کرایف با سرافکندگی به اسپانیا بازگردد.

بارسلونا اسپانیا- 26 می 1999 منچستر یونایتد 2 بایرن مونیخ 1

شاید این بازی دراماتیک ترین فینال تاریخ لیگ قهرمانان باشد. بایرن تا دقیقه نود با تک گل ماریو باسلر از رقیب پیش بود اما در دقایق تلف شده تدی شرینگهام و اوله گونار سولسشایر دوبار برای منچستر گلزنی کردند تا خاطره مشت های گره کرده ساموئل اوسی کوفور و اشکهای او تا ابد در ذهن فوتبالدوستان باقی بماند.

لنارت یوهانسون رئیس وقت یوفا می گوید:" من جایگاه ویژه را ترک کردم تا خودم را برای مراسم اهدای جام آماده کنم اما وقتی به زمین بازگشتم نه تنها همه چیز تغییر کرده بود بلکه من هر دو گل آخر بازی را هم از دست داده بودم".

پاریس فرانسه- 17 می 2006 بارسلونا 2 آرسنال 1

با اخراج ینس له مان دروازه بان آلمانی آرسنال، تیم انگلیسی ناچار شد اکثر دقایق مسابقه را ده نفره بازی کند. آنها ابتدا با ضربه سر دیدنی سول کمپبل از حریف پیش افتادند اما تعویض رویایی بارسا در نیمه دوم و آمدن هنریک لارسن به زمین همه چیز را تغییر داد. لارسون دو موقعیت مسلم گلزنی برای ساموئل اتوئو و ژولیانو بلتی فراهم کرد تا باسکی ها دوباره بر بلندای فوتبال اروپا بایستند.

مسکو روسیه- 21 می 2008 منچستر یونایتد 1 چلسی 1 (منچستر در پنالتی 6 بر 5 پیروز شد)

ورزشگاه زیبای لوژنیکی مسکو و یک پیروزی دراماتیک دیگر برای منچستر. بارش باران را هم به صحنه های جذاب بازی اضافه کنید. لمپارد و رونالدو هر دو در نیمه اول گزنی کردند تا بازی پس از 120 دقیقه با نتیجه تساوی به پایان برسد. همه چیز به ضربات پنالتی کشیده شد.

رونالدو پنالتی را از دست داد و جان تری می توانست شادی را برای آبی ها به ارمغان بیاورد اما در آخرین لحظه لیز خورد و توپ را به بیرون زد. این بار نوبت به هنرنمایی فان در سار رسید تا با مهار پنالتی نیکولا آنلکا موجی از شادی را در منچستر به را بیندازد.

رم ایتالیا- 27 می 2009 بارسلونا 2 منچستر یونایتد 0

ورزشگاه المپیک رم در این بازی شاهد رویارویی لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسا و کریس رونالدوی پرتغالی بود که جنگ لفظی را خیلی پیشتر از آغاز مسابقه شروع کرده بودند. بارسا با گل دقیقه 10 ساموئل اتوئو پیش افتاد و مسی در دقیقه 70 تیر خلاص را بر پیکر بیجان منچستر شلیک کرد تا هم جام قهرمانی را برده باشد و هم تفاوت فوتبالش با رونالدو را اثبات کرده باشد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1192

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 799

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2569

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2918

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3019

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3187

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3053

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4081

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3597

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3717