خدمات سایت


متن کامل خبر

تيم منتخب فصل ليگ قهرمانان اروپا

آرشیو
رقابت هاي اين فصل ليگ قهرمانان اروپا شنبه شب با پيروزي 3-1 بارسلونا مقابل منچستريونايتد به پايان رسيد و اکنون زمان آن است تا يادي از بهترين هاي اين رقابت ها در فصل 11-2010 بکنيم
1390/03/09 09:40:56 ب.ظ

طبیعی است که بارسای قهرمان بیشترین نفرات را در این فهرست داشته باشد و البته منچستری ها نیز با دو نماینده، در این فهرست حضور درخوری دارند. دیگر تیم های مرحله نیمه نهایی یعنی شالکه و رئال نیز دونماینده دارند و در نهایت ساموئل اتوئو تنها بازیکنی است که تیمش در جمع چعار تیم پایانی رقابت های چمپیونزلیگ قرار نگرفته است.

در اینجا تیم منتخب چمیپونز لیگ را با هم مرور می کنیم:

آرایش: 4-3-3

دروازه بان: مانوئل نویر (شالکه)

تعداد بازی: 12

تعداد بازی های بدون گل خورده: 3

چندان تعجب برانگیز نیست که او این چنین پیشرفت کرده است. او که حالا یکی از بهترین های دنیاست، نقش مهمی در رسیدن شالکه به نیمه نهایی داشت و در دیدار رفت مقابل منچستریونایتد با واکنش های دیدنی اش بارها مانع بسته نگه داشتن دروازه تیمش شد. این یکی از دلایل اصلی انتخاب او به عنوان دروازه بان تیم منتخب فصل جلوتر از فن در سار و ژولیو سزار بود.

دفاع راست: دنی آلوس ( بارسا)

تعداد بازی: 12

گل/ پاس گل: 2/3

او شاید یک مدافع باشد اما با حرکت های نفوذی اش، به توان هجومی بارسا افزوده است. حضور او در حملات به برتری عددی آبی و اناری ها کمک کرده و مدافعان حریف را به دردسر می اندازد. علاوه بر این او در کارهای دفاع نیز حضور موثری دارد و یکی از عوامل بسته نگه داشتن دروازه بارسا در پنج دیدار این فصل لیگ قهرمانان است.

دفاع میانی: نمانیا ویدیچ (منچستریونایتد)

تعداد بازی: 9

گل/ پاس گل: 0/0

یونایتدها به لطف خط دفاعی مستحکم شان توانستند بار دیگر حضور در فینال را تجربه کنند. آنها تا پیش از رسیدن به فینال تنها چهار بار دروازه شان را باز شده دیدند و یکی از دلایل اصلی این مسئله بازی های درخشان این مدافع صربستانی است. نمایش های او در دو دیدار رفت و برگشت مقابل چلسی را می توان در بین بهترین بازی های تاریخ لیگ قهرمانان قرار داد.

مدافع میانی: ریکاردو کاروالیو( رئال مادرید)

تعداد بازی: 9

گل/ پاس گل: 0

این مدافع سابق چلسی که بار دیگر به مورینیو ملحق شد (بعد از کار با این مربی در پورتو و چلسی) تجربه ای که خط دفاعی رئال به آن نیاز داشت را به آن اضافه کرد و کمک کرد تا رئال در شش دیدار این فصل لیگ قهرمانان دروازه اش را بسته نگه دارد. او به دلیل محرومیت، دیدار رفت مرحله نیمه نهایی مقابل بارسا که با شکست 2-0 رئال به پایان رسید را از دست داد.

مدافع چپ: مارسلو (رئال مادرید)

تعداد بازی: 12

گل/ پاس گل: 2/2

او که در ابتدای فصل یکی از نقاط ضعف رئال محسوب می شد، در طول فصل رشد چشمگیری داشت و نمایش های او در چمپیونزلیگ یکی از دلایل اثبات این ادعاست. او با دو گلی که در دیدار مقابل لیون و بارسا به ثمر رساند، خود را به عنوان یکی از سریع ترین و تهاجمی ترین مدافعان اروپا مطرح کرد.

هافبک راست: آندرس اینیستا (بارسلونا)

تعداد بازی: 10

گل/ پاس گل: 1/7

یکی از مهره های ثابت و ارکان اصلی تیم پپ گواردیولا. او را حتی می توان بهترین هافبک دنیا دانست. توانایی او برای تطبیق شدن با بازیکنان کناری اش، پاس های سریعی و توانایی ایجاد حملات سریع او را به مهره حیاتی بارسا تبدیل کرده است. او این توانایی را در دیدارهای بزرگ نیز نشان داده و به ندرت دچار اشتباه شده است.

هافبک میانی: ژاوی (بارسلونا)

تعداد بازی: 12

گل/ پاس گل: 2/3

اگر بارسا را به یک بدن تشبیه کنیم، ژاوی قلب آن است. به نظر می رسد همه توپ ها در بازی بارسا به او ختم می شود. منچستری ها در فینال بازیکنی برای مهار او نداشتند. او نه تنها یک پاس گل داد، بلکه ضرباهنگ بازی را نیز کاملا در دست داشت. او حتی در راه رسیدن تیمش به یک قهرمانی دیگر در چمپیونزلیگ دو بار گلزنی نیز کرد.

هافبک چپ: رایان گیگز (منچستریونایتد)

تعداد بازی: 8

گل/ پاس گل: 1/5

این ستاره 37 ساله شاید دیگر مانند سابق نتواند برای تیمش گلزنی کند، اما با تجربه بالایش، قابلیت های دیگری به اسلحه هجومی منچستریونایتد اضافه کرده و یکی از چهره های شاخص شیاطین سرخ در این فصل بوده است. او به ویژه در دو دیدار مقابل چلسی فوق العاده کار کرد و و پایه گذار هر سه گل تیمش در این دو دیدار بود.

مهاجم راست: لیونل مسی (بارسلونا)

تعداد بازی: 13

گل/ پاس گل: 12/4

مرد سال فوتبال جهان در سال گذشته در تمام طول فصل تلاش کرد تا نشان دهد بی دلیل این عنوان را به دست نیاورده است. او با بازی های درخشانش با رکورد 12 گل زده فن نیستلروی در رقابت های فصل 03-2002 برابری کرد. او یک سابقه جدید به کارنامه پربارش اضافه کرد تا بار دیگر نشان دهد بی دلیل او را بهترین بازیکن جهان نمی دانند.

مهاجم میانی: رائول (شالکه)

تعداد بازی: 12

گل/ پاس گل: 5/2و که به دلیل سن بالا دیگر جایی در ترکیب رئال نداشت، نشان داد که هنوز می تواند در بالاترین سطح فوتبال اروپا گلزنی کند. گل های او مقابل اینتر، والنسیا و هاپوئل ثابت کرد که پسرک طلایی اسپانیایی هنوز راه دروازه حریفان را به خوبی بلد است.

مهاجم چپ: اتوئو (اینتر)

تعداد بازی: 10

گل/ پاس گل: 8/5

این مهاجم کامرونی با گل هایش به تنهایی اینتر را تا مرحله یک چهارم نهایی بالا کشید. او ستاره اینتر در یکی از بهترین بازی های این فصل لیگ قهرمانان بود. او با زدن یک گل و ارسال دو پاس گل کمک کرد تا اینتری ها بازی باخته در آلیانس آره نا را با پیروزی پشت سر بگذارند و از مرحله یک هشتم نهایی عبورکنند.

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 786

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2911

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3011

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3168

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3043

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3590

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3704