خدمات سایت


متن کامل خبر

فردوسی پور را رنگی و سیاسی نکنیم

آرشیو
این روزها که برنامه فوتبالی نود از برنامه های داغ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شده است ، بحث بر سر عادل فردوسی پور مجری توانمند این برنامه نیز داغ شده است .
1390/03/17 10:25:42 ب.ظ

این روزها که برنامه فوتبالی نود از برنامه های داغ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شده است ، بحث بر سر عادل فردوسی پور مجری توانمند این برنامه نیز داغ شده است .

عده ای از طرفداران دولت ، فردوسی پور را متهم به همراهی با مخالفان دولت می کنند و عده ای از مخالفان دولت نیز هر حرکت فردوسی پور را حمله به دولت عنوان می کنند .

هر شب که برنامه نود تمام می شود چندین خبر در سایت های مختلف خبری از سخنان فردوسی پور با تیترهای مختلف منتشر می شود . فردوسی پور یک تنه به جنگ دولت رفت ، فردوسی پور شجاعانه دولت را افشا کرد ، فردوسی پور ... . عده ای نیز تیتر می زنند که فردوسی پور دولت را تخریب کرد و ...

واقعاً چرا عادت کرده ایم همه چیز را سیاسی کنیم ؟ عادل فردوسی پور یک مجری توانمند در شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران است که به خوبی توانسته است در عرصه فوتبال برنامه های حرفه ای و منصفانه ای تهیه کند و تاثیری عمیق در حرفه ای شدن فوتبال ایران داشته باشد . وقتی یک نفر می تواند به درستی در جایی که قرار گرفته به وظیفه اش عمل کند و درست کارش را انجام دهد ، چه سودی دارد که او را رنگی و سیاسی کنیم ؟

چرا نمی خواهیم بپذیریم برنامه نود یک برنامه فوتبالی است و انتقاد از عملکرد مدیران دولتی به منزله انتقاد از یک جریان سیاسی نیست و چرا برخی جریانات سیاسی حاکم بر دولت به جای توجه کردن به انتقادات وارده ، سریع میخواهند به منتقد خود انگ و برچسب سیاسی بزنند ؟

واقعیت این است که وقتی جامعه یک جامعه سیاست زده باشد و همه آدم ها را از دریچه سیاست نگاه کند ، ناخودآگاه یکی می گوید فردوسی پور فلان رنگ است و یکی می گوید عادل ناعادل است و یکی می گوید ... .

فردوسی پور شجاع است ، صریح است ، کاربلد است درست . اما او یک کارشناس ورزشی و فوتبالی است . نخواهیم که یک ورزشی را سیاسی جا بزنیم ، یک سیاسی را ورزشی جا بزنیم ، یک مهندس را دکتر جا بزنیم و ... . اجازه دهیم هر کس در جایی که قرار گرفته ، خودش باشد و به کار خودش بپردازد تا هر کس در کار خودش موفق باشدو این مملکت هم پیشرفت کند . اما نتیجه رفتارهای امروز دولت و سیاسیون این می شود که یک سیاستمدار می شود رئیس سازمان تربیت بدنی ، یک دونده می شود رئیس فدراسیون فوتبال ، یک حامی فلان آقا در دولت می شود مدیرعامل پرطرفدار ترین باشگاه فوتبال در ایران و این داستان تمامی ندارد که ندارد .

پس بیاییم اجازه دهیم ، فردوسی پور همان کارشناس صادق و شجاع فوتبالی باقی بماند و سیاستمداران هم سیاستمدار بمانند . نه بخواهیم که فردوسی پور سیاسی شود و نه بخواهیم که سیاستمداران وزیر ورزش شوند .

در این تردیدی نیست که برنامه نود برنامه موفقی است . اما نود یک برنامه فوتبالی است و ما اگر در صدا و سیما برنامه هایی چون نود در حوزه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی می داشتیم ، امروز یک مجری فوتبالی را تبدیل به یک چهره سیاسی نمی کردیم . اگر آنچه که نود برای فوتبال

می کند ، برنامه های سیاسی نیز برای عرصه سیاست می کردند امروز عرصه سیاسی کشور نیز عرصه ای شفاف می شد که خیلی از آفساید ها ، خطاها ، پنالتی های اشتباه و ... مشخص می شد ، این همه سیاسیون به برنامه هایی چون نود طمع سیاسی نمی کردند و هر کس سر جای خودش بود . شاید دلیل این همه انگ و برچسب های سیاسی به برنامه نود و این همه حملات و حمایت های سیاسی از نود و مجری اش ، ناشی از خلاء هایی است که در حوزه های دیگر داریم .

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 338

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 351

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215