خدمات سایت


متن کامل خبر

وقتی دولت همه را غافلگیر کرد

آرشیو
حمید سجادی حالا جدی ترین گزینه برای انتخاب به عنوان اولین وزیر ورزش کشور است.
1390/03/19 10:14:29 ب.ظ

پس از نشست صبح چهارشنبه هیات دولت ، تقریبا همه اهالی ورزش این خبر را برای هم نقل می کردند ؛ حمید سجادی وزیر ورزش ممی شود.

سجادی ، مرد شماره 2 ورزش در دو سال اخیر ، با سابقه ای موفق در رشته دوومیدانی که شامل نزدیک به 10 مدال آسیایی در دوهای نیمه استقامتی می شود ، یکی از موفق ترین ورزشکاران دو دهه ابتدایی پس از انقلاب است. او تحصیلات آکادمیک را تا درجه دکتری فیزیولوژی ورزش ادامه داده و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت بدنی است. او سابقه ریاست ورزش کیش و مدیریت سایپا را هم در کارنامه دارد و با انتخاب علی سعیدلو به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی به ساختمان سئول رفت و مرد شماره 2 ورزش کشور شد تا سعیدلو بتواند این ادعا را داشته باشد که امور اجرایی ورزشی را به یکی از معروف ترین ورزشکاران تحصیلکرده کشور سپرده است. سجادی همچنین سابقه نامزدی برای شورای شهر تحران از سوی لیست رایحه خوش خدمت را داراست و در این چند سال ، رابطه ای صمیمی با اعضای اصلی بدنه دولت داشته. او غیر از آشنایی و همکاری مسالمت آمیز با علی سعیدلو ، با مهرداد بذرپاش ، رابطه ای صمیمی داشت و همراه با او به باشگاه سایپا رفت. غیر از این هم دوستی دیرینی را با محمدرضا رحیمی ، معاون اول رئیس جمهور دارد که در سال های دور رئیس فدراسیون دوومیدانی بوده است. در سال هایی که سجادی چهره شاخص دوومیدانی ایران محسوب می شد.

معیارهایی که نمایندگان مجلس در ماه های اخیر برای وزیر نخست ورزش کشور بر شمرده بودند ، داشتن اهلیت ورزشی ، تحصیلات آکادمیک مرتبط و سابقه مدیریتی ورزشی بوده . سجادی البته همه این شاخص ها را در کارنامه دارد اما اینکه ضمام ورزش کشور به یک ورزشکار سپرده شود این قدر دور از ذهن می نماید تا بسیاری آن را تاکتیکی از سوی دولت بدانند تا در تعطیلات پایان هفته بازخوردهای خبر را بخواهند بسنجند.

سجادی اگرچه در کارنامه مدیریت ورزشی خود در کیش و سایپا ، موفقیتی شاخص نداشته اما در دو سال گذشته به رغم همه انتقادهای مطرح شده از عملکردش در موفقیت گوانگژو سهمی دارد.

نام او پس از این مطرح شد که در پایان نشست هیات دولت ، منابع غیر رسمی در میان ورزشی ها از درون سازمان ورزش ، روسای فدراسیون ها و محافل غیرورزشی دولتی ادعا کردند شخص رئیس جمهوری از سجادی به عنوان یکی از گزینه های مدنظر دولت برای این سمت نام برده است. اتفاقی که تا قبل از این ، انجامش از سوی احمدی نژاد بی سابقه بوده . چون او هیچ گاه تا آخرین لحظه نامی از گزینه مورد نظرش برای سمت های اجرایی ، اسمی به میان نیاورده است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 786

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2911

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3169

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3043

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073