خدمات سایت


متن کامل خبر

تهدید پلیس بر توقف شماره‌گذاري پرايد

آرشیو
در هيچ كجاي دنيا سازماني كه متوجه ايمني خودرو باشد خود توليد كننده، ناظر و وارد كننده نيست...
1390/03/28 05:32:24 ق.ظ

سردار اسكندر مؤمني روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از اول سال تاكنون 291 هزار خودروي جديد و 201 هزار موتورسيكلت جديد شماره‌گذاري شده‌ است كه از اين تعداد 6 هزار و 600 خودرو وارداتي بوده است.

وي ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس و تأييد شوراي نگهبان از تاريخ 19 خرداد به مدت 6 ماه تا 19 آذر كليه تخلفات كه تا پايان سال 89 پرداخت نشده است، در صورت پرداخت در مدت زمان تعيين شده، جريمه 2 برابري آن حذف خواهد شد و بر اساس گزارشات تا 25 خرداد در اين خصوص بيش از 100 هزار نفر مراجعه كرده‌اند.

سردار مؤمني با اشاره به اينكه سامانه‌اي ايجاد كرده‌ايم تا از طريق آن با ارسال پيامك به 30005151 از آخرين وضعيت تخلفات و نمرات منفي خود مطلع شوند، گفت: همچنين رانندگان مي‌توانند در صورت تغيير محل آدرس‌ و يا شماره تلفن جهت اصلاح آن به مراكز پليس + 10 مراجعه كنند چرا كه در صورت انجام دادن هر گونه تخلفات افراد، به صورت پيامك يا از طريق پست براي آنها ارسال مي‌شود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: با توجه به اينكه اولويت‌هاي اين پليس ايمني خودروها است بنابراين به شركت سازنده خودروي پرايد تا ماه آينده مهلت داده‌ايم كه در صورت نصب نكردن كيسه هوا از شماره‌گذاري آن جلوگيري خواهد شد.

همچنين يكي ديگر از برنامه‌هاي اين پليس خارج كردن خودروهاي وانت نيسان، وانت پيكان و روآ از چرخه توليد است.

سردار مؤمني اظهار داشت: تمامي خودروهاي توليد داخل بايد كيسه هوا نصب كنند و بر اساس زمان‌بندي كه به آنها ابلاغ شده است بايد عمل كنند.

سردار مؤمني يكي از پيشرفته‌ترين موضوعات قانون جديد راهنمايي و رانندگي را موضوع اعطاي نمره منفي دانست و گفت: تاكنون 125 نفر بيشتر از حد نمره منفي دريافت كرده‌اند و گواهينامه آنها به مدت 3 ماه ضبط شده است.

همچنين 290 نفر به علت مصرف مواد مخدر و روانگردان مبلغ 200 هزار تومان جريمه و گواهينامه اين افراد به مدت 6 ماه ضبط شده است اين افراد در صورت رانندگي در دوره محروميت همانند افرادي كه گواهينامه ندارند، مجازات خواهند شد.

سردار مؤمني افزود: همچنين 40 دستگاه و سازمان به عنوان مقصر در تصادفات طي اين مدت شناسايي شده‌اند كه بخشي از آنها شهرداري‌ها و راهداري‌ها بوده و همچنين يك سازمان كه راه اختصاصي داشته است در اين رابطه مقصر شناخته شده است.

وي با اشاره به معاينه فني خودروها گفت: با وجود مخالفت ما و تعدادي از نماينده‌ها متأسفانه اين قانون در صحن علني به تصويب رسيد و در آن زمان خيلي از دستگاه‌هاي مربوط در اين خصوص با راهنمايي و رانندگي همكاري نكردند و حتي پس از تصويب مطلع نشدند و امروز در زمان اجرا به تازگي از اين قانون مطلع شده‌اند.

وي در خصوص نبود مبدل كاليستر در بازار گفت: هر خودرو پس از طي مسافت60 هزار كيلومتر بايد اين قطعه را تعويض كند و در صورت تعويض نكردن آلايندگي خودرو 5 برابر خواهد شد؛ اين در حالي است كه در بازار اين قطعه وجود ندارد.

سردار مؤمني در خصوص بيشترين تخلفاتي كه نمره منفي گرفته‌اند گفت: سرعت و سبقت غير مجاز بيشترين موارد را به خود اختصاص داده‌اند و اواخر ارديبهشت ماه خودرويي با سرعت 220 كيلومتر در ساعت در يكي از آزادراه‌ها شناسايي و خودروي وي متوقف شد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با اشاره به اجراي قانون جديد راهور و تأثيرات آن گفت: اجراي اين قانون باعث كاهش 10 درصدي تخلفات و تلفات جاده‌اي شده است اما ارزيابي دقيق با گذشت زمان به دست خواهد آمد.

سردار مؤمني با اشاره به ممنوع بودن استفاده از لامپ‌هاي زنون از سال گذشته گفت: استفاده از اين لامپ‌ها ممنوع شده است و استفاده آن به طور چشمگيري كاهش يافته است. اما بايد توجه داشت استفاده از اين لامپ‌ها مخاطرات زيادي به همراه دارد و در قانون جديد جريمه آن افزايش يافته است.

وي در رابطه با نقش راهور در اجراي طرح امنيت اخلاقي گفت: سياست‌هاي ما در اين طرح همان مواردي است كه فرمانده ناجا اعلام كرد.

سردار مؤمني درباره تشكيل دوره‌هاي آموزشي براي بهتر انجام دادن قانون گفت: هر هفته جلسات آموزشي به طور متعدد در تهران براي تمامي افسران راهور از سراسر كشور گذاشته مي‌شود و در اين جلسات آموزش اجراي صحيح قانون همراه با رفتار مناسب داده مي‌شود.

وي در خصوص شماره گذاري خودروي فراز گفت:‌ اين خودرو مجوزهاي مربوطه را از محيط زيست و استاندارد گرفت ولي تا اين لحظه با وجود تأييديه مؤسسه استاندارد از شماره‌گذاري اين خودرو خودداري كرده‌ايم چرا كه اين خودرو همان خودروي هوو است و تنها نام اين خودرو تغيير كرده است. هم‌اكنون پرونده مربوط به آن در دستگاه قضايي مفتوح است و هر تصميمي كه دستگاه قضايي در خصوص شماره‌گذاري خودروي فراز بگيرد تبعيت خواهيم كرد.

وي ادامه داد: در هيچ كجاي دنيا سازماني كه متوجه ايمني خودرو باشد خود توليد كننده، ناظر و وارد كننده نيست.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران image قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران 1403/02/03

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قرادادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد image تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد 1403/02/03

تسلا قیمت برخی خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ ازجمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول 2024، تصمیم گرفته است ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد image نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد 1403/02/02

نسخه جدید خودرو شاسی بلند آمریکایی شورولت تریل بلیزر با الهام از طراحی پیکاپ سایز متوسط و محبوب کلرادو ساخته شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62