خدمات سایت


متن کامل خبر

رونمایی از پرسپولیس حمید استیلی / مهدوی کیا نیست ، رحمتی و سید جلال هستند

آرشیو
این بار استیلی در مقام سرمربی ، می رود تا تیم مورد نظرش را بچیند.
1390/04/01 01:57:25 ق.ظ

یک بار دیگر ، بستن پرسپولیس افتاد به دست حمید استیلی. او که بزرگترین هنرش در مربیگری را توانایی اش در بستن تیم می دانند. تیم قطبی که قهرمان شد را نه فقط هواداران استیلی که خودش هم هنر او می دانند:« به هر حال آن فصل تیم به ما سپرده شد و ما هم سعی کردیم بهترین بازیکنانی که احساس می کردیم ، تیم نیاز دارد به پرسپولیس بیاوریم.»

و حالا این بار استیلی در مقام سرمربی ، می رود تا تیم مورد نظرش را بچیند. او که پس از دعوایی زرگری به صندلی مورد نظرش رسید اگرچه با سه سال تاخیر ، می خواهد در سخت ترین شرایط ممکن تیمی ببندد که قهرمان باشد. می داند شرایطی که این فصل در کارش دارد به مراتب سخت تر از شرایطی است که صمد مرفاوی پس از رفتن قلعه نویی در استقلال تجربه کرد و زیر بار فشارش خرد شد.

استیلی خود یک شب قبل از انتخاب برای هدایت تیم درباره شرایط کاری می گوید:« می دانم چه شرایط سختی است. راستش اگر قبول مسئولیت کنم ، کاری دشوار در پیش خواهم داشت.» استیلی البته در برنامه اش برای باشگاه هم نوشته بودتیمی می بندد برای قهرمانی در لیگ برتر و خودش وعده حضور در جام باشگاه های جهان را به عنوان یک ایده آل مطرح کرده بود.

اما تیم جدید پرسپولیس چه تغییراتی با تیم دایی خواهد داشت. استیلی که لیست های مختلفی درباره بازیکنانش رسانه ای شده بود ، به خبر می گفت:« این اسم ها ، خیلی های شان در لیست مورد نظر من نبودند. من علی کریمی را می خواستم که دو مربی دیگر هم خواسته بودند و باشگاه هم او را جذب کرد. علی عاشق پرسپولیس است و ما قبلا هم با هم کار کردیم. »

غیر از او اما اسم های مختلفی مثل مهدوی کیا ، بیات ، حسین کعبی و.... در این مدت مطرح بودند که گفته می شد نمایندگان استیلی با او تماس گرفته بودند. با این وجود او تاکید کرد هیچ یک از این اسامی در لیستش قرار نداشتند و بازیکنان مورد نظرش در پست های مورد نظر از دروازه گرفته تا دفاع مرکزی ، دفاع چپ ، هافبک دفاعی ، هافبک نفوذی و مهاجم را برای باشگاه بر اساس اولویت نوشته تا باشگاه با آنها مذاکره کند. اما بازیکنان پرسپولیس برای فصل جدید چه کسانی هستند؟ استیلی چیزی در این باره نمی گوید . تلاش همکاران ما برای شنیدن این اسامی از زبان او بی نتیجه می ماند اگرچه در فوتبال ایران خیلی دست یابی به لیست هایی که نباید فاش شوند خیلی سخت نیست.

پرسپولیس دو دروازه بان خوب دارد که مثلا استیلی خودش اعتقاد دارد حقیقی در هفته های پایانی لیگ و جام حذفی ، نمایشی درخشان داشته اما کمتر کسی در ایران است که بداند مهدی رحمتی قراردادی با تیم سابقش ندارد و می خواهد در تهران بازی کند و به سراغ او نرود. بر همین اساس است که استیلی نام رحمتی را به عنوان بهترین گلر حال حاضر ایران در لیستش گذاشته بود.

در بین مدافعان لیگ برتری هم گذشتن از کنار نام سید جلال حسینی کاری دشوار است. بازیکنی که این فصل قرارداد ندارد و اولویت اصلی سرمربی جدید پرسپولیس برای بازی در دفاع میانی نام گرفته.

سمت چپ زمین پرسپولیس ، پاشنه آشیل این تیم لقب گرفته و برای این پست استیلی به فکر ترمیم تیمش است. بازیکنان مورد نظر او هم دو یاری هستند که شنیدن نام شان شاید باور نکردنی باشد. گزینه اول یک بازیکن گمنام است از شاهین بوشهر. بازیکنی به اسم محسن ایران نژاد و اولویت دو هم حسن اشجاری است که فصلی ناکام را با استیل آذین سپری کرده است.

در هافبک دفاعی هم او نه مازیار زارع را می خواهد ، نه آشوبی و نه حتی حسین کاظمی . او اولویت اولش را مهدی کیانی ، هافبک 26 ساله تراکتورسازی قرار داده و اولویت دوم هم قاسم دهنوی است از تیم مس کرمان.

گزینه هافبک نفوذی هم با جذب علی کریمی مرتفع شد و تیم دیگر نیازی به بازیکن برای این پست ندارد. برای سمت راست زمین ، بازیکنانی چون محمد و علی عسگر بقدری خوب هستند که نام های بزرگی چون مهدوی کیا در فهرست سرمربی تیم نباشد.

مهاجمان اما برای این پست ، گفته می شود استیلی سه اسم را به باشگاه معرفی کرده است:« اولویت اول با کریم انصاری فر است» بازیکن مورد علاقه علی دایی که رسیدن او به در شرایطی که مشتریان زیادی هم از خارج کشور دارد ، سخت یا شاید محال است. غیر از او محمد غلامی هم گزینه دیگری بود که می توانست به استیلی کمک کند اما این مهاجم گیلانی ترجیح داد در داماش بازی کند پس گزینه آخر می ماند یعنی مهرداد اولادی.

این لیست مورد نظر استیلی است که اضافه شدن شان به یاران فعلی دایی ، می تواند تیم را در مسیر قهرمانی لیگ قرار دهد. تیمی که استیلی گفته میشائیل هنکه سرشناس آلمانی را هم در مقام تمرین دهنده ، روی نیمکت خواهد داشت و اردوهای تمرینی اش هم به این شرح است:« اردوی اول مان در تهران است و باید بازیکنان در تست های پزشکی شرکت کنند. در اردوی دوم ، گفتم اردوی خارجی اما جایش را مشخص نکردم. گفتم تیم را جایی ببرید که بتواند خوب تمرین کند و بازی های دوستانه مناسبی داشته باشد.»

این تیمی است که استیلی ساختش را به باشگاه پیشنهاد داده. بازیکنانی که یکی از آنها در هر پست اگر به پرسپولیس بیایند ، استیلی با آنها تیمی در قواره قهرمانی می خواهد بسازد. حال باید دید او می تواند با این بازیکنان ، در فصلی دشوار این بار به عنوان مرد اول نیمکت پرسپولیس قهرمان باشد؟

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1183

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 783

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2557

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2908

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3009

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3165

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3041

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4069