خدمات سایت


متن کامل خبر

سرگردانی مردم مقابل خودپردازها

آرشیو
در اولین ساعات امروز و با افزایش مراجعات مردم به شعب بانکها به ویژه دستگاههای خودپرداز باز هم قصه تکراری بانکها و صفهای طولانی در مقابل دستگاههای خودپرداز، خرابی دستگاهها، قطع بودن سیستم شتاب بانکها و غیره قابل مشاهده است.
1390/04/01 04:57:30 ق.ظ

مردم امروز هم مانند چهار مرحله قبلی واریز یارانه نقدی در اولین روز آغاز ماه برای دریافت یارانه نقدی به خودپردازهای بانکی مراجعه کردند اما این بار نتوانستند یارانه‌ای دریافت کنند که در نهایت منجر به سرگردانی آنان در مقابل بانکها شد. براساس اعلام مسئولان، یارانه از بعدازظهر قابل برداشت خواهد بود.

در ابتدای هر ماه با واریز حقوق و مزایا و طی 4 ماه گذشته با واریز یارانه های نقدی، مراجعات مردم به دستگاههای خودپرداز و ATM ها افزایش می یابد و در این مواقع که بانکها باید بهترین عملکرد و خدمات را داشته باشند، با اشکالاتی در خدمات رسانی مواجه می شوند.

بانک مرکزی بارها به بانکها دستور داده است که در مواقعی که مراجعات مردم به دستگاههای خودپرداز افزایش می یابد، به هیچ وجه نباید سیستم شتاب خود را قطع کرده و تنها به کارتهای بانکی خود سرویس دهند، اما بانکها همچنان بی توجه به هشدارهای بانک مرکزی سیاست خود را به پیش می برند.

در عین حال مبلغ یارانه های نقدی هم از چند روز پیش در حسابهای بانکی قابل مشاهده بود، بنابراین مردم مانند 4 ماه گذشته که در ابتدای هر ماه می توانستند، یارانه های نقدی خود را از حسابهای یارانه ای خود برداشت کنند، امروز با مراجعه به عابر بانکها برای استفاده از مبالغ یارانه های نقدی متوجه شدند که مبالغ مذکور قابل دریافت نیست.

طی 4 ماه گذشته با گذشتن ساعت از مرز 24 بامداد، مردم می توانستند مبلغ یارانه 45 هزار و 500 تومانی خود را از حسابها برداشت کنند، اما در پنجمین ماه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها این موضوع به صورت دیگری رخ نمود.

این امر شائبه هایی را مبنی بر اینکه یارانه های نقدی دیگر به حسابها واریز نخواهد شد یا مبلغ یارانه های نقدی کاهش خواهد یافت را قوت بخشید، اما بهروز مرادی مدیرعامل سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: یارانه نقدی مرحله پنجم از بعدازظهر امروز چهارشنبه قابل برداشت است.

همچنین سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدرضا فرزین سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت هر یک در گفتگوهای جداگانه ای با خبرنگار مهر اعلام کردند که مبلغ یارانه های نقدی به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت.

خبرنگار مهر گفتگوهای کوتاهی را با برخی از مراجعه کنندگان به دستگاههای خودپرداز بانکی در ساعات اولیه صبح انجام داده است، یکی از این مراجعه کنندگان به مهر گفت: برای دریافت وجه مورد نیاز تاکنون به 3 دستگاه عابر بانک مراجعه کرده ام اما تاکنون موفق به دریافت پول نشده ام.

وی افزود: بانکها در مواقعی که مراجعات مردم به خودپردازها زیاد می شود، برای اینکه پول زیادی از شعبه آنها خارج نشود، فقط به کارتهای بانکی خود سرویس لازم را می دهند.

مراجعه کننده دیگری به خبرنگار مهر عنوان کرد: سیستم شتاب بانکها قطع شده است و همین امر سرگردانی مردم بین عابر بانکها برای دریافت وجه را ایجاد می کند و هیچکس پاسخگوی این موضوع نیست.

وی افزود: برای برداشت یارانه نقدی نیز اقدام کردم، اما مبلغ یارانه نقدی قابل برداشت نیست، بهتر است که مسئولان این موضوع را به مردم پیش از این اعلام می کردند.

فرد دیگری که در صف دریافت پول از خودپرداز ایستاده بود به خبرنگار مهر گفت: برخی از دستگاههای خودپرداز اعلام می کنند که موجودی کافی نیست، در صورتیکه اینگونه نیست، برخی دیگر عنوان می کنند که دستگاه قادر به ارائه سرویس نمی باشد، به نظر می رسد که بانکها در اینگونه مواقع سیستم های خود را دستکاری می کنند.

یکی از کارمندان بانکی نیز به خبرنگار مهر گفت: مردم از ساعات اولیه صبح مراجعات بسیاری را داشته اند و سئوال می کنند که چرا یارانه های نقدی آنها قابل برداشت نیست؟ بهتر است که این موضوع قبلا به مردم اطلاع داده می شد.

این شرایط در حالی رقم می خورد که هنوز یارانه های نقدی قابل برداشت نشده است، بعد از ظهر امروز با قابل برداشت شدن یارانه های نقدی تعداد مراجعات افزایش خواهد یافت و تا چند روز نیز این وضعیت ادامه می یابد.

سیستم شتاب کارآیی خود را زمانی نشان می دهد که مراجعات مردم به بانکها افزایش می یابد تا مردم بتوانند به سهولت از خدمات و امکانات بانکی استفاده کنند، اما این امر همواره بالعکس می شود.

همزمان شدن برداشت یارانه های نقدی با واریز حقوق، در حالی مشکلات نظام بانکی و مردم را در این بحث افزایش می دهد که مهران شریفی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی پیش از این در گفتگو با مهر پیشنهاد کرده است که مبالغ یارانه های نقدی برای مقارن نشدن با پرداخت حقوق کارمندان و غیره در پایان ماه، در مقطع زمانی بین دهم تا بیستم هر ماه به حسابها واریز شود، زیرا در این مقطع زمانی حجم تراکنش بانکها پائین است و تراکیفی ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه دلایل اینکه هنوز این موضوع مد نظر قرار نگرفته است را نمی دانم، افزوده است: سازمان یا نهاد مسئول در این زمینه تصمیم گیری می کند و اگر یارانه های نقدی در این مقطع زمانی پرداخت شود با کیفیت مطلوب تری در سرویس دهی همراه خواهد بود.

صفهای تشکیل شده در مقابل خودپردازهای بانکهای دولتی بیش از بانکهای خصوصی به چشم می خورد، در عین حال باجه های بانکهای دولتی با ازدحام جمعیت به ویژه در مناطق شلوغ و پرجمعیت مواجه هستند.

این در حالی است که پیش از این تمهیدات لازم از سوی بانک مرکزی و نظام بانکی اندیشیده شده بود، اما مردم بازهم با مشکلاتی در دریافت وجوه مواجه شده اند.

بانک مرکزی به بانکها برای تامین اسکناس مورد نیاز، افزایش ساعت کار بانکها به صورت فوق العاده، تمهیدات از نظر سرویس دهی خودپردازها و سایر سیستمهای الکترونیکی و غیره از چند روز پیش دستوراتی را صادر کرده بود.

البته اقدامات بانکها را نیز نباید از یاد برد، براین اساس بسیاری از بانکها برای ارائه سرویس بهتر به مشتریان ساعت کاری خود را در روز جاری به صورت فوق العاده افزایش داده اند. بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که مشکلی از لحاظ تامین نقدینگی مورد نیاز مردم ندارد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 298

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 55