خدمات سایت


متن کامل خبر

تولید خودروهای گازسوز متوقف می شود

آرشیو
در حال حاضر تعداد حدود یکهزار و 700 جایگاه CNG در سراسر کشور راه اندازی شده است که با فعالیت این تعداد جایگاه روزانه 15 تا 17 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این بخشها مورد استفاده قرار می گیرد.
1390/04/03 03:10:25 ق.ظ

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از توقف فعالیت کارگاههای مجاز تبدیل CNG و توقف تولید خودروهای گازسوز کارگاهی خبر داد و اعلام کرد: با مشارکت سه دستگاه دولتی فعالیت کارگاههای زیر پله ای متوقف خواهد شد.

عبدالله جلالی در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای CNG، گفت: بر این اساس همزمان با ساخت و توسعه جایگاههای CNG، تبدیل خودروهای بنزینی به گاز سوز در کارگاههای تبدیل به طور کامل متوقف شده است.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه سیاست فعلی دولت برای تولید خودروی دوگانه سوز صرفا خودروهای پایه گازسوز است، تصریح کرد: از این رو تولید خودروهای گاز سور فقط در صنایع و کارخانجات خودروساز انجام می شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه هم اکنون 276 کارگاه تبدیل مجاز در سطح کشور فعالیت می کند، بیان کرد: این کارگاهها از سالهای گذشته تاکنون در قالب 6 قرارداد فعالیت می کردند که در شرایط فعلی تمامی قراردادهای فعالیت این کارگاهها به پایان رسیده است.

وی با یادآوری اینکه با اتمام این قراردادها تبدیل خودروهای گازسوز در کارگاههای مجاز متوقف شده است، اظهار داشت: با تدوین یک بسته یشنهادی با مشارکت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و وزارت نفت، در این کارگاهها تنها امکان معاینه فنی خودروهای گاز سوز وجود دارد.

جلالی با تاکید بر ضرورت انجام تستهای دوره ای و ادواری خودروهای گازسوز، تبیین کرد: هدف از توقف تبدیل کارگاهی ایجاد تعادل و توازن بین خودروها و جایگاههای CNG است.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در پاسخ سوال مهر مبنی بر برنامه دولت برای مقابله با فعالیت کارگاههای غیرمجاز و به اصطلاح "زیر پله ای"، توضیح داد: تولید خودروهای گاز سوز در کارگاههای زیر پله ای با توجه به امکانات این کارگاهها اختلالات و مشکلات متعدد فنی در خودروهای گاز سوز ایجاد می کند.

وی از وجود مشکل در کمک فنرها و مشکلات فنی موتور خودروها به ویژه در جاده به عنوان برخی از مشکلات تبدیل کارگاهی خودروهای گاز سوز یاد کرد و افزود: هم اکنون مشکلات فعالیت کارگاههای زیر پله ای به وزارت بازرگانی اعلام شده و این دستگاه دولتی باید با مشارکت تعزیرات حکومتی وضعیت فعالیت کارگاههای غیر مجاز را ساماندهی کند.

این مقام مسئول در پایان با اعلام اینکه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی منجر به کاهش مراجعه مردم به کارگاههای غیر مجاز CNG می شود، خاطر نشان کرد: دولت برنامه های ویژه ای برای توقف فعالیت کارگاههای تبدیل در دستور کار دارد.

در حال حاضر تعداد حدود یکهزار و 700 جایگاه CNG در سراسر کشور راه اندازی شده است که با فعالیت این تعداد جایگاه روزانه 15 تا 17 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این بخشها مورد استفاده قرار می گیرد.

این در حالی است که ساخت 500 جایگاه جدید CNG در سطح کشور در دستور کار وزارت نفت قرار دارد ضمن آنکه در شرایط فعلی نزدیک به 9 هزار و 500 نازل عرضه سی.ان.جی در سطح کشور فعال است.

با ساخت این تعداد جایگاه ظرفیت سوخت رسانی به خودروهای دوگانه سوز را به یک میلیون و 700 هزار متر مکعب در ساعت افزایش یافته است.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران image قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران 1403/02/03

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قرادادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد image تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد 1403/02/03

تسلا قیمت برخی خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ ازجمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول 2024، تصمیم گرفته است ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد image نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد 1403/02/02

نسخه جدید خودرو شاسی بلند آمریکایی شورولت تریل بلیزر با الهام از طراحی پیکاپ سایز متوسط و محبوب کلرادو ساخته شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47