خدمات سایت


متن کامل خبر

خداداد: ایویچ را چون بله قربان گو نبود برکنارش کردند/ شکست رم بهانه بود

آرشیو
خداداد عزیزی از روزهایی که با ایویچ داشته تعریف می‌کند.
1390/04/05 02:32:07 ق.ظ

اولین نفری بودیم که به خداداد خبر دادیم تومیسلاو ایویچ فوت کرده است. از پشت تلفن هم می شد چهره او را به هنگام شنیدن این خبر تصور کرد. اول در کمال ناباوری پرسید «چی؟ایویچ فوت کرد؟جدی می گی؟» و بعد از اینکه خبر را باور کرد گفت: «مانده ام چی بگویم.واقعا خبر بدی بود.» از او می خواهیم که از دورانی که با ایویچ کار کرده بگوید.

خداداد با حسرت شروع می کند: «خدابیامرز بزرگترین و کارآمدترین مربی بود که در این بیست سالی که من در فوتبال بودم به ایران آمد. کارش واقعا بی نظیر بود و من هنوز از برنامه های تمرینی و تاکتیکی او برخی موقع ها استفاده می کنم. در جام جهانی اگر موفقیتی بدست آوردیم تمامش به خاطر تمرینات و برنامه ریزی ایویچ بود. این را من نمی گویم شما از هر کسی سؤال کنید می گوید تیم جام جهانی 98 تیم ایویچ بود که اگر خودش می ماند و ادامه می داد خیلی بهتر نتیجه می گرفتیم.»

هنوز خیلی ها داستان اخراج ایویچ را داستان مبهم و عجیبی می دانند. اما خداداد نظر دیگری دارد. او معتقد است اصلاً هم اخراج او عجیب نبود .اما چرا؟ « اول چون می دانستند او مربی کار کشته و با دانشی است با سلام و صلوات آوردنش و کلی بابت آوردنش مانور کردند.اما وقتی آمد و کارش را شروع کرد دیدن با دیسیپلین و سخت کوشی او نمی توانند کنار بیایند. دیدند او حرف کسی را گوش نمی دهد و به توصیه هایی که آقایان می کنند توجه نمی کند. او مربی حرفه ای بود و سفارش پذیر نبود و این به درد فوتبال ما نمی خورد. آقایان مربی بله قربان گو می خواستند که خدابیامرز ایویچ اهل این حرف ها نبود و سعی می کرد به آنچه اعتقاد دارد عمل کند.همین هم شد که خیلی زود و قبل از جام جهانی کله پایش ! کردند تا کسانی را که با تفکرات خودشان نزدیک بودند بیاورند»

بازی با رم و آن نتیجه عجیب که باعث اخراج ایویچ شد را خداداد خوب یادش هست.در آن بازی در اردوی تیم ملی توطئه ای علیه ایویچ انجام شد؟خداداد می گوید« من درست شب قبل از بازی به رم رسیده بودم.یعنی دیرتر از همه و ایویچ شاید به همین دلیل در آن بازی از من استفاده نکرد. حقیقتش این است که در آن زمانی که در اردو بودم چیزی ندیدم اما این را مطمئنم که مسؤولین از قبل در کمین چنین شکستی بودند تا او را برکنار کنند. بازی تدارکاتی بود و ایویچ دنبال ترکیب اصلی اش می گشت و چندین بار آرایش تیم را عوض کرد.ان نتیجه هم حاصل همین کار بود و به نظر من اگر ده تا هم از رم می خوردیم نباید باعث ناراحتی کسی می شد چون اتفاقاً همین بازی تدارکاتی بود که تمام ضعف های تیم ملی را رو کرد. ایویچ از بازی رم واقعا راضی بود چون به عنوان یک مربی و سرشناس و حرفه ای همه چیز دستش آمد و داشت برای رفع نقاط ضعف برنامه ریزی می کرد که برکنارش کردند.آنها به این توجه نداشتن که او دارد به آماده سازی تیم فکر می کند نه نتیجه .آنها فقط دنبال این بودند که ایویچ سرسخت را برکنار کنند و مهره خودشان را بیاورند.»

رابطه خداداد با ایویچ چه طور بود« مدت حضور او به همین دلایلی که گفتم خیلی در ایران طولانی نبود و به همین دلیل نمی دانم چه بگوم.اما او به هیچ کس بی احترامی نکرد و حق کسی را نخورد. برای او آمادگی بدنی مهم بود این که در سیستمی که در ذهن دارد به کارش بیایی .به همین دلیل من هرگز از او دلگیر نشدم و ندیدم کسی درباره او بد حرف بزند. حتی بعد از رفتنش همه هنوز دارند از تاثیر گذاری او و تمریناتش حرف می زنند.او واقعا تیم ملی را صیقل خورده تحویل مربیان بعدش دادند.حیف شد که نگذاشتند تیم را که با آن همه زحمت و دانش اماده کرده بود خودش در جام جهانی رهبری کند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1197

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 806

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2575

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2923

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3027

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3197

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3059

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4088