خدمات سایت


متن کامل خبر

استقلال اینگونه کهکشانی می شود

آرشیو
نگاهی به استقلال لیگ یازدهم. تیمی که اگر چک های شخصی فتح الله زاده پاس شوند ، شکل می گیرد.
1390/04/11 10:45:04 ب.ظ

« با لیستی که مظلومی داده ، من هم استقلال را قهرمان می کنم.» وقتی علی فتح الله زاده دو ماه قبل در یکی از شوخی های معروفش این جمله را درباره استقلال لیگ یازدهم گفت ، کمتر کسی باور داشت استقلال در فصل نقل و انتقالات بخواهد دست روی ستاره های لیگ بگذارد. استقلال که سال قبل نتوانسته بود در فصل نقل و انتقالات موفق عمل کند و ستاره هایش را به سپاهانی که روی هر کس دست می گذاشت ، اصفهانی اش می کرد ، واگذار کرده بوئد ، این بار توانست تلافی کند. سپاهان را اجرای قانون سقف قراردادها از هم پاشید و این بار فتح الله زاده که متخصص بمب ترکانی در نقل و انتقالات است با آسودگی خاطر وارد بازار شد تا هر که را می خواهد برای تیمش بخرد.

از همان درون دروازه ، استقلال با چک شخصی حاجی به مهدی رحمتی ، شاه ماهی شکار کرد. رحمتی که خطر منشور تهدیدش می کرد و همسرش هم بنا به دلایلی زندگی در تهران و در کنار خانواده اش را برای این سال از فوتبال مهدی ترجیح می داد ، در تور حاجی افتاد. اگرچه قرارداد میان باشگاه و رحمتی هنوز امضا نشده اما رحمتی به دلیل ویژگی های شخصیتی اش ، کسی نیست که با رفتن به پرسپولیس توان شنیدن شعارهای جمعیت را داشته باشد. او که روزی در استقلال مازاد بر نیاز معرفی شد ، حالا در مقام گلر اول ایران می خواهد برگردد و تلافی کند. او شرط جدایی گلرهای تیم را گذاشت که باشگاه هم بی چون و چرا به شرطش عمل کرد.

سید جلال در خط دفاع هم عهد کرده تا این فصل را همراه با سید مهدی بازی کند. او به استقلال می آید تا امیر حسین صادقی در لیست فروش استقلال باشد. گفته می شود او هم چکی مدت دار از استقلالی ها گرفته تا بعد از اردوی تیم ملی در اتریش ، قراردادش را ثبت کند. این دو به دلیل سفر فتح الله زاده به ژاپن بود که نتوانستند قراردادشان با استقلال را نهایی کنند.

آندو تیموریان اما برای عقد قرارداد با استقلال به برادرش سرژیک ، اختیار تام داده و او هم در آستانه امضا پای برگه قرارداد است. خسرو حیدری هم بندی در قراردادش دارد که می تواند باعث جدایی اش از سپاهان شود. خسرو به دلیل بیماری پدر همسرش ، می خواهد تهران باشد و برای او هیچ تیمی در تهران مثل استقلال نمی شود. نام خسرو این قدر بزرگ هست که حتی مظلومی به رغم دلخوری از او هم روی نامش خط قرمز نکشد.

به این فهرست اگر جاسم کرار را هم اضافه کنیم که اولین صید استقلال بوده و از نظر حاجی ، او حتی بهتر از علی کریمی است و البته بحث مذاکرات آبی ها با کریم انصاری فرد که حاجی درباره این بازیکن جوان گفته:« این یکی را خودم برای استقلال می گیرم .» به این جمع البته باید علی حمودی را هم اضافه کرد که فصل قبل ، آماری خیره کننده در فولاد اهواز داشته است.

این ها بازیکنانی هستند که البته همگی پای قرارداد با استقلال هستند اما قراردادهای شان بسته نشده . در شرایطی که بی سامانی سراسر ورزش را گرفته و سازمان یا وزارتخانه جدید ، پولی برای پرداخت به سرخابی ها ندارد. اتفاقی که سبب شده تا قرمزها وارد بازار خرید بازیکن نشوند اما فتح الله زاده اعتقادی دیگر دارد:« خرید بازیکن راه و رسمی دارد که منوپل در اختیار خودم است. من دسته چکی در جیب بغل کتم دارم که سبب می شود تا هیچ کس نتواند با من در این بازار ، رقابت کند. » او ایمان دارد که هیچ یک از این بازیکنان جایی غیر از استقلال نمی روند.

تیمی که غیر از این بازیکنان جدید ، ستاره هایی چون فرهاد مجیدی ، آرش برهانی ، میلاد میداودی ، هوار محمد ، مجتبی جباری ، حنیف عمران زاده و پژمان منتظری را در ترکیبش دارد.

بازیکنانی که کنار هم قرار گرفتن شان به دلهره ای برای سرمربی استقلال بدل خواهد شد. او این قدر ستاره در تیمش دارد که شاید ناچار به استفاده گردشی از بازیکنانش باشد.منصور پورحیدری ؛ مدیرفنی استقلال در این باره به خبرآنلاین می گوید:« به هر حال از استقلال ، انتظار بالایی است. دو سال است که جام نگرفتیم. برنامه ریزی مان برای امسال طوری است که از روز اول خوب باشیم. ما می خواهیم برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا بجنگیم و باید مجهز باشیم.مشکلی پیش نمی آید و می توانیم از همه این بازیکنان در سه جام مختلف به بهترین شکل استفاده کنیم.»

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1180

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 778

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2554

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2906

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3004

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3036

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4065