خدمات سایت


متن کامل خبر

عابدینی:کاشانی با لابی آمده،با لابی هم می رود

آرشیو
از پرسپولیس و مدیریتش انتقاد می کند و می گوید او با لابی آمده و با لابی هم از فوتبال می رود.
1390/04/13 07:11:11 ق.ظ

پس از صعود تیمش به لیگ برتر نخستین کنفرانس مطبوعاتی اش را برگزار کرد تا از ناگفته هایی حرف بزند که سالها در سینه اش نگه داشته بود.البته او نمی خواست خیلی از بحث ها را باز کند و هر بار که صحبتی از پرسپولیس و شرایط فوتبال ایران می شد او می گفت:«نگذارید داغ دلم تازه شود»و از کنار سوالات می گذشت.اما در آخر و با اصرار خبرنگاران او فلش بکی به زمان حضور خودش در پرسپولیس زد و با تکان دادن سر برای وضعیت این روزهای پرسپولیس تاسف خورد.عابدینی حتی گفت که امسال منتظر روزهای بد برای این تیم سرخپوش است و البته از نظر او تیم رقیب یعنی استقلال قهرمان لیگ برتر می شود.عابدینی حرف دیگری هم در مورد پرسپولیس زد و گفت که اعتقادی به سرپرست این تیم ندارد چون او با لابی آمده و باید با لابی برود.

او می گوید:« البته بهتر است به این مطالب نپردازیم زیرا دردهایم دوباره بیشتر می شود. دو سه تیم در بخش صنعتی هستند که به نظر من پاک‌تر و سالم‌تر کار می‌کنند. روی سخنم به ساختار است نه مدیریت. دوست درام باز هم بگویم.من به فتح‌الله زاده اعتقاد دارم اما به کاشانی اعتقاد ندارم. او با لابی آمده و باید برود.»اما این سر آغاز صحبت های عابدینی نیست.او ابتدا در مورد رشته‌های ورزشی که این باشگاه در چند سال اخیر مورد حمایت قرار داده، می گوید:« در فوتبال خوشبختانه یک تیم ما به لیگ برتر صعود کرد و هنوز در لیگ دسته اول دو نماینده دیگر داریم. به اضافه مجراهایی که در ساختار سازی هدایت می‌کنیم توانستیم سال گذشته در آسیا ویژن فعال شویم تا بتوانیم در رشته فوتبال در هر رده سنی دو تیم را به وجود بیاوریم. ضمن اینکه در 5 شهر استان گیلان به همراه استان‌های ایران از جمله تهران و لرستان این کار را آغاز کردیم. در والیبال در سوپر لیگ کار را آغاز کرده و تیم قدرتمندی را تشکیل دادیم اما با قرار گرفتن در مکان پنجم نتوانستیم احساسات هواداران را پاسخگو باشیم. امسال با جابجایی معدنی و آوردن عباس برقی و به کار گرفتن دو سه بازیکن معروف شانس‌مان را برای قهرمانی بیشتر کردیم.در بسکتبال قطعا سال آینده به لیگ برتر صعود می‌کنیم. ضمن اینکه در کاراته فوتسال، شنای بانوان، کونگ‌فو و بستکبال بانوان استارت کار را زده‌ایم.»

عابدینی در ادامه نشست در مورد اینکه آیا جذب مهدوی‌کیا ادای دین به طرفین نبود، گفت:« زمانی که مهدوی‌کیا یک ماه و نیم قبل به دفترم آمد هنوز تیم را شکل نداده بودیم و فقط از او مشورت خواستم. روز بعد علی کریمی و دو روز بعد باقری به دفترم آمدند.ما کارمان را بلدیم و می‌توانیم از بچه‌های خود استفاده مطلوب کنیم. اگر آن زمان بحث استفاده از مهدی مطرح نبود به این دلیل بود که فکر می‌کردم می‌خواهد به پرسپولیس برود. در همان زمان کریمی به من گفت اگر به پرسپولیس نروم آیا در داماش برایم جا است که من به وی گفتم اینجا خانه تو است اما مهدوی‌کیا این را هم به من نگفت و معتقد بود امسال حتما در پرسپولیس بازی خواهد کرد. تا 15 روز پیش برای به کار نگرفتن علی دایی مباحث به وجود آمد که در آن زمان به مهدی گفتم چه دلیلی دارد امسال حتما در پرسپولیس بازی کنی.»

مدیر عامل داماش در ادامه با بیان اینکه در بحث مدیریتی و مالی هیچ کس رقیب من نیست می گوید:«هیچ کس نمی‌تواند از لحاظ مالی و مدیریتی با من رقابت کند و اگر در این مورد کسی پا پیش بگذارد مطمئنا شکست می‌خورد. دوستان با صداقت کار کنند چرا که قرار نیست اذیت شویم. در حاشیه زمین فوتبال و مسائل مدیریتی کسی حریف من نیست و پاسخ حرکت‌ آنها این است که نوری 10مرتبه به من پیغام می‌دهد تا امسال به داماش بیاید.»

سقف قرارداد بحث دیگری است که عابدینی معتقد است باید بر اساس نرخ تورم آن را تعیین کرد.« در مورد سقف قرارداد بحث 350 میلیون تومان به کف قرارداد تبدیل می‌شود و هر بازیکنی وارد می‌شود این سقف را از ما می‌خواهد. با این وضعیت به بازیکنان بزرگ لطمه می‌خورد. نمی‌شود سقف همه بازیکنان یکی باشد. نامه‌ای را به مسئولان فوتبال نوشتیم تا زمانی که نمی‌توانستیم مقررات کنترل صحیحی داشته باشیم یا آن را لغو و یا امتیازاتی بدهیم. این امتیازات امروز تعریف شده و شاید و احتمالا هفته آینده سقف قرارداد بیشتر هم شود. روز گذشته از باشگاه استقلال برایمان نامه‌ای رسید که در آن برای بازیکنی مثل یعقوب کریمی 200 میلیون تومان می‌خواستند و این در حالی است که بازیکنی که در لیگ برتر برزیل بازی کرده با 150 میلیون تومان به داماش آوردند. بازیکن داخلی از استقلال 200 میلیون تومان فقط حق ترانسفرش می‌شود که به داماش بیاید. بازیکنی که حتی یک ساعت هم برای استقلال بازی نکرد.»

عابدینی این حرف را در حالی می زند که بهمن صالح نیا در اعتراض به خرید های داماش گفته بود که او نمی تواند مثل عابدینی از جیبش خرج می کند می گوید:« آقایان اگر نمی‌توانند از جیب خرج کنند گناه من چیست؟ صالح‌نیا استاد من است اما اگر نمی‌تواند از جیب خرج کند به من چه ربطی دارد. آیا این گناه من است. آنها از منطقه آزاد تامین می‌شوند و امتیازاتی از جمله جذب بازیکن سرباز هم دارند. آنها بازیکنی مانند حسین ابراهیمی تحویل گرفته و با رباط پاره به من تحویل دادند. ما باید همدیگر را در یک استان تحمل کنیم چرا که رقابت فوتبال رقابتی شیرین است. به نظر من ملوان و داماش خصومتی با هم ندارند و هیچ وقت نفهمیدم چرا در بعضی شهرها مردم این شهر با همسایگانشان دعوا دارند.»

عابدینی در مورد اینکه پروژه برکناری دایی تا چه حد ورزشی بود گفت:« ‌این موضوع اصلا ورزشی نبود و مثل این است که من دینورزاده که تیمم را بالا آورده است به رفراندوم گذاشته و سه نفری را بیاورم که او را قبول ندارد.ذوالفقارنسب در حالی به کمیته فنی رفت که استقلالی است و نمی‌دانم چه طور بزرگان روز فوتبال را نیاوردند. آن گروه فرمایشی بود و با همه احترامی که به زادمهر قائلم از آن روز به بعد علامت سؤالی روی اسمش گذاشتم و این سؤال برایم به وجود آمد که چه طور حاضریم با هر کسی و هر سیاستی کار کنیم.

دایی گفته بود تیم را قهرمان حذفی می‌کند که این کار را کرد و انتقادهایش هم ثابت شد و دیدید که با استیلی و بازیکنانی که می‌خواستند مذاکره کرده بودند و بعد از آن کسانی را ترغیب کردند که بیایند او را اذیت کنند. بعد هم در حق دفاع خود حرف‌هایی مطرح شد که درست نبود. در مجموع رفتار بدی بود و امیدوارم این فرهنگ در فوتبال ما از بین برود.»

عابدینی در ادامه به تیم امید و اتفاقاتی که در این زمینه افتاد می کند و می گوید:«منکر این نمی‌شوم که آدم‌های شریفی در فدراسیون فوتبال هستند اما قرار نیست هر آدم شریفی آدم کاربلدی باشد. آنها باتعریف و تمجید در جایگاه خودشان هستند و می‌بینیم برای اولین بار در ورزش دنیا اتفاقاتی نظیر تیم امید در فوتبال ما می‌افتد و نمی‌دانم چرا فقط این گهگاه به ورزش ما می‌رسد. البته مهمتر از این مطلب حذف ما بود که همواره در دوره‌های مختلف وجود داشته و ما امروز هم در مقوله نرم‌افزاری وهم سخت‌افزاری درجا می‌زنیم و این خیلی بد است. مجمع اختیاراتی دارد که باید از آن استفاده کند. نمی‌دانم چرا هیچ کدام از این اختیارات استفاده نمی‌کنیم.»

مدیر عامل باشگاه داماش در واکنش به این سوال که فردوسی پور گفته بود نظر محمدی در داماش می ماند و با اینتیم قرارداد 5 ساله بسته است می گوید:«قرار نیست فردوسی‌پور برای من تیم ببندد. دیگر من را باید در این چند سال شناخته باشید و بدانید چه اخلاقی دارم. در مورد نظرمحمدی باید بگویم که نمی‌دانم چه شد که وی به برنامه 90 رفت اما یکی از دلایلی که باعث شد این دروازه‌بان از جمع ما جدا شود، خود من بودم. با وجود علاقه‌ای که به او داشتم عذرش را خواستم چون نظر محمدی در نیمکت آرامش نداشت و در زمین هم پاسخگو نبود.»

اما حرف های پایانی عابدینی.آنجا که او در مورد کفاشیان حرف می زند.او می گوید:«باید دید کفاشیان در دور بعد کاندیدا می‌شود و یا قبل از آن او را عزل می‌کنند. مجمع اختیاراتی دارد که می‌تواند از آنها استفاده کرده و برای خلع یک یا چند نفر از اعضا از آنها استفاده کند. در مورد اینکه گفته می شود کفاشیان می‌خواهد مزه ریاست به دهنش شیرین شده باید بگویم کام فوتبال ما تلخ شده است. امیدوارم افرادی لایق مانند دادکان برای انتخابات پا پیش بگذارند. به نظرم بهترین کارنامه را صفایی و در کنار آن دادکان داشته است من هم جایم خوب است و فعلا قصد باشگاه داری دارم.»

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد image وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد 1403/02/29

ساعت‌ها به روال همیشگی، مشغول انجام وظیفه‌ی خودشان هستند. اما مطالعه‌ی جدیدی می‌گوید وقتی ورزش می‌کنیم، زمان در تصورات ما کمی از ساعت واقعی جلوتر است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1199

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 812

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2580

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2925

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3030

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3205

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3065