خدمات سایت


متن کامل خبر

نقدی بر اطلاعیه پرتناقض وزارت علوم :جنگ زرگری تفکیک جنسیتی ، طرحی برای فراموش شدن مشکلات دیگر کشور

آرشیو
بیچاره وزارت علوم! از یک طرف از دولت (به ریاست محمود احمدی نژاد) دستورمی رسد این طرح را اجرا نکنید و از طرف دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی (به ریاست محمود احمدی نژاد) می گوید انجام بدهید. در این میان یکی بودن اسامی روسای دولت و شورای عالی اتقلاب فرهنگی جالب توجه است! شباهت اسمی است؟ یا ملت سر کارند؟!
1390/04/18 04:07:28 ق.ظ

درست بعد از آن که محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور در نامه ای خواستار توقف طرح معروف به تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها شد ،وزارت علوم که تا روز قبل از آن با قاطعیت بر اجرای این طرح تأکید داشت اطلاعیه زیر را صادر کرد:

« آنچه اخيراً تحت عنوان طرح تفكيك‌جنسيتي از سوي برخي رسانه‌ها مطرح شده با واقعيت انطباق ندارد و وزارت علوم تاكنون طرحي تحت عنوان تفكيك‌جنسيتي در دانشگاه‌هاي كشور تدوين و ارائه نكرده است.

صراحتاً اعلام مي‌شود آنچه كه به جد مورد تأكيد و تعقيب مي‌باشد موضوع اسلامي شدن دانشگاه‌ها در دو بعد محتوا و ظاهر است كه در اين زمينه تغيير و تحول در سر فصل‌ها و محتواي دروس علوم‌انساني به عنوان يك اصل است چرا كه علوم انساني مقصد را مشخص مي‌كند و در عين حال اجراي مصوبات سال‌هاي 1366 و 1384 شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان رعايت شئونات اسلامي و راهبردهاي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب كه بعضاً مغفول مانده پيگيري مي‌شود.

بديهي است دستور رياست محترم جمهوري و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي نصب‌العين بوده و برنامه‌هاي اين وزارتخانه در راستاي مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي به حيطه اجرا در مي‌آيد و وزارت علوم در صدد دستيابي به راهكارهاي عالمانه‌تر و كارشناسي شده در اجراي تمام و كمال مصوبات مذكور بوده تا ضمن رفع نگراني رياست محترم جمهور، دغدغه مراجع عظام را نيز برطرف كرده و انتظار به حق مردم شريف و متدين ايران اسلامي را در تحقق دانشگاه اسلامي با طبع تدريجي تغييرات فرهنگي محقق سازد. »

درباره این اطلاعیه نکاتی چند قابل ذکر است:

1 - بیچاره وزارت علوم! از یک طرف از دولت (به ریاست محمود احمدی نژاد) دستورمی رسد این طرح را اجرا نکنید و از طرف دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی (به ریاست محمود احمدی نژاد) می گوید انجام بدهید.

در این میان یکی بودن اسامی روسای دولت و شورای عالی اتقلاب فرهنگی جالب توجه است! شباهت اسمی است؟ یا ملت سر کارند؟!

2 - باز هم طبق معمول وقتی کم آوردند ، از رسانه ها مایه گذاشتند و البته از روش قدیمی پاک کردن صورت مساله استفاده کردند: « آنچه اخيراً تحت عنوان طرح تفكيك‌جنسيتي از سوي برخي رسانه‌ها مطرح شده با واقعيت انطباق ندارد و وزارت علوم تاكنون طرحي تحت عنوان تفكيك‌جنسيتي در دانشگاه‌هاي كشور تدوين و ارائه نكرده است. »

بله ! واقعیت هم همین است و طرح تفکیک جنسیتی اصلاٌ وجود خارجی ندارد و همه رسانه هایی که در این باره ، نفیاً یا ایجاباً مطلب نوشته اند ، خواب نما شده اند.

راستی اگر چنین طرحی "با واقعیت انطباق ندارد" آقای رئیس جمهور برای چه نامه نوشته و از توقف کدام طرح سخن گفته است؟ شاید هم همه این ها خواب است و بیدار که شویم می بینیم خبری نبوده!

3 - بالاخره وزارت علوم می خواهد چه کند؟ تا الان که می گفت "ما داریم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا می کنیم" که نامه رئیس جمهور رسید که نکنید!

حالا در این اطلاعیه آمده که هم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا می کنیم (جداسازی جنسیتی) و هم دستور رئیس جمهور را (عدم جدا سازی جنسیتی). هم گفته شده نظر مراجع را تأمین می کنیم (جداسازی) هم گفته نظر رئیس جمهور (عدم جداسازی) را .

به قول عادل فردوسی پور در گزارش هایش : چه می کنه این وزارت علوم!

4 - شاید جواب بند 3 در آخرین جمله اطلاعیه وزارت علوم نهفته باشد ، بدین گونه که فعلاً طرح را تعلیق می کنند و آبها که از آسیاب افتاد به تدریج روز از نو و روزی از نو .

این هم روش مجربی است و اتفاقاً خیلی هم جواب داده! به هر حال دوستان دور هم جمع اند و هر از گاهی نامه و بیانیه ای می دهند ؛ هم خودشان مشغول می شوند ، هم ملت!

بعد از تحریر:

آقایان دولتمرد فکر نکنند با این موضوعاتی که هر روز علم می کنند ، مردم از مشکلات و مصائب اصلی جامعه غافل می شوند: گرانی های رو به تزاید ، فشل بودن بیمه های درمانی ، فروپاشی یک پنجم خانواده ها بر اثر طلاق ، اعتیاد ، اتهامات مالی برخی از دولتمردان معروف ، افتتاح های نمایشی، تضییقات رسانه ای ، عقب ماندن ایران از قطر در بهره برداری از مخزن مشترک گازی ، انتصاب افراد نالایق به پست های حساس ، خط قرمز نامیدن کابینه ، نا امنی زنان در جامعه ، کودکان کار ، کودک آزاری ، بی اعتبار شدن مدارج علمی و تحصیلی ، حذف یارانه شیر ،آلودگی کشنده هوا ، کیفیت نازل تولیدات داخلی ، ته کشیدن حساب دخیره ارزی ، بیکاری ، قیمت بالای مسکن و اجاره بها و صدها مشکل ریز و درشت دیگر ... بیچاره مردم!

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 174

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 146

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 341

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 332

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 376

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 192