خدمات سایت


متن کامل خبر

10 مدافع گران قيمت تاريخ فوتبال

آرشیو
زمانی بود كه مدافعان در فهرست خريد های گران قيمت فلورنتينو پرس جای نداشتند اما او در سال های اخير سياست "زيدان ها و پاوون" هايش را كنار گذاشت.
1390/04/19 03:16:10 ق.ظ

باشگاه رئال مادرید دیروز به طور رسمی فابیو كوئنترائو، مدفع پرتغالی بنفیكا را به خدمت گرفت؛ آخرین خرید پرخرج باشگاه رئالی ها برای اینكه به سلطه بارسا در فوتبال اسپانیا و اروپا پایان دهد.

زمانی بود كه مدافعان در فهرست خرید های گران قیمت فلورنتینو پرس جای نداشتند اما او كه در سال های اخیر سیاست "زیدان ها و پاوون" هایش را كنار گذاشته، با مبلغ خیره كننده 26.9 میلیون پوند این مدافع پرتغالی را به خط دفاعی تیمش اضافه كرده است.

اما آنها تنها تیمی نیستند كه در سال های اخیر پول هایی هنگفت برای خرید مدافعان خرج كرده اند. در اینجا فهرست 10 مدافع گران قیمت چند سال اخیر فوتبال اروپا را با هم مرور می كنیم:

9- دیمیترو چیكرینسكی- شاختار دونتسك به بارسا (2009)- 22.5 میلیون پوند

یكی از خریدهای سوال برانگیز بارسا در زمان پپ گواردیولا. كاتالان ها او را با مبلغ خیره كننده ای از شاختار دونتسك به خدمت گرفتند اما او هیچ گاه نتوانست مدافعی در اندازه های بارسا نشان بدهد. او در یك فصل حضور در بارسا تنها 14 بازی برای این تیم انجام داد و در نهایت با مبلغ 13 میلیون پوند به شاختار فروخته شد.

9- داوید لوئیس- بنفیكا به چلسی (2011)- 22.5 میلیون پوند

او كه هواداران چلسی را به یاد یكی از شخصیت های كارتون سیمپسون ها انداخته، خیلی سریع در استمفورد بریج جا افتاد و با گلی به منچستریونایتد زد، به چهره محبوبی در جمع آبی ها تبدیل شد. اما پس از اینكه در چند دیدار آخر چلسی در لیگ برتر نتوانست درخشش همیشگی را تكرار كند، توانایی هایش با تردیدهای زیادی مواجه شد.

8- ریكاردو كاروالیو- پورتو به چلسی (2004)- 24.1 میلیون پوند

چلسی در تابستان 2004 خریدهای گران قیمتی انجام داد كه در بین آنها ریكاردو كاروالیو خیلی زود به تركیب اصلی راه پیدا كرد و به یكی از موفق ترین خریدهای تاریخ این باشگاه تبدیل شد. سه قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی در جام حذفی، دو قهرمانی در جام خیریه و یك حضور در فینال چمیپونزلیگ در طول حضور شش ساله مدافع پرتغالی، او را به یكی از بهترین دنیا تبدیل كرد.

7- جولین لسكات- اورتون به منچسترسیتی (2009)- 24.6 میلیون پوند

وقتی منچسترسیتی روی این مدافع اورتون دست گذاشت، دیوید مویس هم تصمیم گرفت یكی از بزرگترین نقل و انتقال های تاریخ باشگاه لیورپولی را به سرانجام برساند. البته لسكات برای اینكه به تركیب اصلی سیتی راه پیدا كند، تا زمان محرومیت كولو توره صبر كرد اما پس از آن به یكی از اركان اصلی خط دفاعی تیم مانچینی تبدیل شد.

6- دنی آلوس- سویا به بارسلونا (2008) 26.4 میلیون پوند

این مدافع برزیلی ها در تركیب سویا بازی های بسیار خوبی به انجام داد و علاوه بر اینكه توانست به افتخارات زیادی دست پیدا كند، تحسین بسیاری را برانگیخت. به همین دلیل بارسا برای خرید او با مبلغی كلان تردید نكرد. او بلافاصله به تركیب اصلی بارسا راه پیدا كرد و بی تردید یكی از بهترین مدافعان راست دنیاست. نفوذهای او برای بسیاری از مدافعان چپ لا لیگا به كابوس تبدیل شده است. او همچنین در سه سالی كه در بارسا بوده، دو بار نیز قهرمان چمپیونزلیگ شده است.

2- لیلیان تورام- پارما به یوونتوس (2001)- 26.9 میلیون پوند

وقتی یوونتوسی ها در تابستان 2001 زین الدین زیدان را به رئال مادرید فروختند، با پولی كه از این طریق به دست آوردند خریدهایی انجام دادند كه در تاریخ این باشگاه بی سابقه بود. یكی از این خریدها لیلیان تورام، مدافع راست پارما بود كه در آن زمان یكی از بهترین های دنیا محسوب می شد. او در 5 فصلی در تورین بازی كرد، 4 قهرمانی با این تیم به دست آورد و در نهایت راهی بارسا شد.

2- الساندرو نستا- لاتزیو به میلان (2002)- 26.9 میلیون پوند

9 سال بعد از ترك لاتزیو و پیوستن به میلان، نستا همچنان یكی از كلیدی ترین بازیكنان روسونری محسوب می شود. او در این سال ها نقشی تاثیرگذار در دو قهرمانی میلان در چمپیونزلیگ و سری آ داشته است. البته مصدومیت های او در سال های اخیر موجب شده تا تیاگو سیلوا عنوان بهترین مدافع میلان در یكی دو فصل اخیر را از او بگیرد اما تجربه او همچنان برای خط دفاعی قهرمانی ایتالیا بسیار كارساز است.

2- په په- پورتو به رئال مادرید (2007)- 26.9 میلیون پوند

این مدافع پرتغالی در چهار سال اخیر یكی از بهترین بازیكنان رئال مادرید بوده هرچند در این مدت مصدومیت های شدیدی را نیز تجربه كرده است. علاوه بر این او محرومیتی 10 جلسه ای نیز به خاطر زدن دو لگد عمدی به خاویر كاسكه رو، بازیكن ختافه پشت سر گذاشته است. او به ویژه در رقابت های این فصل در دیدارهای رئال مقابل بارسا نمایش های بسیار درخشانی داشت.

2- فابیو كوئنترائو- بنفیكا به رئال مادرید (2011)- 26.9 میلیون پوند

او بعد از دوره ای قرضی در بنفیكا، به یكی از ستاره های اصلی این تیم تبدیل شد و در جام جهانی 2010 بود كه بازی های درخشانش توجه بسیاری از تیم های بزرگ اروپایی را جلب كرد. در حالی كه بایرنی ها نیز برای خرید او ابراز علاقه كرده بودند اما او ترجیح داد به رئال برود تا در كنار چند هم تیمی اش در تیم ملی پرتغال و البته زیر نظر ژوزه مورینیو كار كند.

1- ریو فردیناند- لیدز به منچستریونایتد (2001)- 33.1 میلیون پوند

در حالی كه حدود 10 سال از انتقال فردیناند به منچستریونایتد می گذرد، اما او همچنان گران ترین مدافع جهان است. او برای سال ها كاپیتان منچستریونایتد نیز بود و توانست با این تیم در سال 2008 قهرمان چمپیونزلیگ شود. البته این تنها یكی از 12 قهرمانی او با منچستریونایتد است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1187

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 790

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2562

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2914

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3174

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3046

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4075

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3593

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3709