خدمات سایت


متن کامل خبر

واکنش فدراسیون فوتبال به برنامه شب گذشته 90

آرشیو
فدراسیون فوتبال نسبت به برنامه شب گذشته 90 و بررسی اتفاقات رخ داده در تیم امید واکنش نشان داد.
1390/05/14 08:57:20 ق.ظ

در ماه‌های گذشته انتقادات زیادی به فدراسیون فوتبال به دلیل عملکرد نامناسب در زمینه‌های مختلف وارد شده است. این انتقادها در جریان حذف تلخ تیم امید از رقابت‌های مقدماتی المپیک به اوج خود رسید و رسانه‌های مختلف، فدراسیون فوتبال را بابت این سهل‌انگاری زیر سؤال بردند.

شب گذشته در برنامه تلویزیونی 90 که پس از حدود دو ماه تعطیلی بار دیگر روی آنتن رفت دلیل حذف تیم امید واکاوی شد. این برنامه که در آن زمان در دوران تعطیلی به سر می‌برد در آغاز دوباره لیگ، گفت‌وگوی ویژه خود را به حذف تیم امید اختصاص داد. این برنامه با دعوت از علیرضا منصوریان سرمربی پیشین تیم امید قصد داشت دلایل سهل‌انگاری صورت گرفته مبنی بر استفاده از بازیکن دو کارته مقابل عراق بررسی کند. ارتباط تلفنی با فریدون معینی، داود پرهیزگار و اصغر حاجیلو از دیگر آیتم‌های این بخش بود.

فردوسی‌پور اعلام کرد که از کفاشیان هم دعوت کرده و حتی صندلی خالی او را هم نشان داد که بیانگر جای خالی رئیس فدراسیون فوتبال بود. مجری برنامه 90 در این برنامه از مسئولان فدراسیون فوتبال به شدت انتقاد کرد. این مسائل باعث شد روابط عمومی فدراسیون فوتبال از اینکه دید انتقادی به این فدراسیون یک طرفه انجام شده گلایه و انتقاد‌ کند.

میرحسین حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار ورزشی فارس گفت: شب گذشته برنامه 90 پس از مدت‌ها که پخش نشد و حتی برای پخش مجدد آن حرف و حدیث‌هایی وجود داشت روی آنتن رفت. ابتدا صحبت‌های 12-10 ساله‌ای که همواره مطرح می‌شود انجام شد. سپس مجری این برنامه به سراغ اتفاقات رخ داده در تیم امید رفت.

وی افزود: مسلم است هرکسی که یک طرفه به قاضی رود قطعا راضی برمی‌گردد. فردوسی‌پور احساس می‌کند مدعی‌العموم است و برای کفاشیان صندلی خالی گذاشت. من نمی‌خواهم از فرد خاصی دفاع کنم اما می‌خواهم از آبروی افراد دفاع کنم.

حسینی تصریح کرد: تمام مسئولان و افرادی که در این ورزش هستند زحمت می‌کشند و آبروی آنها چیزی نیست که توسط یک فرد برده شود. اگر برای کسی صندلی خالی بگذاریم و او نیاید دلیلی بر این نمی‌شود که همه تقصیرات را به گردن فرد غایب بگذاریم. از فردوسی‌پور این سؤال را دارم که اگر در باشگاه سایپا یا سپاهان چنین اتفاقی رخ دهد مسئولیت فقط متوجه مدیران عامل این دو باشگاه است؟

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با تأکید بر اینکه اتفاق رخ داده در تیم امید به کفاشیان مربوط نمی‌شد گفت: در خصوص این مسئله بارها توضیح داده‌ایم. متأسفانه مصاحبه من شب گذشته نصفه پخش شد. بارها توضیح داده شده که چه اتفاقی در فدراسیون فوتبال رخ داد و مدارک آن موجود است. حتی سایت AFC هم در معرفی محرومان تیم ایران اشتباه کرده بود.

مدیر رسانه‌ای پیشین تیم امید اضافه کرد: روز بازی رفت با عراق از ناظر AFC پرسیدم که آیا بازیکنان ایران مشکلی دارند یا نه که او گفت ‌مشکلی نیست. روزی هم که ناظر تاجیکستانی به ایران آمد از ما پرسید آیا ایران بازیکن محروم داشته است‌ و به او گفتیم بازیکن محرومی نداشته‌ایم. او سپس توضیح داد که یکی از بازیکنان ایران محرومیت تعلیقی داشته است. محرومیت تعلیقی یعنی اینکه بازیکنی در یک مسابقه با وجود خطای خطرناک از داور کارت نمی‌گیرد اما AFC بعدا به فدراسیون مربوطه نامه می‌دهد که اگر این بازیکن چنین خطایی را تکرار کند محروم می‌شود. ما هم زیرمجموعه AFC‌هستیم و مسلم است که وقتی چنین چیزی را می‌گوید یعنی مشکلی نداشتیم. حتی لیست را ناظر تاجیک دید و گفت که مشکلی نیست.

حسینی با بیان اینکه همه مشکلات فوتبال از فدراسیون نشأت نمی‌گیرد تاکید کرد: من می‌خواهم از فردوسی‌پور این سؤال را بپرسم شما که مدعی هستید 13 سال برنامه اجرا می‌کنی چه تغییری در روند کاری‌ات داشته‌ای؟ از نظر شما همه مسئولان فدراسیون در همه دوران بد هستند. شما یک نفر را معرفی کن و بگو او خوب است و فقط هم تعریف و تمجید کن. من از مجری این برنامه این سؤال رادارم که آیا تا به حال شده از قله قاف صدا و سیما بیرون بیایی و یک بار به فدراسیون فوتبال قدم رنجه کنی و ببینی عملکرد این فدراسیون تاکنون در بخش‌های مختلف چه بوده است؟ آیا واقعا این فدراسیون عملکرد خوبی نداشته است؟

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال یادآور شد: در کمپ تیم‌های ملی کارهای خوبی صورت گرفته است. من به همین فردوسی‌پور گفتم یک نفر را به کمپ بفرستد و یک برنامه 10 دقیقه‌ای از فعالیت‌های صورت گرفته در کمپ تهیه کند. در کمپ تیم‌های ملی اتفاقاتی رخ داده که تا پیش از آن نبوده است. سالن بدنسازی، سالن آمادگی جسمانی و خیلی مسائل دیگر و حتی در حال ایجاد تجهیزات پزشکی هم در کمپ هستیم. چه کسی اینها را می‌بیند؟ تا به حال شده کسی بگوید در لیگ ایران نزدیک به 300 نمونه تست دوپینگ گرفته شده است؟

وی با مطرح کردن این پرسش که آیا تاکنون کسی به این فکر کرده که در تاریخ فدراسیون فوتبال ایران تیم‌های پایه‌ای چند بار به مسابقات بین‌المللی اعزام شده و نتیجه گرفته‌اند تصریح کرد: علی کفاشیان با یک اساسنامه و هیئت رئیسه جدید پا به این فدراسیون گذاشت و در شروع سال دوم تیم نوجوانان ایران توانست قهرمان آسیا شود و در جام جهانی به مقام نهم رسید. چرا فقط بدها را می‌بینید؟ چرا یک بار دوربین خود را به کمپ نمی‌فرستید؟ شاید واقعا اشکالی داشته باشد که از دید ما پنهان مانده باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: در برنامه 90 فردوسی‌پور همیشه یک طرفه به قاضی رفته و همیشه از بی‌نظمی‌ها انتقاد کرده است. او می‌گوید همه چیزمان به همه چیز می‌آید، درست می‌گوید همه چیز به هم می‌آید که تو این طور مجری‌گری می‌کنی. برخلاف اینکه تصور می‌کند کسی کاری نمی‌کند من معتقدم همه در حال کار کردن هستند. همه برای خود اتاق فکر دارند و این طور نیست که یک نفر هر هفته بیاید و فقط بد مسائل را بگوید.

وی اظهار داشت:‌ تا به حال شده کسی بگوید زمانی با مدیریت دادکان یک ساختمان برای فدراسیون فوتبال خریداری شد ولی اکنون یک ساختمان برای سازمان لیگ خریداری شده است. چرا در مورد بخش‌های مختلف فدراسیون فوتبال برنامه ساخته نمی‌شود؟ اگر در فدراسیون به دلیل تشابه اسمی با محمد خاکپور تماس گرفته می‌شود نشان دهنده خرابی شاکله فدراسیون است؟ آیا یک بار شد در همایش های علمی که حتی بن‌همام هم حضور داشت دوربین بفرستید؟

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: دوست عزیز که دانشجوی دانشگاه شریف بودید، تو علمی هستی و می‌توان با تو علمی صحبت کرد. چرا نمی‌گویی فوتبال ساحلی در زمان کفاشیان دو بار به جام جهانی رفته است؟ این ارزش ندارد؟ فوتسال دارای شخصیت شده و خودش هیئت رئیسه دارد. سازمان لیگ آزادگان شخصیت پیدا کرده است. تا به حال شده در برنامه‌ات در خصوص حضور بانوان در عرصه بین المللی مانوری داشته باشی؟ شده یک بار از آن بچه‌های 14 ساله که توانستند در المپیک نوجوانان به مقام چهارمی دست پیدا کنند و حجاب خود را رعایت کنند دعوت کنی تا آنها را به مردم ایران بشناسانی؟

حسینی در ادامه گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: متأسفانه اکنون آبروی مسئولان ورزشی مضحکه شده است. خنده‌بازار درست می‌کنند که همه چیز حول و حوش ورزش می‌چرخد. چرا باید آبروی مسئولان ورزشی حراج شود؟ آقای صدا و سیما روی صحبتم با شماست. شمایی که می‌گویید همه چیزتان نظم دارد. خبرنگار صدا و سیما به فدراسیون فوتبال می‌آید و می‌گوید امروز آمده‌ایم تا شاهد استعفای کفاشیان باشیم و وقتی هم که نامه به صدا و سیما می‌زنیم پاسخی نمی‌دهند و به جای آن خنده‌بازار درست می‌کنند. افرادی می‌آیند اسطوره‌های فوتبال ما را دست می‌اندازند و با ادا درآوردن آنها معروف می‌شوند و هر روز مصاحبه‌هایشان را باید در روزنامه‌ها خواند و طرف با افتخار می‌گوید ادای فلان مسئول ورزشی را هم درآورده و او ایرادی نگرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا علی کفاشیان برای دفاع از خود به این برنامه نرفت گفت: چرا باید می‌رفت؟ دفعات قبلی که رفت چه نتیجه‌ای گرفت؟ همه چیز در این برنامه گم می‌شود. اینکه آقای کفاشیان چه زمانی می‌خوابی چه کمکی به فوتبال می‌کند؟ از طرف آسیا بهترین فدراسیون شناخته شدیم اما در ایران ما را دست انداختند. در مورد بدی‌های این فدراسیون مطالب زیادی نوشته می‌شود اما آیا واقعا در این فدراسیون کسی کار خوب نمی‌کند؟ تا به حال شده کسی در خصوص بیلان این چهار سال کار چیزی بپرسد؟ ما خیلی از ایده‌ها را از رسانه‌ها می‌گیریم. به نظر شما استعفا رضایت‌تان را جلب می‌کند؟‌ اگر همه ما برویم و گروه جدیدی بیاید همه چیز حل می‌شود؟

منبع : 24آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

لالمونی گرفته
(1390/05/14)
بالاخره بی عرضه ها صداشون دراومد اینکه فدراسیون فوتبال ایران بی عرضه ترین فدراسیون آسیاست شکی در آن نیست

تماشاچی
(1390/05/15)
جون مادرت مرد نیستین اگه دسته جمعی استعفا ندین...شما ها روی هر چی ذغاله سفید کردین....اون ازون رئیس بی عرضه فدراسیون اینم از توی بیسواد که فرق بین سیب زمینی با توپ فوتبال و نمیدونی...ادعاتم عالمو برداشته

Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 175

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 148

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 344

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 334

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 379

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 213