خدمات سایت


متن کامل خبر

18 ميليون بدهید 80 ميليون بگيريد

آرشیو
پايين بودن سقف وام خريد مسكن باعث شده تا اين روزها كار و كاسبی برخی دفاتر و بنگاه‌های مسكن كه اقدام به خريد و فروش امتياز وام می‌كنند داغ شود.
1390/05/21 03:16:21 ب.ظ

تأخیر در ابلاغ وام 20 میلیونی خرید مسكن از یك سو و كفاف ندادن وام 18 میلیونی مسكن برای خرید باعث شده تا متقاضی خرید وامهای 30 تا 80 میلیونی مؤسسات مالی و اعتباری و بانك‌های خصوصی برای خرید مسكن افزایش یابد.

پس از اینكه مشخص شد دولت تنها 2 میلیون تومان به سقف وام خرید مسكن اضافه كرده و سقف وام را به 20میلیون تومان رسانده است متقاضیان خرید مسكن استقبال بیشتری از خود برای خرید وام مسكن بانك‌های خصوصی و مؤسسات مالی اعتباری از خود نشان دادند.

این گزارش می‌افزاید: هر چند بر سر ابلاغ یا عدم ابلاغ این افزایش 2 میلیون تومانی وام خرید مسكن میان بانك مركزی و بانك مسكن یك مقدار تنش به وجود آمده است و مسئولان بانك مسكن هم همواره سعی بر بی‌تأثیر بودن این 2 میلیون تومانی دارند اما به هر حال هر چقدر هم كه بانك مسكن خود را بی خیال در ابلاغ نشدن وام نشان دهد همه به خوبی می‌دانند كه بسیاری از متقاضیان وام منتتظر ابلاغ این مصوبه هستند و به محض ابلاغ متقاضیان وام، به شعب مختلف بانك هجوم خواهند آورد.

بر اساس این گزارش، به هر حال پایین بودن سقف وام خرید مسكن باعث شده تا این روزها كار و كاسبی برخی دفاتر و بنگاه‌های مسكن كه اقدام به خرید و فروش امتیاز وام می‌كنند داغ شود.

فروش وام 80 میلیونی نخبگان به 18 میلیون

یكی از وام‌هایی كه این روزها در بازار بسیار نایاب است وام 80 میلیونی نخبگان برای خرید مسكن است. این وام كه سود آن 14 درصد است برای متقاضی وام 18 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

بازپرداخت این وام 12 سال بوده و اقساط آن ماهانه یك میلیون تومان است.

وام 50 میلیونی مؤسسه مهر، بانك انصار و پارسیان

حسن لو یكی از فعالان خرید و فروش وام در وحدت اسلامی گفت: وام 50 میلیونی مؤسسه مالی اعتباری مهر و بانك انصار در این دفتر ثبت شده است به طوریكه متقاضی این وام 50 میلیون تومانی می‌تواند با پرداخت حدود 10 تا 12 میلیون تومان این وام را تهیه كند.

وی ادامه داد: سود وام 50 میلیونی مؤسسه مالی اعتباری مهر 14 درصد و اقساط آن ماهانه یك میلیون و 900 هزار تومان است.

وی با بیان اینكه در این وام‌ها سند در رهن بانك و یا مؤسسه مالی اعتباری می‌رود گفت: یكی دیگر از وام‌ها، وام 50 میلیونی بانك انصار است كه هزینه آن برای متقاضی 12.5 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: اقساط این وام ماهانه یك میلیون تومان است كه البته برای تهیه این وام ارزش ملك باید بالای 70 میلیون تومان باشد.

وام 30 میلیونی جوانان بانك مسكن

حسن‌لو گفت: یكی دیگر از وام‌هایی كه این روزها استقبال خوبی از سوی متقاضیان خرید از آن شده است وام جوانان بانك مسكن است.

حوی افزود: وام 30 میلیون تومانی جوانان حدود 8 میلیون تومان برای متقاضی هزینه دارد. سود این وام 11 درصد بود و اقساط آن ماهانه 350 هزار تومان است.

وام بانك‌های خصوصی به صورت مضاربه‌ای و بدون پرداخت قسط

دهقان یكی از فعالان خرید و فروش وام در میرداماد گفت: یكی از وام‌های مسكن كه در بازار خرید و فروش می‌شود وام مضاربه‌ای برخی بانك‌های خصوصی به خصوصی بانك پارسیان است.

وی ادامه داد: این وام كه به 70درصد ارزش ملك تعلق می‌گیرد باید برای تهیه این وام از بانك خصوصی، شخص گیرنده وام توجیه اقتصادی داشته و یا ثبت شركت كرده باشد كه بانك مزبور برای پرداخت وام توجیه شود.

وی گفت: در این نوع وام دیگر اقساط وجود ندارد بلكه متقاضی وام باید مبلغ وام را 6 ماه بعد یا یك سال بعد یك جا به بانك برگرداند.

به گفته وی، سود این وام‌ها 23 تا 25 درصد است و چنانچه فرد خوش حساب باشد بانك 3 تا 5 سال دیگر تمدید می‌كند.

وی ادامه داد: هزینه تهیه این وام برای متقاضی وام 8 تا 12 درصد به صورت كارمزد دریافت می‌شود.

عدم استقبال از وام 20 میلیونی

موضوع دیگری كه در بازار مسكن وجود دارد این است كه اگر وام 20 میلیون تومانی مسكن به بازار بیاید نیز متقاضیان چندانی را به چند دلیل به سمت خود جلب نخواهد كرد چرا كه به گفته بسیاری از فعالان خرید و فروش وام، مبلغ وام جدید تفاوت چندانی با وام 18 میلیون تومانی ندارد و نمی تواند متقاضیان خرید مسكن را صاحب مسكن كند.

در بازار غیررسمی وام‌مسكن، تسهیلات 18 میلیونی می توان گفت كارآیی خود را از دست داده است و افرادی كه در این حد نیاز به وام دارند، خرید اوراق را در دستور كار قرار می‌دهند.

هر چند از ابتدای سال جاری متقاضیان وام مسكن به جای سپرده گذاری در بانك یا خرید وام مسكن در بازار غیررسمی ‌به خرید اوراق مسكن از فرابورس و یا دفاتر مشاوران املاك روی آورده‌اند.

هزینه وام 18 میلیونی مسكن نیز حدود دو میلیون و 300 هزار تومان است كه باید سایر هزینه ها را نیز به این مبلغ اضافه كرد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 295

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98