خدمات سایت


متن کامل خبر

عید فطر امسال، تعطیلی اضافه ندارد / مخالفت مجلس با افزایش تعطیلات عید فطر

آرشیو
لایحه افزایش تعطیلی عید سعید فطر در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت اما تنها یک فوریت آن رای آورد که در نتیجه تصویب نهایی آن، به عید فطر امسال قد نخواهد داد.
1390/05/23 02:28:50 ق.ظ

به گزارش خبرآنلاین، موافقین این لایحه از منظر اهمیت بخشی به اعیاد مذهبی، به آن می نگریستند و منتقدانش هم به استناد تعطیلات زیاد کشور و اینکه در سال جهاد اقتصادی باید بیشتر کار کرد نه اینکه به تعطیلات دامن زده شود، با آن مخالفت می کردند.

محمدرضا میرتاج​الدینی معاون پارلمانی دولت در مقام دفاع از این لایحه، از بزرگی و اهمیت عید فطر سخن گفت که از اعیاد بزرگ اسلامی در غلبه بر شیطان و جشن یک ماه بندگی و عبودیت در انجام تکلیف الهی است.

وی با بیان اینکه برخی اعیاد، آیین​های خاصی را دارند از برگزاری مناسک معنوی و جشن​های مختلفی در برخی استان​های کشور سخن گفت و افزود: برای تجلیل از این عید اسلامی و ایجاد یک وحدت ملی و فراملی با دیگر کشورهای اسلامی، بسط و گسترش نشاط معنوی و نهادینه کردن برنامه​های اسلامی در جامعه، پیشنهاد افزایش یک روزه به تعطیلی عید فطر را ارائه دادیم.

به گفته وی، چند هفته قبل، لاریجانی به دولت پیغامی داده و گفته اگر دولت تصمیمی به افزایش تعطیلات عید فطر دارد، هرچه زودتر آن را به مجلس ارائه دهد. دولت هم در لایحه​اش، ایت تعطیلات را از یک روز به دو روز افزایش داد و اگر این تعطیلات به روز جمعه برخورد کند، یک روز به آن افزوده خواهد شد.

موسی غضنفرآبادی نماینده بم از مخالفین این لایحه بود که با اشاره به تعطیلات زیاد ایران، اظهار داشت: بهتر بود یک روز از تعطیلات در جای دیگری کم می​شد و بعد یک روز تعطیلی به عید فطر اضافه می​شد. اگر دولت وعده دهد که این کار را می​کند و در آینده لایحه​ای برای کاهش یک روزه از تعطیلات کشور ارائه می​دهد، ما هم به این لایحه رای خواهیم داد.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود هم از موضع مخالف افزایش تعطیلات عیدفطر، با اشاره به تعطیلی 25 روز در تقویم سالانه ایران، گفت: تنها گروه اندکی از کشورها، بیش از 20 روز تعطیلات دارند و مابقی کمتر از 20 یا حتی کمتر از 15 روز تعطیلات دارند. کشورهای در حال توسعه نیز برای آنکه پیشرفت کنند، باید کار بیشتری بکنند. بویژه در سالی که «جهاد اقتصادی» نام گرفته است.

به گفته وی تغییر ساعت کار ادارات از 9 تا 13 در ماه رمضان، به منزله کاهش 15 روزه از کار کارمندان دولت است.

وی با اشاره به اینکه امسال عید فطر روز چهارشنبه است، افزود: عملا روز پنجشنبه هم تعطیل خواهد شد. چه ضرورتی دارد که امسال چنین لایحه​ای تصویب شود، بهتر است بگذاریم در فرصت مناسب تری در سال​های بعد، این لایحه ارائه شود.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان هم که معتقد بود لوایح دوفوریتی زمانی باید ارائه شوند که ضرر خاصی متوجه کشور باشد، در تذکری گفت: چنین خسارتی ایجاد نخواهد شد. چرا در سال جهاد اقتصادی، می​خواهید تعطیلات را افزایش دهید؟ دولت که هر کاری دلش بخواهد می​کند و عملا این تعطیلی را افزایش می​دهد،چرا مجلس باید این مسئولیت را بپذیرد؟

علی اصغر یوسف​نژاد نماینده ساری در موافقت با این لایحه همچون میرتاج​الدینی از اهمیت عیدفطر سخن گفت و افزود: حتی برخی نمایندگان معتقدند که باید به تعطیلی عید غدیر نیز یک روز دیگر را افزود. به گفته وی، اگر نمایندگان به دو فوریت این لایحه رای ندهند، افزایش تعطیلات عید فطر به امسال نمی​رسد و به سال آینده و شاید مجلس بعدی موکول خواهد شد.

مصطفی مطورزاده نماینده خرمشهر نیز به عنوان موافق افزایش تعطیلات عیدفطر با قرائت شعری با این مضمون که «فطر،پرشورترین عید مسلمانان است/خوش باشد که فطر مسلمین در راه است»، گفت: در سالی که خیزش اسلامی، دنیا را فرا گرفته است، لازم است که ام القرای اسلامی دنیا، پیش درآمد و پیش قراول تکریم اعیاد و مناسبت​های ملی باشد.

پس از این مذاکرات بود که برای دو فوریت لایحه افزایش تعطیلات عید فطر رای گیری شد ولی دو فوریت آن رای نیاورد. نماینده دولت خواستار رای گیری برای یک فوریت این لایحه شد اما برخی نمایندگان با بیان اینکه این کار فایده ندارند، به میرتاج​الدینی توصیه کردند که این لایحه را سال بعد بیاورند.

اما نهایتا یک فوریت لایحه افزایش تعطیلات عید فطر رای آورد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 14

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 254

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 52