خدمات سایت


متن کامل خبر

دايی: بزرگترين اشتباه دوران ورزشی‌ام همكاری با اين فدراسيون بود

آرشیو
سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس بزرگترين اشتباه دوران ورزشی خود را همكاری با فدارسيون فوتبال كنونی دانست.
1389/08/12 07:25:06 ق.ظ

به گزارش خبرگزاري فارس علي دايي در ادامه نشست خبري باشگاه پرسپوليس به سؤالات خبرنگاران اينگونه پاسخ داد.

*مي‌خواهيم روند ذوب‌آهن را در آسيا ادامه دهيم

مي‌خواهيم در دور اول در آسيا موفق شويم. پرسپوليس روز به روز بهتر كار مي‌كند. من نگراني بابت اين ندارم و همانطور كه ذوب آهن نشان داد تيم‌هاي ايران مي‌توانند تا ديدار نهايي ليگ قهرمان آسيا پيش بروند و انشاءالله قهرمان شوند. ما نيز مي‌خواهيم همين روند را ادامه دهيم.

* بازيكنان جديد براي تقويت تيم مي‌آيند

فرقي بين بازيكنان جديد و قديم وجود ندارد و بازيكنان قديمي در تيم خوب كار مي‌كنند. شما نگاه كنيد در ديدار با ذوب‌آهن چه كسي گل زد. من بازيكنان جديد را به تيم اضافه مي‌كنم تا تيم قوي‌تر شود. بازيكن جديد را براي نيمكت‌نشيني به تيم نمي‌آورم.

تركيب 11 نفره پرسپوليس نسبت به فصل گذشته 40 درصد تغيير داشته است و قطعا بازيكني كه فيكس بازي مي‌كند با بازيكن نيمكت‌نشين تفاوت دارد. پرسپوليس نمي‌تواند 25 بازيكن تاپ داشته باشد. هيچ تيمي نمي‌تواند اين همه بازيكن تاپ داشته باشد.

شما رونالدو را از رئال مادريد و مسي و ژاوي را از بارسلونا بگيريد ببينيد چه اتفاقي مي‌افتد و كيفيت تيم چه تغييري مي‌كند. بنابراين اين سؤال كه بين بازيكنان جديد و قديم تفاوت است از نظر فني درست نيست. شما چنين سوال مي‌پرسيد و بعد مي‌رويد كنار همكارتان شروع به گفتن و خنديدن مي‌كنيد.(دايي به خبرنگاري كه اين سؤال را پرسيد اين سخن را گفت). در واقع شما به خودتان بي‌احترامي مي‌كنيد و من از اين پس جواب شما را نمي‌دهم.

* اين قانون را چه كسي اختراع كرده است؟

ما فقط در 4 مسابقه با پاس، استقلال، شهرداري تبريز و نفت محمودآباد در دقيقه 90 به بعد گل خورديم. چه كسي گفته اگر 4 بار اين اتفاق بيفتد قانون مي‌شود؟ آيا نيوتن يا انيشتين چنين حرفي را زده‌اند؟ شما دنبال فوتبال نيستيد كه چنين سوالاتي مي‌كنيد؟ در ضمن من كي گفتم شما حق نداريد راجع به مسائل فني سؤال بپرسيد؟ شما از خودتان قانون در مي‌آوريد و اين نشان مي‌دهد در ورزش نبوده‌ايد و قانون هم درست مي‌كنيد. يك تيم ممكن است دقيقه 92 گل بخورد و يك تيم در دقيقه يك. وقتي تيمي گل مي‌خورد همه اشتباه مي‌كنند. اين چه حرف‌هايي است كه مي‌زنيد كه كاپيتان 28 ساله پرسپوليس نتوانسته كاپيتان 34 استقلال را بگيرد؟ مجيدي توانايي‌هايي دارد و اگر قرار باشد هر كس بازيكن ديگري را بگيرد ديگر در فوتبال گلي زده نمي‌شود.

اينكه شما مي‌گوييد در 4 روز بايد توانايي بدني بازيكنان را بالا برد معلوم مي‌شود كه ورزشي نيستيد. آيا پرسپوليس در دقيقه 90 حمله مي‌كند يا در زمين خود دفاع كرده است؟ اطلاعات ورزشي‌تان را بالا ببريد. مولايي يكي از بهترين بدنسازان كشور است و از خودش هم برنامه نمي‌دهد بلكه برنامه‌اش را با من هماهنگ مي‌كند.

* چرا هيچ كس از سه برد متوالي پرسپوليس سؤالي نپرسيد؟

نمي‌دانم چرا مدام نبش قبر مي‌كنيد و در مورد بازي‌هاي گذشته سؤال مي‌كنيد؟ سؤالاتي مي‌پرسيد كه در دكان هيچ بقالي پيدا نمي‌شود. ما سه بازي را برديم. چرا كسي نپرسيد استيل‌آذين را چگونه در نيمه دوم برديم؟ ذوب‌آهن كه فيناليست آسيا است را چگونه برديم؟ شما دنبال اين مسائل نيستيد و از خود قانون درست مي‌كنيد. من درس خوانده‌ام و تا آنجا كه مطالعه داشتم چنين مسائلي را نشنيدم و از شما تشكر مي‌كنم كه امروز حرف جديدي به من ياد داديد.

* بزرگترين اشتباهم همكاري با فدراسيون كنوني بود

بزرگترين اشتباه ورزشي‌ام همكاري با فدراسيون كنوني بود و ديگر چنين اشتباهي را تكرار نمي‌كنم. من از شما مي‌پرسم آيا مسئولان فدراسيون به غير از خودشان شخص ديگري را به جاي خود معرفي كرده‌اند؟ آيا آنها از فوتباليست‌هاي قديمي و تحصيل‌كرده كسي را به جايي معرفي كرده‌اند؟ من عضو افتخاري فيفا بودم و الان عضو رسمي كميته فوتبال فيفا هستم. آيا كسي من را به آنجا معرفي كرد؟ من اگر به جايي رسيدم با تلاش و كوشش خود و عنايت خداوند بوده است.

* به دليل مشورت‌هاي اشتباه اين آقا با رئيس سازمان بحثم شد

در مورد حذف نوجوانان و جوانان در آسيا بايد بگويم سال قبل مدام با دبدبه و كبكبه سوال مي‌كردند كه تيم قهرمان شده بود اما اكنون چه كسي قهرمان است؟ مربي و سرمربي زحمت خود را كشيده‌اند. فدراسيون فوتبال هم تا آنجا كه توانسته تلاش كرده است. بيش از 10 اردو براي تيم نوجوانان برپا كرده و برنامه گذاشته است اما كسي را سرمربي تيم نوجوانان كرديم كه زماني مشاور فوتبالي رئيس سازمان بود و به دليل مشاوره‌هاي اشتباه او چند بار با رئيس سازمان بحثم شد.

بيداريان را با آن همه سابقه كنار مي‌گذاريم و فرد ديگري را مي‌آوريم كه در برنامه نود مي‌گويد همكار من در سايپا بوده است. بله اكبر محمدي آناليزور تيم من در سايپا بود اما به دليل نتايج ضعيف ايشان را كنار گذاشتيم. زماني كه سرمربي تيم ملي بودم ايشان مشاور كيومرث هاشمي بود و مي‌خواست در كار فوتبالي من دخالت كند. باخت هميشه براي مربيان است من باختم و كنار رفتم و همه حرف زدند اما سؤالم اين است چرا پس از باخت هميشه مربيان عوض مي‌شوند؟

* در ژاپن مسئولان به دليل اشتباه هاراگيري مي‌كنند و در ايران مي‌خندند

چرا يك بار به جاي تائيد سرمربي سيستمي كه كارش را درست انجام نمي‌دهد عوض نمي‌شود؟ من به غلط يا درست به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب شدم اما چرا كسي كه من را به عنوان سرمربي انتخاب كرد كنار گذاشته نمي‌شود؟ ديواري كوتاه‌تر از مربيان پيدا نمي‌شود و مثل آب خوردن اخراج مي‌شوند. در ژاپن مسئولي كه اشتباه مي‌كرد در گذشته هاراگيري مي‌كرد و خودش را از بين مي‌برد اما در اينجا فقط مي‌خندند و حق اين و آن را ضايع مي‌كنند.

امروز در دادگاه ماليات بودم كه با فدراسيون فوتبال داشتم و در خيلي از جبهه‌ها بايد بجنگم با آقايان. متاسفانه لايحه‌اي را خودشان نوشته‌اند و زير آن را امضا كرده و به فدراسيون فوتبال داده‌اند را مي‌گويند اشتباه است. ما اشتباه كرديم هر چه گفتيم پس مي‌گيريم چون دروغ نوشته‌اند و به دنبال منحرف كردن اذهان بودند.

در كنار پله و بكن باوئر مي‌نشينم و به كميته جوانان AFC فكر نمي‌كنم. من وقتي در فيفا هستم و در بالاترين جا به پيشرفت بيشتر فكر مي‌كنم و در كنار پله، بكن باوئر مي‌نشينم و با ژوژ وه‌آ و ابدي پله نشست و برخاست دارم بنابراين به كميته جوانان AFCفكر نمي‌كنم كه اگر چنين باشد من پسرفت كرده‌ام.

دايي در مورد تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا گفت: هيچ اظهار نظري نمي‌كنم و فقط براي اين تيم آرزوي موفقيت مي‌كنم.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1195

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 806

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2575

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2922

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3025

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3195

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3058

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4088