خدمات سایت


متن کامل خبر

سایتی که قرار است فیس‌بوک ایرانی باشد !!

آرشیو
گفته می‌شود این شبکه اجتماعی با رویکردهای اسلامی پا به عرصه رقابت با دیگر سایت‌ها گذاشته است. از قوانین جالب‌توجه این شبکه اجتماعی یکی این است که برای عضویت در آن باید کپی شناسنامه و عکس ارائه دهید چرا که شعار اصلی این سایت بهاء دادن به هویت حقیقی اشخاص است.
1390/06/02 07:32:16 ق.ظ

شبکه اجتماعی اينترنتي این روزها دیگر نامی آشناست. صحبت از عضویت در این شبکه‌ها نیست بلکه بحث بر سر تأثیرگذاری این شبکه‌ها در انقلاب‌های زنجیره‌ای اعراب و ... سیاست‌مدارارن را نیز به خود مشغول کرده است.

حضور میلیون‌ها کاربر به این شبکه‌ها قدرتی داده است که گاه می‌توانند بیشتر از تمام شبکه‌های خبری تأثیر‌گذار و جریان‌ساز شوند. به تازگی در ایران شبکه‌ای اینترنتی توسط پایگاه فرهنگی تبیان راه‌اندازی شده است که قرار است شبکه‌ای اجتماعی برای ایرانیان باشد.

گفته می‌شود این شبکه اجتماعی با رویکرد اسلامی پا به عرصه رقابت با دیگر سایت‌ها گذاشته است.

از قوانین جالب‌توجه فیس‌بوک ایرانی یکی این است که برای عضویت در آن باید کپی شناسنامه و عکس ارائه دهید چرا که شعار اصلی این سایت بها دادن به هویت حقیقی اشخاص است.

باید دید آیا با چنین رویکردی این شبکه می‌تواند به جنگ فیس‌بوکی برود که کاربرانش از مرز 700 میلیون نفر عبور کرده‌ است؟ در خصوص این سایت با فاطمه غفوری، مدیر آن گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم که در پی می‌آید:

هدف از تأسیس این شبکه اجتماعی چه بود؟

تبیان با توجه به فعالیت‌های فرهنگی‌ که انجام می‌دهد تصمیم به تأسیس یک شبکه اجتماعی گرفت. فاز اول شبکه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، با شعار «شبکه اجتماعی تبیان؛ سرای پاک ایرانیان» با هدف ایجاد عرصه‌ای برای تعاملات مجازی درخور شأن فرزندان ایران اسلامی و متناسب با فرهنگ متعالی ایرانی ـ اسلامی تأسیس شد. شیوه فعالیت شبکه اجتماعی تبیان همانند سایر شبکه‌های اجتماعی بوده و این شبکه با پایگاه اینترنتی تبیان کاملاً در ارتباط است و عضویت هم در پایگاه و هم شبکه اجتماعی به صورت یکسان انجام می‌شود.

از چه زمانی تصمیم به راه اندازی این سایت گرفتید؟

در فاز اول این پروژه که در سوم خرداد ماه سال جاری از آن رونمایی شد امکانات اولیه برای این سایت تعبیه شده است. این پروژه از اواسط سال 89 مورد بررسی قرار گرفت و بعد از 9 ماه تحقیقات، افتتاح شد. پتانسیل موجود در پایگاه تبیان موجب شد تا ما تصمیم به راه‌اندازی این شبکه بگیریم و نیاز کاربران که کمبود فضایی برای به ‌اشتراک‌گذاری محتویات و علاقه‌مندی‌های آنان است را پوشش دهیم وبرای این کار تمام تلاش خود را می‌کنیم.

آیا فیلتر بودن فیس‌بوک را فرصتی برای بالا بردن کاربران خود می‌دانید؟

متأسفانه علیرغم این که سایت‌هایی مثل فیس‌بوک فیلتر هستند اما شاهد افزایش تعداد کاربران این سایت در ایران هستیم و امیدواریم که بتوانیم با ایجاد کارایی و همچنین جذابیت به تعداد کاربران خود بیافزاییم. فیلتر بودن این نوع سایت‌ها به طبع در اجرای برنامه‌های این پروژه بی‌تأثیر نبوده است.

تا چه حد خود را رقیب فیس‌بوک در ایران می‌دانید؟

ما تمام تلاش خود را روی این قضیه می‌گذاریم تا بتوانیم نیاز کاربران را پاسخ دهیم. از آن‌جایی که نیازمندی‌های این شبکه سنجیده شده است. امیدواریم بتوانیم با رویکردهای اسلامی به نیاز کاربران که می‌توان آنها را همراهان نامید جامه عمل بپوشانیم.

با چه برنامه‌هایی وارد میدان شده‌اید تا در این عرصه که تجربه‌های موفق جهانی وجود دارد بتوانید کاربر داشته باشید؟

حفظ هویت واقعی افراد در این سایت مهم‌ترین استراتژی شبکه اجتماعی تبیان است. در فاز اول این شبکه سعی شده است تا افراد شناخته شده و کسانی که سال‌ها عضو تبیان بوده‌اند به عضویت درآیند و این امر خود به حفظ هویت واقعی افراد و تفاوت نداشتن شخصیت حقیقی و مجازی آنان کمک می‌کند.

با توجه به شرایط تعیین شده برای عضویت کاربر چقدر امیدوار هستید که این سایت به موفقیت برسد؟ فکر نمی کنید که بسیاری ترجیح می دهند در فضای مجازی خود را حداقل کامل معرفی نکنند؟

اتفاقاً همین مسأله جزو مزیت‌های ماست. امنیت و سلامت فضای این شبکه اجتماعی نسبت به نمونه‌های غربی آن یک مزیت به حساب می‌آید. شبکه تبیان در واقع جامعه مجازی شبیه‌سازی ‌شده همان زندگی واقعی افراد است و در واقع سعی شده تا به هویت واقعی افراد بها دهد. این شبکه به اعضای خود امکان می‌دهد تا در محیطی امن، به اتفاق خانواده خود حضور یابند و این امنیت را به دیگر اعضای حاضر در این شبکه انتقال دهند. در شبکه اجتماعی تبیان افراد می‌توانند با توجه به نوع ارتباطات خود، واقعیت‌های جامعه خود را در ریزشبکه‌هایی مانند شبکه‌ خانوادگی، هم‌محلی، هم‌مدرسه‌ای، هم‌مسجدی‌، هم‌دانشگاهی و مانند آن شبکه‌ها شبیه‌سازی ‌کنند.

در حال حاضر این سایت چند کاربر را به خود اختصاص داده است؟

در این خصوص اطلاعاتی دقیقی ندارم . اما در مدت هشت روز پس از افتتاح این سایت تعداد کاربر این شبکه اجتماعی به چهار هزار نفر رسید

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29