خدمات سایت


متن کامل خبر

هر آنچه در کنفرانس نوکيا در هنگ کنگ گذشت

آرشیو
تعداد «انگری برد» بازان هم رقم مهم دیگری بود که نوکیا آن را برابر 6 میلیون نفر دانست...
1390/06/03 03:42:02 ق.ظ

دیروز نوکیا ترتیب برقراری کنفرانسی را در هنگ کنگ داد تا یک سری اخبار جدید را اعلام کند. طبق معمول خبری از ویندوز فون نبود و اگر بخواهیم این کنفرانس را در یک جمله توصیف کنیم، سخن ما این چنین شرح می یابد: آمار و ارقام به همراه معرفی سه گوشی جدید و یک آپدیت دیگر برای سیمبیان. البته داستان با همیشه متفاوت است. قصه ای امیدوار کننده پیش رو داریم. پس در ادامه مطلب همراهمان باشید.

روی سخن نوکیا بیشتر با مشرق زمینیان بود. اعلام شد که در هند، کاربران نوکیا به طور متوسط هر ماه 174 آهنگ را در گوشی هایشان گوش می دهند و همچنین حدود 660 موزیک را روی آنها ذخیره می کنند. 400 هزار هم رقمی است که نوکیا به عکس هایی که در هر دقیقه با گوشی هایش گرفته می شوند، نسبت داده است. این شرکت می گوید در چین، روزانه چهل میلیون نفر با تلفن های نوکیا سری 40 به شبکه اجتماعی QQ دسترسی پیدا می کنند و 67 درصد از کاربران اینترنت در اندونزی، از اسمارتفون های نوکیا برای بازدید از فیس بوک استفاده می نمایند.

تعداد «انگری برد» بازان هم رقم مهم دیگری بود که نوکیا آن را برابر 6 میلیون نفر دانست. در مورد میزان دانلود اپلیکیشن هم اعلام شد، با وجود این که یک هفته از معرفی اپ استور نوکیا می گذرد؛ حالا تعداد دانلود های روزانه این فروشگاه به 9 میلیون رسیده است. این ها قطعا خبر های خوبی برای توسعه دهندگان سیمبیان بوده است.

- نوکیا 700

نوکیا 700 کوچکترین اسمارتفون نوکیا است. فقط 50 سانتی متر مکعب حجم دارد و وزنش حدود 96 گرم است. این مدل نه تنها فشرده ترین تلفن مبتنی بر سیمبیان نوکیا است، بلکه فشرده ترین اسمارتفون لمسی هم به شمار می رود. (منظورمان باریک ترین نیست)

این تلفن به درگاه NFC مجهز شده و قابلیت های اشتراک گذاری و پرداخت موبایلی را خواهد داشت. پردازنده یک گیگاهرتزی و صفحه نمایش 3.2 اینچی AMOLED ما را نسبت به این اسمارتفون خوشبین می کنند. این صفحه دارای نمای ClearBlack نیز هست. یعنی یک لایه پولاریزه در بالای آن قرار داده شده تا جلوی انعکاس نور را بگیرد. البته همانطور که در بررسی نارنجی دیدید، این لایه در N9 چندان هم سر بلند از آب در نیامد. حافظه داخلی 2 گیگابایت است ولی کارت میکرو اس.دی می تواند آن را تا 34 گیگابایت ارتقا دهد.

این مدل قابلیت ضبط اچ.دی و عکس برداری 5 مگاپیکسلی را به کاربرش می دهد. فلش LED نیز در آن فراهم است. نوکیا، این مدل را سبزترین اسمارتفونش می داند. عمر باتری زیاد، استفاده زیاد از مواد سازگار با محیط زیست و مصرف کم باتری از دیگر ویژگی های این مدل می باشند.

- نوکیا 701:

نوکیا این مدل را اسمارتفون باریک و پر زرق و برق خود می داند. تلفنی که قرار است درخشان ترین نمایشگر را در میان موبایل ها داشته باشد. آن هم با یک صفحه نمایش 3.5 اینچی مجهز به فناوری ClearBlack .

اولین قابلیت این تلفن، سیستم فعال جلوگیری از نویز است. وعده ای برای کیفیت صدای هر چه بهتر. قابلیت NFC باز هم در این تلفن وجود دارد. علاوه بر قابلیت پرداخت، می توانید محتوای مورد نظرتان را از طریق این تکنولوژی به اشتراک گذاشته و موزیک را به هدفون ها یا اسپیکر های NFC دار، استریم نمایید.

طراحی این گوشی، بر مبنای نوکیا C7 است. پردازنده 1 گیگاهرتزی، دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار + فلش دوگانه LED، دوربین ثانویه و قابلیت ضبط ویدئویی HD از قابلیت های مهم این اسمارتفون می باشند.

مدل 701 با 8 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و با اضافه کردن 32 گیگابایت میکرو اس.دی، می تواند تا سقف 40 گیگابایت بالا رود.

- نوکیا 600:

در یک کلام، این مدل صدا بلندترین اسمارتفون است! صدای واقعا بلند، به طوری که در میان 106 تلفن نوکیا بلند ترین صدا را داشته است. اما می رسیم به قابلیت ها:

آنتن رادیو FM داخلی به شما امکان می دهد که بدون نیاز به هدفون، به رادیو گوش دهید. همچنین می توانید با فرستنده FM آن، موزیک را به هر رادیو دلخواهی بفرستید. پردازنده این تلفن هم 1 گیگاهرتز است و دوربین 5 مگاپیکسلی با فلش LED، چشم بصیر این گوشی است. قابلیت ضبط ویدئویی اچ.دی وجود دارد و 2 گیگابایت حافظه داخلی می تواند با 32 گیگ میکرو اس.دی به 34 گیگابایت برسد.

نوکیا 600 می تواند تا 60 ساعت برایتان موزیک پخش کند. علاوه بر اسپیکر های فوق العاده قابلیت استریم کردن موزیک با استفاده از فناوری NFC هم وجود خواهد داشت. همچنین قیمت این اسمارتفون هم از دو مدل 700 و 701 پایین تر خواهد بود.

- سیمیبان Belle

سیمبیان بل نسخه جدید این سیستم عامل به حساب می آید که با 6 صفحه خانگی وارد عرصه می شود. همچنین برای ساخت یک صفحه خانگی جدید، همه چیز از پس زمینه گرفته تا ویدجت ها قابل تنظیم اند. قابلیت جدید این نسخه نوار وضعیت است. نواری که تمام اطلاعات مورد نیاز را به شما می دهد. همین الان شاید برایتان سوال باشد که آیا این سیستم عامل برای N8 هم ارائه می شود؟ جواب مثبت است. این آپدیت نرم افزاری در فصل چهارم امسال برای دستگاه های مبتنی بر سیمبیان سری 3 در دسترس خواهد بود.

با Belle شما قادر خواهید بود تصاویر را به راحتی با دوستانتان به اشتراک بگذارید. تکنولوژی NFC معجزه می کند. کافی است که تلفن هایتان را به هم دیگر بزنید و بنگ! تصویرتان به دیگری منتقل شد.

در کل Belle آپدیتی است که تمرکز زیادی روی استفاده از تکنولوژی های NFC گذاشته و می رود که نوید آینده سیمبیان باشد. بله. این آخرین سیمبیانی نیست که می بینید، آپدیت های بیشتری هم برای آینده در راه هستند. به زودی ها نباید منتظر مرگ سیمبیان باشید.

- قیمت گذاری ها:

نوکیا 600 قرار است با قیمت 260 دلار آمریکا، 700 با قیمت 390 دلارآمریکا و 701 با قیمت 420 دلار آمریکا وارد بازار شوند. ضمن این که تمام قیمت گذاری های یاد شده بدون احتساب مالیات بوده و احتمالا قیمت واقعی آن ها بالاتر خواهد بود.

- سخن آخر:

وقتی استفان الوپ به نوکیا آمد، سعی کرد استراتژی هایی تعیین کند که نوکیا را به روز های گذشته اش برگرداند. پس از مدتی شاهد تصمیم نوکیا مبنی بر کوچ به ویندوز 7 بودیم. این بخش از کار، روندی است که ظاهرا هنوز با تکمیل شدن فاصله دارد پس افرادی که دوست ندارند به سیمبیان برگردند، باید کمی بیشتر منتظر گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 7 بمانند.

اما این تلفن های جدید نشان می دهند که نوکیا قصد دارد دل برنامه نویسان سیمبیان را به دست بیاورد و با عرضه آپدیت های بیشتر این سیستم عامل را زنده نگه دارد. اقدام های اخیر نوکیا همگی بر این امر صحه می گذارند. اما مثبت یا منفی بودن این امر را زمان مشخص می کند. به هر حال تلفن های جدید این شرکت ما را نسبت به آینده امیدوار کردند. حداقل باعث خوشحالی بود که در تمام این تلفن ها از پردازنده های 1 گیگاهرتزی استفاده شده بود.

البته نوکیا همیشه سعی کرده کمی متفاوت از کلیشه ها رفتار کند و این نمود را در گوشی های جدید هم می بینیم. این شرکت هنوز به توقعات 2 هسته ای کاربران پاسخ نداده و سعی می کند مثل همیشه روی قابلیت های مولتی مدیا، نظیر پخش و ضبط ویدئو تصاویر و موسیقی و غیره مانور دهد. نظر شما در مورد تلفن های جدید چیست؟ آیا جایی در لیست انتخاب هایتان دارند؟

منبع : نارنجی
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مقایسه گلکسی S24 اولترا با وان‌پلاس ۱۲؛ رقابت نفس‌گیر image مقایسه گلکسی S24 اولترا با وان‌پلاس ۱۲؛ رقابت نفس‌گیر 1403/02/17

وان‌پلاس ۱۲ باوجود قیمت کم‌تر، برای گلکسی S24 اولترا خط‌و‌نشان می‌کشد

امتیاز:
تعداد بازدید: 15

تمامی مشخصات مهم پیکسل 8a و قیمت آن افشا شد image تمامی مشخصات مهم پیکسل 8a و قیمت آن افشا شد 1403/02/16

گوگل به‌زودی از پیکسل 8a پرده برمی‌دارد، ولی ما از همین حالا تمامی مشخصات مهم و قیمت این دستگاه را می‌دانیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

تمامی مشخصات مهم پیکسل 8a و قیمت آن افشا شد image تمامی مشخصات مهم پیکسل 8a و قیمت آن افشا شد 1403/02/16

گوگل به‌زودی از پیکسل 8a پرده برمی‌دارد، ولی ما از همین حالا تمامی مشخصات مهم و قیمت این دستگاه را می‌دانیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد image سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد 1403/02/02

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. image به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. 1403/02/01

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، اعلام کرد که پیام‌های متنی سبزرنگ آیفون در حال خراب کردن روابط اجتماعی هستند و این تنها یکی از ترفندهای ناپسند اپل برای حفظ انحصار خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56