خدمات سایت


متن کامل خبر

قربانی: زنان نفع تصویب ازدواج مجدد را متوجه نیستند

آرشیو
وی تصویب ماده 23 لایحه حمایت از خانواده را به نفع زنان دانست و گفت: این موجودات محترم این مسئله را نمی‌فهمند و می‌گویند...
1390/06/21 04:42:12 ق.ظ

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حذف ماده 23 لایحه حمایت از خانواده را نه تنها راه حل این مشکل ندانست بلکه معتقد بود حذف این ماده نگرانی‌های زنان در مورد ازدواج مجدد مردان را بیشتر می‌کند در حالی که خود متوجه این موضوع نیستند.

موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون‌آنلاین، از حذف ماده 23 لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و گفت: کمیسیون در گزارش نهایی خود ماده 23 که در مورد ازدواج مجدد بود را حذف کرد اما این مسئله باید در صحن علنی نیز به تصویب برسد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به حواشی پیش آمده در هنگام بررسی ماده 23 لایحه حمایت از خانواده اشاره کرد و افزود: بعد از بیان تذکرات از سوی نمایندگان، رییس مجلس این ماده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگرداند تا فکری شود، در همین راستا کمیسیون تغییراتی اعمال کرد اما رییس مجلس قانع نشد و در نهایت کمیسیون رای به حذف این ماده داد.

نماینده قائنات در پاسخ به این پرسش که آیا فضای مجلس به دنبال حذف این ماده است؟ اظهار کرد: در این مسئله اساسا واقعیت لوث شده است. معتقدم که هرچه قانونگذاری در این رابطه صورت گیرد، قطع نظر از اینکه چه باشد به نفع خانم‌ها است. در حال حاضر خانم‌ها مخالف این ماده هستند در حالی که دقیقا عکس آن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر مردی هر زنی را که بخواهد می‌تواند به همسری اختیار کند، ادامه داد: ما به دنبال آن بودیم که با تصویب ماده 23 لایحه حمایت از خانواده به ازدواج مجدد حساب و کتاب دهیم. زمانی که بتوانید هر قیدی را اضافه کنید یعنی توانسته‌اید برای این کار محدودیت ایجاد کنید.

قربانی با بیان اینکه تصور منتقدان ماده 23 این است که با تصویب این ماده به ازدواج مجدد مشروعیت می‌بخشیم، خاطرنشان کرد: ازدواج مجدد از 1400 سال پیش در قرآن آمده است به همین دلیل ما هرگونه مقرراتی را که بتوانیم به تصویب برسانیم، یعنی محدودیت ایجاد کرده‌ایم.

وی تصویب ماده 23 لایحه حمایت از خانواده را به نفع زنان دانست و گفت: این موجودات محترم این مسئله را نمی‌فهمند و می‌گویند این ماده حذف شود لذا ما در کمیسیون این ماده را حذف کردیم. با حذف این ماده هر مردی هر وقت بخواهد می‌تواند ازدواج کند. اگر مردی در حال حاضر دست خانمی را گرفته و به دادگستری برود و دادخواست ثبت واقعه نکاح دهد، هیچ دادگاهی نه نمی‌گوید.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به منتقدانی که تصویب ماده 23 را باعث تزلزل در بنیان خانواده می‌دانند، اظهار کرد: این نقد حاکی از ناآشنایی با اتفاقی است که می‌خواهد بیافتد. از صدر اسلام تاکنون شما یک مرد پیدا نمی‌کنید که خواسته باشد ازدواج کند اما نتوانسته باشد. ماده 17 قانون حمایت از خانواده قبل از انقلاب باعث متزلزل شدن بنیاد خانواده می‌شد اما ما در ماده 23 خواستیم این مسئله را محدود کنیم.

نماینده مردم قائنات تاکید کرد: حذف ماده 23 مشکل ازدواج مجدد را حل نخواهد کرد بلکه نگرانی‌های خانم‌ها را بیشتر می‌کند.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان image کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان 1403/02/21

باستان‌شناسان با گزارش یک مرد محلی و خیلی اتفاقی، یک تمدن ٧ هزار ساله را در نقاط دور افتاده صربستان متعلق به عصر نوسنگی کشف کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 107

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 184

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 159

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 359

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 406

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 361