خدمات سایت


متن کامل خبر

عامل قتل «دکتر سرابی» به دار مجازات آویخته شد/از خنده‌های تلخ قاتل تا بارش باران روی جسد

آرشیو
عامل قتل دکتر «غلامرضا سرابی» ـ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ـ صبح سه شنبه در میدان نارمک تهران به دار مجازات آویخته شد.
1390/06/29 03:21:05 ق.ظ

ساعت 19:30 چهارشنبه 31 شهریورماه 89 دکتر سرابی ـ متخصص قلب و استاد دانشگاه ـ در مقابل مطب خود در میدان 53 نارمک در نتیجه حمله یک موتور سوار از ناحیه پهلوی چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان امام حسین (ع) جان باخت.

عامل این جنایت به نام «سجاد کریمی» در مراحل بازپرسی و در جریان دفاعیات خود در دادگاه ضمن اعتراف به جنایت مدعی شد که دکتر سرابی را در فوت مادرش که توسط وی جراحی شده بود، مقصر می‌دانسته و همین امر انگیزه وی برای انتقام‌گیری از دکتر سرابی بوده است.

از خنده‌های تلخ قاتل تا بارش باران روی جسد

فارس نیز در این باره نوشت: حکم قصاص قاتل دکتر سرابی، سحرگاه امروز و حدود یکسال بعد از قتل در محل حنایت اجرا شد.

حکم قصاص سجاد.ک عامل قتل دکتر سرابی، صبح امروز در ملأعام و در محل وقوع جنایت با حضور مسئولان قضایی تهران، خبرنگاران و تعدادی از مردم برگزار شد.

این مراسم از قبل تا بعد از اجرای حکم دارای حواشی متعددی بود که در ذیل آن را می‌خوانید:

* از حدود 2 ساعت قبل از اجرای حکم، خبرنگاران رسانه‌های مختلف در محل اجرای حکم حاضر شدند و در همین لحظات بود که رفته رفته از خیابان‌های اطراف مردم به محل اجرای حکم که بار داربست محصور شده بود، آمدند.

* از ساعات ابتدایی بامداد امروز، نیروهای امنیتی، انتظامی و راهنمایی و رانندگی در محل حضور داشتند و جرثقیلی که قرار بود حکم به وسیله آن اجرا شود، از ساعت 4 در محل مستقر شد.

* ساعت 4:47 دقیقه آمبولانس حمل جسد وارد محل اجرای حکم واقع در ابتدای خیابان جانبازان شرقی شد و در کنار جرثقیل متوقف شد.

* سجاد در آخرین مصاحبه با یکی از خبرنگاران درباره این حادثه گفته بود که با کوشا متهم قتل در پل مدیریت در یک بند بوده است و از او خواسته بعد از اجرای حکم در آن دنیا جایی برایش رزرو کند.

* سجاد با بیان اینکه اجرای حکم او نباید علنی باشد گفته بود به دیدن پدر و مادرش که در انتظار او هستند خواهد رفت.

* ساعت 5:05 دقیقه است که طناب سورمه‌ای رنگ توسط مأموران ویژه روی جرثقیل بسته می‌شود.

* تعدادی از مأموران ناجا هم برای امنیت بیشتر روی برخی پشت‌بام‌ها مستقر شده‌اند.

* ساعت 5:24 دقیقه صدای اذان از مسجد‌النبی میدان نارمک به گوش می‌رسد و هفت دقیقه بعد،‌ با ورود خودروی پلیس، ‌2 مأمور بالای جرثقیل رفته و برای آخرین بار طناب را چک کرده و از ایمنی و استحکام آن مطمئن می‌شوند.

ساعت 5:45 دقیقه، هم‌همه ناگهانی مردم نشان‌دهنده ورود خودروی حامل متهم و خودروهای اسکورت وی است.

ساعت 5:48 دقیقه قاری مراسم پشت تریبون قرار گرفت و طبق معمول اجرای احکام این‌چنینی، آیه مربوط به قصاص ولکم فی القصاص حیاة یا أولی الألباب لعلکم تتقون را قرائت کرد.

ساعت 5:53 دقیقه سجاد به همراه مأمور پلیس از خودرو خارج شد و به محض باز شدن در، با تعداد زیاد خبرنگاران و عکاسان روبه‌رو شد.

* سجاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره علت اقدام به قتل گفت: جای خالی مادرم را نتوانستم تحمل کنم و دکتر سرابی را کشتم. به نظرم دکتر دچار اشتباه شده بود.

* سجاد با بیان اینکه اصلاً از اقدام خود پشیمان نیستم گفت: اسلحه را از شهرستان خودمان تهیه کردم،‌ آنجا اگر در خانه‌ای سلاح نباشد، آنجا را خانه نمی‌نامند.

* سجاد در تمام زمانی که با خبرنگاران صحبت می‌کرد لبخندی بر لب داشت و این لبخند را تا آخرین لحظه بر لبانش داشت. او در جواب سوال یکی از خبرنگاران گفت: جوابت را در آن دنیا می‌دهم.

* ساعت 5:56 دقیقه، سجاد در حالی که همچنان به تلخی می‌خندد، طناب دور گردنش می‌افتد و یک دقیقه بعد، حکم قرائت می‌شود.

* ساعت 5:57 دقیقه، با کشیده شدن چهار پایه از زیر پای سجاد، حکم قصاص اجرا می‌شود.

حدود 30 دقیقه از اجرای حکم گذشته بود که پزشک متخصص پزشکی قانونی، مرگ سجاد را تأیید کرد و بعد از آن بود که دستبند و پابند را از دست و پای سجاد باز کردند.

* ساعت 6:30 دقیقه بود که بعد از قرار دادن جسد در کاور مخصوص و آمبولانس حمل جسد، آمبولانس از محل اجرای حکم خارج شد.

* یکی از افرادی که در صحنه اجرای حکم حاضر بود، اجرای اینگونه احکام را بهترین راهکار برای عبرت گرفتن دیگران دانست.

* یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه این منطقه محلی برای جولان دادن اراذل و اوباش شده است، با استقبال از اجرای این حکم، خواستار برخورد شدیدتر و علنی‌تر با اراذل و اوباش شد.

* شهروند دیگری با بیان اینکه در یکسال گذشته 3 نفر از جمله دکتر سرابی و یک سرباز در منطقه نارمک به قتل رسیده‌اند،‌ خواستار اجرای احکام در ملأعام شد.

* کم کم خورشید در حال طلوع کردن است و مردم در حال متفرق شدن که در این لحظه‌ با سوال همراه با تعجب عابران و خودروهای عبوری روبه‌رو می‌شوی که : اینجا چه اتفاقی افتاده است؟!

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان image کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان 1403/02/21

باستان‌شناسان با گزارش یک مرد محلی و خیلی اتفاقی، یک تمدن ٧ هزار ساله را در نقاط دور افتاده صربستان متعلق به عصر نوسنگی کشف کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 14

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 64

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 103

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 181

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 154

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 343

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 399

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 357