خدمات سایت


متن کامل خبر

دادستان کل کشور: نمی دانستیم خاوری تابعیت دوگانه دارد

آرشیو
سخنگوی قوه قضائیه می گوید نمی دانسته خاوری، مدیر عامل بانک ملی که از کشور خارج شده، تابعیت دو گانه دارد.
1390/07/19 12:47:18 ق.ظ

غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری امروز خود گفت: "زمانی که آقای خاوری احضار می شود و در خوزستان از او تحقیق می شود، قاضی به این نتیجه رسیده بود که لزومی ندارد وی ممنوع الخروج شود."

به گزارش خبرانلاین وی در ادامه توضیح داد: "نه بنده و نه هیچ کس دیگری در آن زمان این فکر را نمی کرد که وی از کشور خارج شود.ما نمی دانستیم ایشان دو تابعیتی است. بسیاری از افراد از جمله خود من نمی دانستیم مجموعه خانواده او در خارج از کشور هستند. ایشان با بهانه یا بی بهانه از کشور خارج شده."

محسنی اژه ای درباره وضعیت فعلی خاوری گفت: "تا جایی که ما اطلاع داریم وی در خارج از کشور است. رسمی هم خارج شده و الان در ایران نیست. اگر ایشان نیاید، خیلی از متهمان، مسایل را وصل به او می کنند. افراد و متهمان به تدریج می آیند می گویند آقای خاوری زنگ زد گفت این کار را بکنید. حالا وی نیست از خودش دفاع کند. متهمان می گورند وی نوشته نمی داده و زنگ می زده این کار را بکنید. اگر چند نفر گفتند و مسایل را منتسب به وی کردند، ایشان در مضان اتهام قرار می گیرد."

ناظر ویژه پرونده فساد مالی گفت: "الان که به وی مسایلی را منسوب می کنند و او نیست از خودش دفاع کند، مطلب به پای او نوشته می شود. ذهن من و شما هم می گوید اگر چیزی نداشت، چرا نمی آمد؟ اگر اتهام متوجه اش نبود، الان دارد می شود. آیا این اتهامات ثابت می شود یا خیر، باید روند پرونده را دید."

وی درباره توصیه هایش به خاوری برای بازگشت به ایران گفت: "ایشان دو بار گفته من باز می گردم و من نیز توصیه کرده ام برگردد. اگر همین الان بازگردد، باز هم به نفعش است. اگر وی را می ترسانند و می گویند برو و دیگر برنگرد، موضوع دیگری است. ایشان ممنوع الخروج نبوده. اطلاعات ما می گوید وی خارج از کشور است. در نگاه اول می گفتیم قصور وی بوده که این پرونده به وجود آمده، ولی الان کم کم دارد بحث تقصیر به وجود می آید. حتی اگر بازداشت شود، بالاخره باید به دادگاه برود، وکیل بگیرد و از خودش دفاع کند، بهتر از این است که خود و خانواده اش از لحاظ افکار عمومی محکوم باشد. از لحاظ اقدام قضایی برای برگرداندن ایشان، اگر مدتی گذشت و برنگشت و زمانی شد که اتهامات به گونه ای است که حتما باید بیاید و رسیدگی شود، حتما وظیفه ما این است که قانون را درباره وی اجرا کنیم. "

وزیر سابق اطلاعات درباره سئوالی که از تایید صلاحیت خاوری در وزارت اطلاعات زمان تصدی وی، پرسیده بود گفت: "نسبت به این که صلاحیتش در زمان مسئولیت بنده در وزارت اطلاعات انجام شده، باید گفت بسیاری از افراد در طول سال از وزارت اطلاعات، استعلام می شوند. در انتخابات، گزینشها و انتصابات و میلیون ها استعلام از وزارت اطلاعات می شود. این به این معنا نمیست که وزیر اطلاعات شخصا همه موارد را بررسی و پاسخ می دهد. وزارت خانه تشکیلات دارد و بررسی می کند و جواب می دهند. آیا همه اینها مطابق با واقع درمی آید؟ نه! ممکن است برخی از این افراد با وجود تایید صلاحیت، کارهایشان از چشم وزارت اطلاعات پنهان مانده. یک فرد برای رئیس جمهوری یا مجلس، نامزد می شود."

اژه ای: نمی دانم و حضور ذهن ندارم

محسنی اژه ای درباره عدم حضور ذهنش در خصوص استعلام صلاحیت خاوری در مدیریت عاملی بانک ملی گفت: "حضور ذهن ندارم که آن موقع چه استعلامی شد و جواب چه بود. اینطور نیست که برای همه استعلام از افراد، وزیر در جریان قرار گیرد. ولی همین مقداری که برای ئمسئولان اجرایی مشخص شود که دو تابعیتی بوده و خانواده اش بیرون از کشور است و با این وجود، وی را به عنوان بانک ملی تعیین کرده اند، حتما خطا کرده اند. یکی از گلایه های همیشگی وزارت اطلاعات در دولتها، عدم استعلام از این وزارتخانه برای منصوب کردن افراد بود. لذا در برخی موارد با وجود مخالفت وزارت اطلاعات، فرد به مقامی منصوب می شد. من نمی دانم وزارت اطلاعات در این مورد، چه جوابی داده است. "

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 64

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 304

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 56