خدمات سایت


متن کامل خبر

فدرر در خانه از سمپراس سبقت گرفت/قهرمانی جلوی چشم فامیل

آرشیو
اسطوره سوئیسی تنیس جهان نواک جوکویچ را شکست داد تا هم در زادگاهش قهرمان شود و هم انتقام شکست سال گذشته را از این تنیس باز صرب بگیرد.
1389/08/18 07:45:48 ق.ظ

راجر فدرر در دیدار فینال که والدین، همسر و دوقلوهای فدرر هم در سالن بودند،‌ او حریفش را با نتایج 6-4و 3-6, 6-1 شکست داد. فدرر که از چهارمین قهرمانی این فصلش خوشحال بود، گفت:«قهرمانی در خانه همیشه جذاب تر است. من یک هفته عالی داشتم و یک فینال بسیار سخت.» فدرر که به تازگی در مسترز استکهلم نیز قهرمان شد، از 16 باری که روبروی جوکویچ قرار گرفته است،‌ صاحب 12 برد است:«همیشه بازی جلوی نواک سخت است. ما بارها با هم بازی کرده ایم، او به خوبی بازی من را می شناسد و می داند چگونه من را ببرد. نواک نیز این جا هفته زیبایی داشت.»

مرد شماره 2 تنیس جهان اکنون باید برای نبرد در« مسترز پاریس» آماده شود. او به دلیل غیبت نادال مصدوم، بخت اول قهرمانی در این تورنمنت است و بخت دوم نیز نواک جوکویچ است. فدرر سه بار از چهار باری که در این فصل با جوکویچ روبرو شده است، با پیروزی زمین را ترک کرده است؛ هرچند که آن یک دفعه خیلی برای فدرر گران تمام شد! جوکویچ با شکست دادن فدرر در نیمه نهایی اوپن آمریکا،‌ مانع از رسیدن او به آخرین «گرند اسلم» فصل شد.

این پنجاه و هفتمین پیروزی این فصل فدرر بود. فدرر همچنین موفق شد شصت و پنجمین قهرمانی دوران حرفه ایش را بدست آورد، به این ترتیب او با پشت سرگذاشتن «پیت سمپراس» توانست به چهارمین نفر در تاریخ تنیس جهان در این زمینه تبدیل شود. فدرر که قهرمانی در 16 گرند اسلم را در کارنامه دارد، امسال پنجمین فینال پیاپی اش را در بازل تجربه می کرد. این همچنین هفتمین فینال فدرر در یازده باری بود که در «سن جاکوبز هال» حضور یافته بود.

جوکویچ که به همراه سایر اعضای تیم ملی صربستان خودش را برای حضور در فینال «جام دیویس» که 10 تا 14 آذر در فرانسه برگزار می شود،‌ آماده می کند، گفت:« هفته خیلی خوبی داشتم،‌ هر چند که در ست سوم خیلی ضعیف کار کردم. مدت کوتاهی تمرکزم را از دست دادم و وقتی 5 بر یک عقب افتادم، فرصتی برای جبران نبود. وقتی راجر از شما جلو باشد،‌ فرصت چندانی برای برگشت به بازی پیدا نمی کنید. من بدون این که حتی یک ست ببازم به فینال رسیدم. احساس خوبی دارم و انرژی زیادی از دست ندادم. حالا فقط در فکر پارسی هستم و این که بهترین نمایش را داشته باشم.»

منبع : خبرآنلاين
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1179

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 778

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2553

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2906

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3004

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3035

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4065

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3584

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3699