خدمات سایت


متن کامل خبر

سینماگران درباره سخنان سلحشور چه گفتند؟/بی‌احترامی او به بازیگران زن سینمابررسی خواهد شد

آرشیو
ماجرای اظهارات فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال «یوسف پیامبر» در مورد بازیگران زن سینمای ایران
1390/08/09 12:19:41 ق.ظ

در روزهایی که سینمای ایران با معضلات جدی همچون نامشخص بودن وضعیت سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر روبروست، حواشی از اصل پیشی گرفته‌ است.

به گزارش خبرآنلاین، ماجرای اظهارات فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال «یوسف پیامبر» در مورد بازیگران زن سینمای ایران و در ادامه فیلم‌های دینی چنان اهالی سینما را در بهت فرو برد و در ادامه منجر به واکنش‌ شد که دیگر کسی این روزها از وضعیت مبهم جشنواره فجر سی‌ام و برنامه‌هایش و فیلم‌های احتمالی آن و سازمان سینمایی که وعده آن از مدت‌ها قبل مطرح شده بود و قول راه‌اندازی جدی آن چهار پنج ماهی است شنیده می‌شود، سخن نمی‌گوید و همه در تلاشند به سلحشور بقبولانند اشتباه کرده و آتشی افروخته که اگر بگیرد، دود آن به چشم سینما می‌رود.

به نظر می‌رسد سلحشور از روی اعتقاداتش سخن گفته و حتی وقتی تلاش می‌کند حرف‌هایش را پس بگیرد باز هم نمی‌تواند حس درونی خود را پنهان کند، با این حال گروهی از همکارانش که خاستگاهی مشترک با او دارند نیز علیه‌اش سخن گفتند.

از جمله تازه‌ترین اظهارنظرها می‌توان بهسخنان مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلم‌های «اخراجی‌ها» اشاره کرد که در متنی نسبتا طولانی تلاش کرد به سلحشور بقبولاند آنچه گفته افراطی و نادرست بوده، اما در نهایت ده‌نمکی متن خود را چنین پایان می‌دهد: «می‌دانم بعد از این نامه شما و دوستانتان چه اتهاماتی را نثارم خواهید کرد که فلانی خودش هم خراب شده و از مواضعش عدول کرده...»

نگاهی به مجموعه واکنش‌ها نسبت به سخنان سلحشور می‌تواند مخالفان جدی او را نشان دهد.

داود رشیدی (بازیگر و رئیس انجمن بازیگران خانه سینما):

اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور و بی‌احترامی او به بازیگران زن سینمای ایران انجمن بازیگران خانه سینما بررسی خواهد شد.

ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، هانیه توسلی و باران کوثری (بازیگر):

جناب آقای سلحشور، از این‌که می‌بینیم آن همه پرداختن به زوایای نورانی زندگی پیامبران و سرمشق قرار دادن منش ایشان تاثیری در کلامتان نداشته و در نهایت شهرتتان را از نفرت‌پراکنی و بی‌ادبی در برابر هم‌نوعانتان به دست آورده‌اید، بسیار متاسفیم.

سیدضیاء هاشمی (تهیه‌کننده):

حاج فرج هیچ کدام را نمی‌فهمم واقعاً بازیگر حر مسجد جواد الائمه(ع) این قدر بی‌پیرایه و نادرست حرف می‌گوید؟ آیا هنرمند این چنین تهمت‌هایی را به دیگران منسوب می‌کند؟ یا سیاست ما باب شده که هر چیزی سر زبانمان آمد بگوییم؟! بی‌شک حرف‌هایت آن قدر بد بود که نه متقی آنچنان می‌گوید نه هنرمند، نه سیاس!...

آدم به ناموس خود چنین القابی نسبت نمی‌دهد و تو خود می‌دانی خانواده سینمای ایران، ناموس تواند و با آن‌ها کارهای هنریت را می‌سازی که ایدئولوژیت را فراسوی مرزها فریاد زنی! روز، روز فحش و تهمت و چماق نیست که روز روز فهمیدن جاذبه دین است، اما تو کمک که نمی‌کنی هیچ، مسلمانی را نشانه رفته‌ای و همه را به دفع مسلمانی وا می‌داری!

جواد شمقدری (معاون امور سینمایی وزیر ارشاد):

آنچه این روزها مهم است پرهیز از اظهار نظرها و واکنش​هایی است که هر کدام می‌تواند چهره سینمای ایران را در اذهان عمومی و در طیف​های مختلف اجتماعی ناخوشایند سازد.

عزت‌الله انتظامی (بازیگر):

من از 13 سالگی در تئاترهای مختلف لاله‌زار حضور داشتم و همه عمرم شاهد بازیگران زنی بوده‌ام که با فداکاری شرایط را تحمل می‌کردند و به کار هنر می‌پرداختند. بازیگران زن با وجود همه مخالفت‌ها و جوی که علیه‌شان وجود داشته است کار کردند و بسیار باوقار به کارشان ادامه می‌دهند. بیشتر بازیگران امروز ما تحصیل‌کرده و بسیار با‌فرهنگ‌تر از بعضی کارگردان‌ها هستند و به کسانی که با این سختی کار می‌کنند احترام قائلم و نمی‌توانم بی‌حرمتی به آن‌ها را ببینم.

مسعود ده‌نمکی (کارگردان):

... با ادبیات یزیدی نمی‌شود حرف‌های حسینی زد. مگر در همین سینما و با همین بازیگران صدها فیلم دفاع مقدسی و یا دینی و یا تاریخی ساخته نشده است؟ خود شما بازیگران و عوامل سریالتان را از آسمان هفتم که نیاورده‌اید؟ چند نفر از شما و دوستانی که در حوزه هنری با پول بیت‌المال تربیت شدند تا سینمای انقلاب را بسازند همان‌طور که اول انقلاب بودند مانده‌اند؟

... اگر سینمای ما دچار آشفتگی است و در رعایت شئونات در بعضی جا‌ها پایش می‌لغزد مقصر کسانی هستند که سی سال است ریش و قیچی دستشان بوده است؟ وگرنه همین معضلات در دانشگاه و خیابان هم هست. نگاهی به صفحه حوادث روزنامه‌ها بیاندازید. البته به نظر من مردان خیابانی کمتر از زنان خیابانی نیستند ولی متهم همیشه دیگرانند. این نسل تربیت‌شده استکبار نیست در این سی سال یا چپ حاکم بوده یا راست.

مشکل این است که برخی به جای کار بیشتر حرف می‌زنند. بچه مسلمان‌های ما باید از دیگران بیاموزند که کارشان و عملشان حرف بزند نه زبانشان. آن‌ها شب و روز با پول همین نظام دارند حرف‌های خودشان را می‌زنند و بچه مسلمان‌های ما برای پز روشنفکری حرف‌های آن‌ها را می‌زنند تا به رسمیت شناخته شوند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 172

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 144

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 340

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 331

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 375

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 191