خدمات سایت


متن کامل خبر

نقض حکم برائت متهم به ۳۰ تجاوز

آرشیو
دچار مشکل روانی شدم و مرتب پیش روانپزشک می‌روم با اینکه شوهرم پزشک بود، اما این شرایط را تحمل نکرد و از من جدا شد....
1390/08/11 08:25:18 ق.ظ

حکم مردی که متهم است 30 زن را در تهران و شهرهای اطراف ربوده و مورد آزار قرار داده ‌است، برای بار دوم از سوی دیوان عالی‌کشور نقض شد و متهم یک‌بار دیگر پای میز محاکمه خواهد رفت.

این پرونده از سال 87 در دادگاه کیفری ‌استان تهران مطرح شد. در آن زمان زنی به ماموران مراجعه کرد و گفت توسط مردی پرایدسوار در اطراف فشافویه مورد آزار قرار گرفته ‌است. این زن گفت: وقتی سوار ماشین شدم، قرار بود مرد راننده من را به تهران برساند، اما در راه و زمانی که جاده خلوت بود، از من خواست رابطه داشته باشیم، قبول نکردم و می‌خواستم پیاده شوم که او با شوکر برقی به جانم افتاد و زمانی که بی‌حال شدم، من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

در چند هفته‌ای که بررسی‌ها در این خصوص در جریان بود، چند مورد شکایت جدید هم به پلیس گزارش شد و ماموران متوجه شدند مرد پرایدسوار زنان را قربانی نقشه‌های مجرمانه خود می‌کند.

یکی دیگر از شاکیان به ماموران گفت: آن مرد وقتی مرا سوار ماشین کرد، درها را قفل کرد و گفت بهتر است مقاومت نکنم اما من تسلیم نشدم و با هم درگیر شدیم. این درگیری شدید بود و زمانی که مرد پراید سوار دید نمی‌تواند به من غلبه کند با شوکر مرا بی‌حال کرد و بعد مورد آزار قرار داد. او سپس من را در بیابان داخل یک گودال انداخت. زمستان بود و برف زیادی باریده ‌بود. داخل گودال زیر برف بودم. او گفت می‌خواهد من را بکشد. گفتم بگذار برای آخرین‌بار عکس بچه‌ام را ببینم بعد روی من خاک ریخت. البته زیر خاک دفن نشدم اما دیگر توان بیرون آمدن هم نداشتم تا اینکه چند ساعت بعد در حالی‌که فکر می‌کردم خواهم مرد، مرد جوانی من را پیدا کرد. او به اورژانس و آتش‌نشانی خبر داد و مرا از داخل گودال بیرون کشیدند.

پلیس بعد از به دست آوردن عکس چهره‌نگاری‌شده مرد پراید سوار و بعد از کمین در محدوده فعالیت متهم موفق شد این مرد را در حالی‌که قصد داشت با یکی از قربانیانش رابطه برقرار کند، بازداشت کند. ماموران در بازرسی از خودرو متهم شوکر و گاز فلفل و چند کیف زنانه پیدا کردند که به نظر می‌رسید متعلق به قربانیان است. پلیس اشیای‌ به‌دست‌آمده را صورت‌جلسه کرد و همراه گزارش اولیه پرونده به دادسرا فرستاد.

متهم نزد بازپرس به تجاوز به 30 زن اعتراف کرد و گفت قربانیان را به عنوان مسافر سوار ماشین می‌کرد و بعد آنها را مورد آزار قرار می‌داد و هرکدام که مقاومت می‌کردند، با شوکر آنها را بی‌حال می‌کرد. با تکمیل اطلاعات اولیه پرونده به شعبه 77 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده شد و اکثر شاکیان در جلسه رسیدگی حاضر شدند اما این مرد اتهامات را رد کرد و گفت زنان خودشان با او همراه شده‌اند. این حرف‌های متهم واکنش تند شاکیان را به دنبال داشت و آنها مرد پرایدسوار را متهم به دروغگویی کردند. در نهایت هیات قضات شعبه 77 دادگاه کیفری‌ استان تهران این مرد را مجرم شناختند و او را به جرم تجاوز به عنف به اعدام و به جرم آدم‌ربایی و سرقت اموال مقتولان به حبس و شلاق محکوم کردند. رای صادره از سوی متهم مورد اعتراض قرار گرفت و دیوان عالی کشور آن را مورد بررسی قرار داد. بعد از چند ماه حکم اعدام نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه 79 دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده شد. این‌بار بسیاری از شاکیان حاضر نشدند در جلسه محاکمه شرکت کنند و برخی دیگر هم از پیگیری پرونده انصراف دادند و فقط دو شاکی پیگیر ماجرا شدند. بنابراین جلسه محاکمه بدون حضور سایر شاکیان تشکیل شد. مرد پرایدسوار یک‌بار دیگر ادعایش را مطرح کرد و گفت به‌هیچ‌زنی به زور تعرض نکرده‌ و گفته‌های دو شاکی دروغ است. بعد از پایان جلسه دادگاه هیات قضات وارد شور شدند و در نهایت با رأی اکثریت متهم از اتهام تجاوز به عنف تبرئه شد. قضات اکثریت اعلام کردند شاکیان اظهارات متناقض زیادی داشته‌اند و از گفته آنها برمی‌آید فرصت فرار داشته‌ اما با میل خود نزد متهم مانده‌اند. بنابراین هرچند متهم اعمال مجرمانه زیادی انجام داده‌ است و فردی صالح نیست، در این پرونده مرتکب تجاوز به عنف نشده‌ است.

دو شاکی که به شدت بر اعدام مرد پرایدسوار اصرار داشتند، بعد از این رأی اعتراض خود را اعلام کردند. یکی از آنها گفت: «وقتی مرد پرایدسوار من را مورد آزار قرار داد، آنقدر تحت‌تاثیر قرار گرفتم که حتی می‌خواستم خودکشی کنم. دچار مشکل روانی شدم و مرتب پیش روانپزشک می‌روم با اینکه شوهرم پزشک بود، اما این شرایط را تحمل نکرد و از من جدا شد. این متهم زندگی من را نابود کرده‌ است.

زن دیگر هم گفت: بارها دست به خودکشی زدم و نمی‌توانم راحت از کنار این پرونده بگذرم و رأی دادگاه را قبول کنم. این‌گونه بود که پرونده یک‌بار دیگر به دیوان عالی کشور رفت و این‌بار رییس قوه‌قضاییه هم با توجه به بازتاب این خبر در رسانه‌ها دستور رسیدگی ویژه به آن را صادر کرد. سرانجام بعد از ماه‌ها رسیدگی به این پرونده در دیوان عالی‌کشور هیات قضات اعلام کردند این پرونده نقص تحقیقاتی دارد و باید گفته‌های شاکیان و اعمال ارتکابی یک‌بار دیگر مورد بررسی ‌قرار گیرد و نواقص آن برطرف شود. بنابراین رأی صادره نقض و پرونده یک‌بار دیگر به شعبه 79 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده شد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :

نظرات ثبت شده برای این خبر

عماد
(1393/07/25)
فقط اعدام

Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215