خدمات سایت


متن کامل خبر

2 خواسته سیف الاسلام قذافی پس از بازداشت / اولین عکس بعد از دستگیری

آرشیو
سیف الاسلام در نخستین مصاحبه پس از دستگیری گفت دستش در بمباران هوایی ماه گذشته ناتو، زخمی شده است واین زخم...
1390/08/29 06:22:24 ق.ظ

سیف الاسلام مهمترین پسر معمر قذافی رهبر سرنگون شده لیبی پس از بازداشت از انقلابیون خواسته بود او را در معرض رسانه ها قرار ندهند.

به گزارش عصر ایران ، خبرنگار شبکه فرانس 24 از لیبی گزارش داد که سیف پس از دستگیری به دست انقلابیون، دو خواسته را مطرح کرد: در ابتدا از آنها خواست تا وی را به ضرب گلوله بکشند سپس اینکه وی را در معرض رسانه ها قرار ندهند.

انقلابیون البته هیچ یک از خواسته های سیف را نپذیرفته و در نخستین ساعت های پس از دستگیری و در هنگام انتقال به شمال لیبی به وسیله هواپیما، او را با خبرنگار رویترز روبه رو کردند.

سیف الاسلام قذافی پس از بازداشت و در هنگام انتقال هوایی به شهر زنتان به خبرنگار رویترز گفت که حالش خوب است.

سیف الاسلام در نخستین مصاحبه پس از دستگیری گفت دستش در بمباران هوایی ماه گذشته ناتو، زخمی شده است واین زخم ، مربوط به هنگام دستگیری اش نیست.

او همچنین گفت که تاکنون ارتباط و تماسی با دادگاه بین المللی لاهه نداشته است.

براساس اعلام انقلابیون شهر زنتان لیبی، سیف الاسلام در جنوب این کشور بازداشت شد.

او بعد از دستگیری با یک فروند هواپیما به شهر زنتان منتقل شد.

شبکه الجزیره نیز خبر داد : مردم خشمگین شهر زنتان در مقابل فرودگاه این شهر تجمع کرده و منتظر سیف الاسلام بودند.

بیم آن می رود که سیف الاسلام نیز همانند پدر و برادرش بعد از دستگیری و قبل از محاکمه کشته شود.

محمد العلاقی وزیر دادگستری دولت انتقالی لیبی نیز دستگیری سیف الاسلام را تایید کرد. وی قصد داشت از جنوب لیبی به کشور نیجر بگریزد.

در همین حال شبکه الجزیره لحظاتی پیش اولین تصویر از سیف الاسلام بعد از دستگیری را منتشر کرد. در این تصویر که با کیفیت پایین تهیه شده ، سیف الاسلام در حالی که به نظر می رسد در بستر است ، دست راستش نیز باند پیچی شده است.

با انتشار این عکس گمانه زنی ها درباره نادرست بودن خبر بازداشت او کمرنگ می شود.قبل از این و در هنگام سقوط شهر طرابلس به دست انقلابیون نیز خبر بازداشت سیف الاسلام منتشر شده بود اما پس از دو روز تکذیب شد.

سیف الاسلام مهمترین پسر معمر قذافی رهبر سرنگون شده لیبی به شمار می رود.

فرمانده انقلابیون شهر زنتان لیبی در کنفرانس مطبوعاتی این موضوع را اعلام کرد.

سیف الاسلام به همراهی شماری از هواداران خود در منطقه" آباری"در نزدیکی شهر "سبها" در جنوب لیبی و به دست انقلابیون شهر زنتان بازداشت شد.

در همین حال وزیر دادگستری دولت انتقالی لیبی اعلام کرد که با مقامات دیوان بین المللی کیفری برای تعیین محل محاکمه سیف الاسلام در تماس هستند. این دیوان ماه ژوئن برای سیف‌الاسلام به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت حکم جلب صادر کرده است.

سیف الاسلام کیست؟

سیف‏ الاسلام فرزند اول قذافی از همسر دومش و متولد ۱۹۷۲ است.

سیف الاسلام در حکومت سابق لیبی، سمت رسمی نداشت اما در عمل، نفر دوم حکومت بود و از او به عنوان جانشین پدرش برای رهبری لیبی یاد می شد.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف image قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف 1403/02/23

به گفته ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، این قدرتمندترین طوفان خورشیدی 20 سال گذشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان image کشف یک تمدن عظیم ۷ هزار ساله در صربستان 1403/02/21

باستان‌شناسان با گزارش یک مرد محلی و خیلی اتفاقی، یک تمدن ٧ هزار ساله را در نقاط دور افتاده صربستان متعلق به عصر نوسنگی کشف کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 64

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 104

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 181

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 154

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 352

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 344

بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» image بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» 1401/09/26

آکواریوم بزرگ AquaDom برلین که حاوی ۱٬۵۰۰ ماهی و حدودا یک میلیون لیتر آب بود، صبح جمعه منفجر شد و خسارت شدیدی به ناحیه‌های اطراف وارد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 303