خدمات سایت


متن کامل خبر

جهش شبانه طلا / سکه گران تر شد

آرشیو
بر این اساس به نظر می رسد تلاش بانک مرکزی برای کاهش قیمت سکه که از 3 روز پیش آغاز شده، متوقف شود...
1390/09/10 01:18:49 ق.ظ

قیمت جهانی هر اونس طلا شب گذشته با 33 دلار افزایش به یکهزار و 748دلار رسید.

در پی صعود نرخ جهانی طلا که از عصر روز چهارشنبه شتاب گرفت، قیمت هر قطعه تمام سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد، به 611 هزارتومان رسید.

این در شرایطی بود که نرخ بانکی سکه در این روز 535 هزار و 600 تومان بود. بر این اساس به نظر می رسد تلاش بانک مرکزی برای کاهش قیمت سکه که از 3 روز پیش آغاز شده، متوقف شود. بانک مرکزی در این مدت قیمت سکه را 83 هزارتومان کاهش داد ولی بازار آزاد با توجه به پیش بینی ها در خصوص افزایش قیمت جهانی طلا از تن دادن به افت قیمت سکه اجتناب کرد و بهای آن را در محدوده 600 هزارتومان حفظ کرده بود.

در حال حاضر هم بهای جهانی طلا در محدوده یکهزار و 744 دلار باقی مانده که 29 دلار بیش از بهای هراونس در معاملات سه شنبه است.

***خبر تکمیلی***

جنگ بهمنی با سکه های نافرمان

بازار مالی - تلاش بانک مرکزی برای مهار بازار نا آرام سکه با تاخیری سه ماهه و شیرجه ای 83 هزار تومانی آغاز شد.

یک شنبه هفته ای که گذشت محمود بهمنی خبر از کاهش 80 هزار تومانی قیمت سکه داد، البته طی سه روز بعد معلوم شد رئیس کل بانک مرکزی به وعده خود عمل کرده است ولی با این تفاوت که آنچه واقعا کاهش قیمت پیدا کرد قیمت سکه بانکی بود و نه قیمت مبادلاتی سکه که در بازار جریان دارد.

بانک مرکزی طی سه روز قیمت هر سکه بهار آزادی را از 618 هزار تومان به 535هزار تومان کاهش داد، روندی که در وهله نخست قیمت مبادلاتی را هم به دنبال خود کاهش داد ولی به نظر می رسد شدت شیرجه بانک مرکز کمی شدید بوده است و همین مسئله باعث عکس العمل بازار نسبت به سطوح قیمتی جدید بانک مرکزی شده است.

روز بعد از اولین کاهش بانک مرکزی صرافی ها معاملات خود را در بازار متوقف کردند، همین عکس العمل باعث شد در روز چهارشنبه در زمانی که بانک مرکزی برای تحت فشارقراردادن بازار سومین بخش شیرجه قیمتی خود را به اجرا در آورد قیمت سکه در بازار دوباره اوج گرفت و از از حدود 597 هزار تومان با 14 هزار تومان به 611 هزار تومان رسید در حالی که برای نخستین بار بعد از سه ماه قیمت سکه بانکی پایین تر از قیمت واقعی سکه(برمبنای قیمت جهانی طلا) قرار گرفته است.

اما نکته دیگری که به نوعی باعث شد بازار به این صورت نسبت به عملکرد بانک مرکزی پاسخ بدهد اظهارات معاون ارزی جدید بانک مرکزی در حاشیه مراسم معارفه اش بود، در مصاحبه ای با خبر گزاری فارس که با عنوان « ارز را در سه نرخ تک نرخی می کنم»، به غیر از اظهرات نا متعارف در مورد سیاستهای ارزی بانک مرکزی به صورت تلویحی اعلام کرد بانک مرکزی قصد ندارد ذخایر سکه را برای تعدیل قیمت در بازار ارزان بفروشد.

این اظهارات بلافاصله در بازار تاثیر خود را گذاشت و در عمل بازار را از دنبال کردن قیمت دیکته شده بانک مرکزی بازداشت، چون بازاریانی که اعلام کرده بودند حاضر نیستند سکه هایی را که گران خریده بودند را ارزان بفروشند، از اظهارات متناقض رئیس کل و معاونش این برداشت را کردند که سیاست قیمتی بانک مرکزی تنها یک بلوف است.

البته چون هیچ آماری از سوی بانک مرکزی در مورد میزان فروش سکه در شعب بانکها منتشر نمی شود نمی توان گفت حدس بازاریان تا چه حدی درست بوده است زیرا قیمت اعلام شده از سوی بانک مرکزی تنها در شعب منتخب بانک ملی اعمال می شود و عرضه سکه در بانک کارگشایی که کانال اصلی عرضه سکه دربازار کشور محسوب می شود، قیمت ها همچنان بر اساس حراج و قیمت های پیشنهادی کشف می شود و در عمل بانک مرکزی تنها زمانی می تواند قیمت سکه را واقعا در بازار کاهش بدهد که به جای بازی با میزان سکه عرضه شده و یا قیمت شبهه بازاری مانند شعب منتخب بانک ملی بهتر است به اصلاح قیمت ارز بپردازد.

البته بانک مرکزی طی روزهای گذشته از 1370 تومان به 1340 تومان رسانده است ولی این کاهش اندک نه بر وضعیت آشفته بازار ارز تاثیر داشته و نه برای بازار طلا وجهه جدی داشته است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 15

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 256

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60