خدمات سایت


متن کامل خبر

كسب چهارمین مدال طلا در بازیهای آسیایی توسط محسن محمد سیفی در ووشو

آرشیو
در پنجمین روز بازیهای آسیایی، تكواندوكاران كشورمان با كسب دو نشان زرین در تكواندو و یك گردن آویز طلا در ووشو، طلسم طلایی شدن قهرمانان ایران را در این دوره از بازیها شكستند
1389/08/26 05:55:55 ق.ظ

ابتدا علیرضا نصرآزادانی طلایی شد و پس از آن، یوسف كرمی دیگر امید مدال آوری كشورمان با غلبه بر رقبا، طلسم نواخته شدن سرود ایران را شكست و بدین ترتیب دو بار سرود ایران در گوانگ ژوی چین نواخته شد. در آخرین روز مسابقات ووشو شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی نیز نماینده ایران به طلا رسید تا نام خود را به عنوان اولین طلایی زن ایران در ووشو و المپیك آسیایی ثبت كند. چهارمین مدال طلا نیز نصیب سیفی سانشوكار دیگر كشورمان شد.

در پنجمین روز بازیهای آسیایی، تكواندوكاران كشورمان با كسب دو نشان زرین در تكواندو و یك گردن آویز طلا در ووشو، طلسم طلایی شدن قهرمانان ایران را در این دوره از بازیها شكستند و امید را به كاروان ورزش ایران تزریق كردند. ابتدا علیرضا نصرآزادانی طلایی شد و پس از آن، یوسف كرمی دیگر امید مدال آوری كشورمان با غلبه بر رقبا، طلسم نواخته شدن سرود ایران را شكست و بدین ترتیب دو بار سرود ایران در گوانگ ژوی چین نواخته شد. سومین مدال طلای ایران را نیز خدیجه آزادپور قهرمان ووشو جهان در سال 2009، به دست آورد و نخستین زن ایرانی شد كه در طول سی سال اخیر به نشان طلا در این رویداد دست یافته است. چهارمین نشان طلای ایران نیز توسط محمد حسین سیفی ووشوكار دیگر ایران به دست آمد تا رزمی كاران جور رشته‏های دیگر را بكشند و رتبه ایران در جدول رده بندی كشورها تا اینجای كار تك رقمی شود.

نصرآزادانی اولین طلای كاروان ایران را به‌دست آورد

بعد از پنج روز تكواندوكار وزن پنجم، كاروان ایران را طلایی كرد.

به گزارش فارس، علیرضا نصرآزادانی در دور اول به مصاف جانگ كیونگ هان از كره جنوبی رفت و با نتیجه 4 بر 2 در این فینال زودهنگام به برتری رسید. او در ادامه مقابل لی لی از چین ایستاد و با نتیجه 5 بر 3 حریف را مغلوب كرد. تكواندوكار چینی در زمانی كه مبارزه قطع شده بود یك ضربه ناجوانمردانه به صورت نصر زد كه داوران او را اخراج كردند.

حریف بعدی نصرآزادانی در مرحله یك چهارم نهایی كریم‌اف از تاجیكستان بود كه 10 بر 2 از سد وی گذشت و گام به دور نیمه نهایی گذاشت.

او در این مرحله تونگ سالوپ از تایلند را پیش رو داشت و در راند سوم درحالی كه 5 بر یك جلو بود مربی تایلند اعتراض كرد و بعد از دقایقی بررسی و توقف مبارزه اعتراض آنها پذیرفته نشد تا در نهایت این نماینده ایران باشد كه با نتیجه 5 بر 3 به برتری برسد.

در آخرین مبارزه این وزن، نصر در جدال با دكیم از ازبكستان راند اول را با یك ضربه سر و سه امتیاز آغاز كرد و در راند دوم با نتیجه 9 بر یك مبارزه را به نفع خود خاتمه داد تا با فراغ بال كارش را در راند سوم ادامه دهد. او در 2 دقیقه آخر 2 امتیاز دیگر گرفت و یك امتیاز را واگذار كرد تا در نهایت 11 بر 2 برنده شود. این تكواندوكار مدال برنز بازی های دوحه قطر را نیز در كارنامه خود دارد.

علیرضا نصر آزادانی پس از كسب اولین مدال طلای كاروان ایران در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم. من كاری نكردم و جواب زحمات مربیان را دادم. 5 حریفی كه با آنها مبارزه كردم خیلی سخت بودند. دو تن از آنها قهرمان جهان بودند حریف تایلندی از همه سخت‌تر بود.

وی افزود: من یك بار به این حریف تایلندی باخته بودم. حریف ازبك هم در فینال حرف چندانی برای گفتن نداشت. وقتی حریف چینی را در نیمه‌نهایی بردم تصور این مدال طلا را می‌كردم. این مدال حاصل تلاش زحمات بی‌شائبه پدر و مادرم و همسرم است. از آنها تشكر می‌كنم.

این تكواندوكار گفت: كسب مدال طلا راحت است اما حفظ قهرمانی سخت است. امیدوارم این راه تداوم داشته باشد. فكر می‌كردم اولین طلاآور مدال ایران باشم. امیدوارم سایر ورزشكاران نیز بتوانند موفق شوند.

دومین مدال طلای ایران بر گردن كرمی

تكواندوكار وزن هفتم ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دومین مدال طلای كاروان ایران را به ارمغان آورد.

یوسف كرمی كه دور اول را استراحت داشت در گروهی 11 نفره ابتدا به مصاف عدالكریم موسی دانار از بحرین روبه رو شد و با نتیجه 7 بر 2 به برتری دست یافت و به دور دوم رسید.

او در مرحله نیمه نهایی به مصاف ژمین یانگ از چین رفت و در دو راند اول فقط یك امتیاز از حریف گرفت؛ اما در راند سوم 2 امتیاز دیگر كسب كرد تا در نهایت 3 بر صفر گام به دور آخر بگذارد.

در دور آخر دارنده مدال برنز المپیك آتن به مصاف پارك از كره جنوبی رفت. در همان آغاز این مبارزه سرمربی كره به ضربه تكواندوكارش به سر كرمی اعتراض كرد؛ اما بعد از دقایقی بررسی فیلم مبارزه از سوی مسئولان كه پولادگر، رئیس ایران نیز ناظر آن بود، رد شد. تلاش دو تكواندوكار در راند اول به جایی نرسید و صفر بر صفر به كار خود خاتمه دادند.

در راند دوم این كره بود كه اولین امتیاز را به دست آورد؛ اما خیلی زود كرمی جبران كرد و 3 امتیاز را گرفت. در راند سوم كرمی با گرفتن یك امتیاز دیگر كار خود را شروع كرد؛ اما با گرفتن دو اخطار یك امتیاز به كره واگذار كرد. در نهایت این یوسف كرمی بود كه با نتیجه 4 بر یك به برتری رسید و دومین طلای كاروان ایران را به ارمغان آورد.

حریف كره ای در مرحله نیمه نهایی نماینده ویتنام را 17 بر 2 برده بود. كرمی تك مدال طلای تكواندو ایران را در دوره گذشته به دست آورده بود.

یوسف كرمی پس از كسب مدال طلای تكواندو عنوان كرد: واقعا سختی كشیدم و فشارهای زیادی را تحمل كردم اما خدا را شكر كه به این مدال رسیدم. می‌دانم مردم ایران اكنون اشك شوق می‌ریزند و این مدال را تقدیم ملت شریف ایران می‌كنم.

وی اظهار داشت: مبارزه خوبی بود، سنگین ترین مبارزه من با حریف كره‌ای در فینال بود. البته او حریف خوبی نبود و اول مسابقه خیلی اذیت كرد. ضربه‌ای كه او به سرم زد به من برخورد نكرد. اگر برخورد كرده بود شك نكنید كه داوران به او امتیاز می‌دادند. در ادامه مسابقه به لحاظ بدنی به این حریف فشار آوردم و او توانایی بدنی خود را از دست داد.

آزادپور اولین طلای بانوان در تاریخ بازی‌های آسیایی را كسب كرد

در آخرین روز مسابقات ووشو شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی نماینده ایران به طلا رسید تا نام خود را به عنوان اولین طلایی زن ایران در ووشو و المپیك آسیایی ثبت كند.

خدیجه آزادپور كه در دیدار اول خود موفق شده بود نماینده كره جنوبی را شكست دهد در مبارزه دوم از سد تان هی لی از ویتنام گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در دیدار سوم ووژوتی از تایوان را نیز 2 بر صفر مغلوب كرد و گام به دور آخر گذاشت.

آزادپور در دور آخر به مصاف ساندهیارا وانگ خم از هند رفت و در راند اول با اینكه از سوی حریف چینی به بیرون سكو پرت شد؛ اما از نظر امتیازی به برتری رسید. او در راند دوم هم به برتری رسید و طلا گرفت.

این برای اولین بار است كه یك ووشوكار زن به مدال طلا دست می یابد. تاكنون زنان ایرانی در المپیك آسیایی نیز به مدالی بهتر از نقره دست نیافته بود. آزادپور قهرمان جهان در سال 2009 است.

محمدسیفی چهارمین طلای كاروان ایران را به ارمغان آورد

سانداكار وزن 60- كیلوگرم ایران با كسب مدال طلا به كار خود در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گوانگجو خاتمه داد.

محسن محمد سیفی كه در دور اول موفق شده بود حریف خود از اندونزی را با نتیجه 2 بر صفر شكست دهد در دیدار دوم به مصاف مانگال گراسد از نپال رفت و در دو راند پیاپی به برتری دست یافت. با این پیروزی سانداكار ایران گام به دور نیمه نهایی گذاشت. او در این مرحله به مصاف بیمول مایانگ از هند رفت و با نتیجه 2 بر صفر پیروز و فینالیست شد.

محمد سیفی در دور آخر با نتیجه 2 بر صفر كیم جون یول كره ای را شكست داد و طلا گرفت.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1189

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 791

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2563

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2914

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3014

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3175

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3047

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4078