خدمات سایت


متن کامل خبر

جزییات دادگاه محاکمه قاتل سعادت آباد

آرشیو
متهم به قتل پرونده جنجالی سعادت‌آباد مدعی شد که به خاطر حماقت به حرف کیمیا گوش کرده و کیمیا ضمن تحریک او، مدعی شده که در صورت قتل یزدان(محمدرضا) دیه او را پرداخت خواهد کرد.
1389/08/30 08:37:29 ق.ظ

محاکمه متهمان جنایت در منطقه سعادت‌آباد صبح امروز (یک‏شنبه) و از ساعت 9:45 در دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد.

در ابتدای این محاکمه که با حضور جمعی از اصحاب رسانه، اساتید دانشگاه و دانشجویان برگزار شد، ذبیح‌زاده نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفت: در این پرونده به دلالت گزارش کلانتری 134 شهرک غرب در ساعت 10 و 20 دقیقه روز شش آبان ماه سال جاری "یعقوب " در میدان کاج خیابان یکم اقدام به مجروح کردن "محمدرضا " کرده که این شخص پس از انتقال به بیمارستان مدرس جان باخته و قاتل پس از ایجاد رعب و وحشت در صحنه جرم به وسیله چاقو دستگیر شده است. پس از اطلاع بازپرس از وقوع حادثه و شروع تحقیقات مشخص شد که یعقوب با خانمی به نام "سعیده " معروف به کیمیا رابطه داشته و به موجب رای شعبه 1180 دادگاه عمومی جزایی تهران به اتهام جرح عمدی محکوم به زندان شده است که پس از آزادی متوجه شده "سعیده " با مقتول رابطه داشته و در همین راستا تحت تاثیر تحریکات سعیده مرتکب قتل شده است.

وی افزود: در این پرونده متهمان عبارتند از "یعقوب " معروف به مهدی 31 ساله به اتهام مباشرت در قتل عمد و اخلال در نظم عمومی و قدرت‎نمایی به وسیله چاقو و سعیده معروف به کیمیا 32 سال متهم به معاونت در قتل عمدی محمدرضا است.

در ادامه جلسه، والدین مقتول با حضور در جایگاه خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند. مادر مقتول همچنین کیمیا را عامل اصلی این جنایت دانست و خواستار اشد مجازات برای وی شد.

مادر مقتول گفت: پسرم می‌گفت این زن از او خواسته که در دفتر مشاوره املاک به عنوان شریک همکاری کند. آشنایی آنها از اوایل مهر بوده و پسر من در جریان رابطه سعیده و مهدی نبوده است. پسر من زن داشت و مدت‌ها در انگلستان زندگی می‌کرد. حدود یک هفته قبل از این حادثه از همسرش جدا شد.

پدر مقتول نیز خطاب به دادگاه گفت: تقاضای من اشد مجازات متهمان است. با اینکه بچه من دیگر زنده نمی‌شود اما شاید با قصاص قاتل و مجازات متهم دیگر جامعه آگاه شود. در این حادثه بیشتر از همه مردم حاضر در صحنه جرم و پلیس دل ما را شکستند.

بعد از اظهارات والدین مقتول، متهم به قتل در جایگاه قرار گرفت و بعد از تفهیم اتهام از سوی قاضی عزیزمحمدی، گفت: قتل را من انجام دادم یعنی ضربه زدم اما قصدم کشتن نبود. در مورد سایر اتهامات باید بگویم که من در آن لحظه هیچ کس را نمی‌دیدم که بخواهم اخلال در نظم و قدرت‌نمایی انجام بدهم.

وی در مورد وقوع حادثه و انگیزه خود گفت: شش ماه در زندان بودم و در این مدت با سعیده تماس داشتم. 15 روز مانده به پایان محکومیتم از او خواستم که رضایت بدهد اما گفت می‌خواهم اذبت کنم.

یعقوب ادامه داد:10 روز پیش از آزادی در تماسی که با هم داشتیم مدعی شد که یک پسر جوان به دفتر آمده و مزاحم او شده است، من به او گفتم: حتما خودت مقصر هستی. اما او گفت: این پسر مزاحم من است و هر کاری می‌کنم دست‎بردار نیست.

این متهم با بیان اینکه سعیده مدام با حرف‌هایش من را آزار می داد، گفت: بعد از چند روز با یزدان تماس گرفتم و با او شروع به صحبت کردم. او منکر همه چیز بود ولی من از او می‌خواستم که پایش را از زندگی‌ام بیرون بکشد. صحبت‌های ما ادامه داشت تا اینکه روزهای آخر به راحتی حرف‌های رکیکی زد و نهایتاً گفت که با سعیده رابطه غیراخلاقی داشته است؛ با این حرف او دچار جنون شدم چون سعیده را بسیار دوست داشتم.

یعقوب ادامه داد: شب قبل از اتفاق، سعیده تماس گرفت و به من گفت که یزدان صبح زود به دفتر می‌رود. صبح هم من چاقو را برداشتم و به سمت دفتر رفتم. چند روز قبل یزدان من را تهدید کرده بود که اگر جلوی دفتر بروم من را می‌کشد، من به یزدان زنگ زدم و گفتم: اشتباه می‌کنی. بعد برای دفاع از خودم چاقو برداشتم چون یک بار سعیده گفت که یزدان با دوستانش جلوی دفتر آمده تا من را بزند.

وی ادامه داد: من شیشه مصرف کرده بودم و تا صبح حالت جنون داشتم وقتی نزدیک دفتر رسیدم دیدم یکی از مشاورها داخل سوپرمارکت است. وارد سوپر مارکت شدم و با او سلام و احوال‌پرسی کردم. بعد به سمت انتهای خیابان یکم رفتم و آژانس گرفتم تا بروم، وقتی به سمت دفتر برگشتم دیدم فردی جلوی دفتر ایستاده و متوجه شدم که او همان یزدان است، حدود چند قدمی او وقتی اسمش را پرسیدم یک اسپری از جیبش درآورد و آن را روی صورتم خالی کرد آن لحظه من کسی جز خودم را نمی‌دیدم و هرچقدر فکر می‌کنم یادم نمی‌آید چگونه ضربه‌ اول را به او زدم.

کیمیا به‎خاطر من از شوهرش جدا شد

قاضی خطاب به متهم گفت: تو به گونه‌ای رفتار می‌کردی که انگار سعیده را همسر خود می‌دانستی در حالی که رابطه‌ شما کاملاً غیررسمی بوده است، این موضوع را چگونه توجیه می‌کنی؟

یعقوب گفت: من و سعیده با هم دوست بودیم، پس از گذشت حدود یک سال به یک شماره تلفن در موبایل او شک کردم و بعد از چند روز متوجه شدم که او شوهر دارد. پس از مدتی فهمیدم که یک دختر 9 ساله هم دارد، به سعیده گفتم: تا زمانی که از همسرت جدا نشوی با تو رابطه‌ای نخواهم داشت. و به همین دلیل او از همسرش طلاق گرفت.

وی با بیان این‎که سعیده مدام به من القا می‌کرد که نمی‌خواهم با او ازدواج کنم، ادامه داد: ما حدود 4 سال قبل در جریان کار معاملات مسکن با هم آشنا شدیم. او مشاور سرشناس و قهاری بود، یک روز به دفتر او رفتم و از همان روز رابطه‌ ما آغاز شد، پس از گذشت مدتی دیگر با هم راحت شده بودیم و رابطه کاملی داشتیم. هر وقت بحث ازدواج را مطرح می‌کردم او امروز و فردا می‌کرد، قرار بود مهرماه با هم ازدواج کنیم اما مرا به زندان انداخت.

یعقوب در پاسخ به سؤال قاضی مبنی بر تحریک وی توسط کیمیا به قتل یزدان اظهار کرد: او از من نخواست که یزدان را به قتل برسانم بلکه فقط خواست که او را بزنم. کیمیا گفت: 45 میلیون دیه‌اش را می‌دهم و بعد از گذشت 6 ماه از خانواده‌اش رضایت می‌گیریم.

وی گفت: من اصلاً یزدان را ندیده بودم و نمی‌دانستم قرار است فردا به دفتر برود و تمام جزئیات را کیمیا به من گفت. اگر به سعیده دلبستگی نداشتم مرتکب این قتل نمی‌شدم اگرچه او زن بسیار دروغگویی است، همه به من می‌گفتند که او خطرناک است اما باور نمی‌کردم امروز می‌فهمم که چقدر اشتباه کرده‌ام.

پخش فیلم حادثه در دادگاه مادر مقتول را مجبور به خروج از دادگاه کرد

در ادامه جلسه‌ رسیدگی فیلم منتشرشده از این جنایت در دادگاه پخش شد که در هنگام پخش فیلم مادر مقتول به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و به همین دلیل به بیرون از دادگاه راهنمایی شد. وی حین خروج از صحن دادگاه در حالی که به شدت گریه می‌کرد، مدعی بود که پلیس در این صحنه تنها ایستاده و مرگ فرزند او را تماشا کرده است. متهم نیز حین پخش فیلم تحت تاثیر قرار گرفت و شروع به گریه کرد.

در صحنه‌های مختلف فیلم مشهود بود که متهم به‎خلاف اظهاراتش در دادگاه مبنی بر اینکه در صحنه حادثه فقط مقتول را می‌دیده است به وضوح با مردم حرف می‌زند و به آنها پرخاشگری می‌کند. او همچنین خطاب به مجروح گفت: به تو گفته بودم که تو را خواهم کشت.

در این فیلم، صحنه‌های قابل تأملی از حضور بی‌اثر مأموران پلیس، خنده‌های زجرآور برخی مردم و تهدید به خودزنی متهم مشاهده شد.

بعد از اتمام فیلم، قاضی عزیزمحمدی خطاب به متهم گفت: بارها در صحنه جرم بحث دفاع از ناموس خود را مطرح کرده‌اید در حالی که رابطه شما غیرشرعی بوده است؛ به نظر می‌رسد که قصد داشتید با طرح این موضوع اذهان مردم را به این سمت ببرید تا دخالتی نکنند و مقتول را به بیمارستان انتقال ندهند.

متهم در پاسخ به اظهارات قاضی سکوت کرد.

یعقوب در مورد نقش کیمیا در این حادثه گفت: من ابتدا به خاطر علاقه‌ای که به کیمیا داشتم حرفی از او به میان نیاوردم و در مرحله‌ بازپرسی نیز چیزی نگفتم اما حالا می‌بینم چرا دو جوان نابود شوند اما این زن به دنبال زندگی خود برود؛ بنابراین باید واقعیت را بگویم.

وی ادامه داد: او به من گفت که یزدان صبح به دفتر می‌رود وگرنه من هیچ اطلاعی از رفتن او نداشتم. اگر او این مطلب را نمی‌گفت اصلاً به صحنه‌ حادثه نمی‌رفتم.

حماقت کردم به حرف کیمیا گوش دادم

این متهم اضافه کرد: نمی‌دانم سعیده دنبال چه‎چیزی بود. البته من هم احمق بودم چراکه او همه را جادو می‌کرد. ای کاش به جای کشتن یزدان کیمیا را کشته بودم.

در این لحظه، یعقوب دچار افت فشار و کاهش قند خون شد که به دستور قاضی جلسه دادگاه برای دقایقی متوقف شد تا حال او دوباره مساعد شود.

متهم در پاسخ به سؤال یکی از مستشاران دادگاه در خصوص مصرف مواد مخدر گفت: من اعتیاد نداشتم چند سال چیزی مصرف نمی‌کردم تا اینکه وارد زندان شدم و از آن زمان شیشه مصرف کردم. مطمئنم شیشه در وقوع این جنایت تاثیر داشت چون من از خود بی‌خود شده بودم. از طرف دیگر ناراحتی اعصاب داشتم اما هیچ‌گاه به پزشک مراجعه نکردم. در لحظه‌ ارتکاب قتل هم هیچ صحنه‌ای را به یاد ندارم و فقط یزدان جلوی چشمهایم بود.

وی درباره اینکه چرا شب حادثه کلید دفتر به جای آبدارچی دست یزدان بود، گفت: من از این موضوع اطلاع ندارم و فقط از کیمیا شنیدم که یزدان قراراست به دفتر برود. کیمیا از درگیری بین من و یزدان باخبر بود.

بعد از اظهارات متهم، وکلای وی در جایگاه قرار گرفتند و با بیان اظهاراتی مبنی بر عدم وقت لازم برای مطالعه پرونده، عدم انجام تحقیقات لازم و مواردی دیگر بیان دفاعیات را به آینده موکول کردند. وکلای متهم خواستار بررسی سلامت روحی و روانی متهم در زمان وقوع حادثه شدند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

رويا
(1389/09/03)
بايد آن زن روسپي را تكه تكه كرد.

Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 383

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215