خدمات سایت


متن کامل خبر

رئیس اتحادیه جایگاه داران: وزارت نفت پاسخگو نیست / عرضه بنزین آزاد را متوقف می‌کنیم

آرشیو
در سال 87 اعلام کردیم که هزینه و درامد جایگاه های بنزین برابر نیست و جایگاه داران از هزینه شخصی خود باید برای جایگاه هزینه کنند که کسی از مسئولان پاسخگو نبود...
1390/12/01 04:22:24 ق.ظ

رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین گفت: اگر وزارت نفت و مسئولان امر جوابگو نباشند عرضه بنزین آزاد متوقف می شود.

بیژن حاج محمد رضا رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین سراسر کشور در یک نشست خبری که صبح امروز برگزار شد گفت: از سال 86 تا کنون مشکلات جایگاه داران بنزین دوچندان شده است اما هیچ کدام از مسئولان وزارت نفت پاسخگو نبوده و نیستند.

وی ادامه داد: حدود 15 سال است که جایگاه داران با مشکلاتی از قبیل بخارات بنزین، کارمزد و جریمه های متعدد مواجه هستند اما مسئولان جواب هیچ کدام از نامه های ما را نداده اند.

رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین خاطرنشان کرد: یکی از طرح هایی که قرار بود اجرا شود طرح جمع آوری بخارات بنزین است که چندین سال قبل این موضوع مطرح بود و قرار شد که جایگاه داران با هزینه شخصی این کار را همراه با یک شرکت کانادایی انجام دهند اما پس از مدتی بدون آنکه از جایگاه داران نظرخواهی شود وزارت نفت طرح جدیدی را مطرح کرد.

وی ادامه داد: در سال 87 اعلام کردیم که هزینه و درامد جایگاه های بنزین برابر نیست و جایگاه داران از هزینه شخصی خود باید برای جایگاه هزینه کنند که کسی از مسئولان پاسخگو نبود.

حاج محمد رضا با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین گفت: در سال 86 دولت به جایگاه داران اعلام کرد که ما به التفاوت فروش بنزین آزاد را نسبت به ماه های گذشته جبران می کند که این کار نیز صورت نگرفت و از طرفی مقرر شد تا کارمزد فروش بنزین آزاد 2 برابر بنزین یارانه ای باشد اما همین که به اجرا رسید کارمزد را کاهش دادند.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تصریح کرد: بعد از اجرای قانون هزینه گرمایش ، برق، مالیات برارزش افزوده و مواردی دیگر افزایش یافت در صورتی که فروش بنزین جایگاه ها کاهش پیدا کرده و کارمزد نیز نصف شده بود.

رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین اظهار کرد: حدود 2 ماه است که کارمزد بنزین را به جایگاه داران پرداخت نکرده اند در حالی که تورم افزایش یافته و کاهش فروش نیز از طرفی مزید برعلت شده است تا جایگاه داران نتوانند هزینه خود را تامین کنند.

حاج محمد رضا بااشاره به جایگاهای دو منظور نیز خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که موجب نارضایتی جایگاه داران بنزین را فراهم کرده است تحمیل هزینه های سی ان جی به بنزین است به طوری که شرکت ملی گاز به شدت جایگاه داران را تحت فشار قرار می دهد و در حالی که گاز را به متر مکعب در مخازن تزریق می کند ما مجبوریم به صورت کیلوگرم پول آن را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: تحمیل هزینه ها از طرف وزارت نفت دیگر قابل تحمل نیست و حتی اعلام کردیم که ما جایگاه هایی را که عمری است برای آن سرمایه گذاری کرده ایم به شرکت ملی نفت واگذار می کنیم و به کار دیگری مشغول خواهیم شد اما تا کنون وزارت نفت و شرکت ملی نفت و شرکت ملی پخش هیچ ترتیب اثری به درخواست های مانداده اند.

حاج محمد رضا ضمن تشکر از مسئولان سابق شرکت ملی پخش خاطرنشان کرد: به نظر می رسد مدیر جدید این شرکت چون از بیرون بدنه نفت امده است هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد و حتی حاضر نیست با ما مذاکره کند.

وی خاطرنشان کرد: از دی ماه سال جاری تصمیم گرفتیم که اگر این وضعیت ادامه یابد و کارمزد فروش بنزین آزاد براساس توافق نامه اولیه به جایگاه داران پرداخت نشود مجبوریم که عرضه بنزین آزاد را متوقف کنیم که این امر یک تصمیم کاملا اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ عنوان سیاسی نیست زیرا جایگاه داران تعهد خود را بارها به نظام و رهبری نشان داده اند وحتی در زمان جنگ تحمیلی هنگامی که موشک باران می شدیم مشغول خدمت رسانی بودیم واکنون نیز همین امر است و ما مطیع نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت هستیم.

حاج محمد رضا ادامه داد‌: اکنون پلاکاردی تهیه شده است که در آن ضمن عذرخواهی از مردم و مصرف کنندگان اعلام کرده ایم که دیگر توان عرضه بنزین آزاد را نداریم و قرار است این پلاکارد را به وزارت نفت تسلیم کرده و در صورتی که ترتیب اثری داده نشود مجبوریم در ابتدا از تهران و بعد سراسر کشور عرضه بنزین آزاد را از تا ریخ 15 اسفند ماه متوقف کنیم.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 87

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 106

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران image قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران 1403/02/03

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قرادادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد image تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد 1403/02/03

تسلا قیمت برخی خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ ازجمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول 2024، تصمیم گرفته است ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد image نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد 1403/02/02

نسخه جدید خودرو شاسی بلند آمریکایی شورولت تریل بلیزر با الهام از طراحی پیکاپ سایز متوسط و محبوب کلرادو ساخته شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60