خدمات سایت


متن کامل خبر

واریز 60 لیتر بنزین خرداد ماه تا فردا شب/ بنزین دو نرخی شد

آرشیو
از سوی دیگر به صفر رسیدن سهمیه بنزین نیمه یارانه ای (400 تومانی) و اتمام بنزین یارانه ای (100 تومانی) ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت، فروش بنزین آزاد در جایگاه‌های کشور را افزایش داده است.
1390/02/30 07:30:21 ق.ظ

60 لیتر بنزین سهمیه ای با قیمت 400 تومان و سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی 31 اردیبهشت به کارتهای سوخت واریز می شود. ضمن آنکه با به حداقل رسیدن ذخیره بنزین یارانه ای کارتها عملا این حامل انرژی به صورت دو نرخی در جایگاهها عرضه می شود.

به گزارش مهر، برای خرداد ماه سالجاری قیمت و سهمیه بنزین خودروها بدون هیچ گونه تغییری تثبیت شده است به طوری که سهمیه های بنزین تا ساعت 24 فردا شب 31 اردیبهشت به کارتهای هوشمند سوخت واریز می شود.

همچنین در سومین ماه فصل بهار سهمیه بنزین موتورسیکلتها و برخی از خودروهای خدماتی و عمومی همچون روال گذشته تثبیت خواهد شد، ضمن آنکه خرداد ماه امسال 500 لیتر سهمیه بنزین با نرخ آزاد (700 تومانی) برای خودروها در نظر گرفته شده است.

در همین حال برخی از مسئولان وزارت نفت و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اخیرا با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ گونه تصمیمی در سطح دولت برای تغییرات قیمت و یا میزان سهمیه حاملهای انرژی گرفته نشده است به مهر اعلام کرده اند: در صورت هرگونه تغییرات ستاد هدفمندی یارانه ها به صورت گسترده اطلاع رسانی خواهد کرد.

از سوی دیگر به صفر رسیدن سهمیه بنزین نیمه یارانه ای (400 تومانی) و اتمام بنزین یارانه ای (100 تومانی) ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت، فروش بنزین آزاد در جایگاه‌های کشور را افزایش داده است.

پیش بینی می شود با کاهش تدریجی بنزین ذخیره سازی شده در 11 میلیون کارت هوشمند سوخت در کنار کاهش متوسط مصرف این فرآورده نفتی فروش با نرخ آزاد بنزین در جایگاههای سوخت کشور افزایش یابد.

مطابق با آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در شرایط فعلی میزان بنزین ذخیره سازی شده در کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی به کمترین میزان در پنج سال گذشته تاکنون رسیده است.

سقوط آزاد مصرف بنزین ادامه دارد

به گزارش مهر، نوروز امسال با اختصاص 120 لیتر سهمیه بنزین به خودروها متوسط مصرف این فرآورده پرطرفدار نفتی با افزایش مسافرتهای برون شهری از مرز 66 میلیون لیتر در روز عبور کرد اما با به پایان رسیدن تعطیلات مصرف بنزین کشور هم با سقوطی آزاد روبرو شده است.

بر این اساس در فروردین ماه مصرف بنزین کشور نسبت به تعطیلات نوروزی حدود 25 درصد در روز کاهش یافت به عبارت دیگر در فروردین به طور متوسط روزانه 53 میلیون لیتر بنزین مصرف شد که نسبت به ایام نوروز متوسط مصرف این محصول نفتی روزانه بیش از 17 میلیون لیتر کاهش یافته است.

مطابق با آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، هفته جاری متوسط مصرف روزانه بنزین و گازوییل کشور حدود 3 درصد کاهش یافته است به طوریکه مصرف بنزین به 56 میلیون رسید.

بنزین و گازوئیل گران نمی شود

مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی باید متوسط قیمت فرآورده های مختلف نفتی امسال حداکثر تا سقف 20 درصد افزایش یابد اما پیگیریهای مهر نشان می دهد که قیمت بنزین و گازوئیل حداقل تا پایان خرداد ماه سالجاری هیچ گونه افزایشی پیدا نمی کند.

در همین حال محمدرضا فرزین دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه ها هفته جاری اعلام کرده است: دولت در سالجاری قصد تغییر قیمت حاملهای مختلف انرژی را ندارد.

همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از 28 آذر سال 89، عرضه بنزین و گازوییل سه نرخی در جایگاه های سراسر کشور آغاز شد، به گونه ای که بنزین حمایتی 100 تومان، بنزین سهمیه ای 400 تومان، بنزین آزاد 700 تومان، گازوییل سهمیه ای 150 تومان و گازوییل آزاد 350 تومان در جایگاه‌ها عرضه می شود.

بر اساس اعلام مسئولان وزارت نفت تاکنون محدودیت زمانی برای مصرف سهمیه بنزین یارانه ای (بنزین 100 تومانی) ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت تعریف نشده است و از این رو این ذخیره بنزین نمی سوزد.

در حال حاضر نزدیک به 17 میلیون کارت هوشمند سوخت شامل 10 میلیون و 194 هزار کارت خودرو و 6 میلیون و 725 هزار و 254 کارت هوشمند موتور سیکلت در سطح کشور فعال است.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات image واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات 1403/01/19

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اصلی کندی واردات خودرو، نبود ارز نیست، بلکه علت اصلی، مافیای پشت واردات خودرو است، کسانی که واردات خودروی لوکس انجام می‌دهند و با واردات خودروهای معمولی مورد نیاز جامعه مخالف هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد image لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد 1403/01/19

در لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای سال جدید، بهای خودروها افزایش محدودی را نسبت به قبل تجربه کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25