خدمات سایت


متن کامل خبر

نخستین طلای المپیک ایران/ طلای تاريخي سوريان برای کشتی فرنگی

آرشیو
روشن بایرامف آذربایجانی نتوانست مانع افسانه شدن حمید سوریان شود. کشتی گیر نابغه فرنگی به حسرت چهل ساله کشتی فرنگی ایران در المپیک پایان داد و مدال طلای 55 کیلو گرم المپیک لندن را به گردن آویخت...
1391/05/15 02:17:13 ب.ظ

رقابت های کشتی المپیک 2012 عصر امروز در حالی در سالن اکسل لندن آغاز شد که یکی از رقابت های یکی از امیدهای کسب مدال طلای ایران چشم های زیادی را به تشک کشتی رقابت های 55 کیلو دوخته بود. حمید سوریان که با کسب پنج مدال طلای رقابت های جهانی جای خالی طلای المپیک را در کلکسیون افتخارات ورزشی خود و کشورمان کم می بیند امروز به مصاف حریفان خود رفته و و با دو پیروزی امیدها را برای کسب مدال طلا بالاتر برده است.
سوریان پیشتر اعلام کرده بود که تا المپیک ۲۰۱۲ در وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی می‌گیرد و پس از آن قصد دارد که در یک وزن بالاتر کشتی بگیرد؛ به عبارتی بهتر، این آخرین شانس سوریان برای کسب مدال طلای وزن 55 کیلوگرم در المپیک محسوب می شود.
شاید جالب باشد که بدانید حمید سوریان 27 ساله (متولد دوم شهریور ۱۳۶۴) در سالهای ۸۴ و ۸۵ به عنوان برترین کشتی گیر فرنگی کار کشورمان انتخاب شده و در سال 86 عنوان قهرمان قهرمانان کشورمان را به خود اختصاص داده بود تا روند موفقیت های پی در پی وی را تبدیل به شانس نخست کسب مدال طلای کشورمان در المپیک پکن کند و شکست وی در آن رقابت ها، ناکامی بزرگ کاروان ورزشکاران ایران لقب بگیرد.
قرعه مناسب سوریان:
خوشبختانه حميد سوريان پس از مراسم وزن کشي شب گذشته مدعيان 55 کيلوگرم با قرعه خوبي روبه‌رو شد. او پس از استراحت در دور اول بايد به مصاف "آرسن ارالي يف" از قرقيزستان برود که سابقه شکست اين حريف را نيز دارد.
پیروزی در گام اول:
حمید سوریان پس از استراحت در دور اول رقابت ها ساعت 16:30 امروز به وقت ايران در سالن "اکسل" شهر لندن به مصاف آرسن ارالي‌يف از قرقيزستان رفت. سوريان در اين ديدار در 3 تايم و با نتايج (4 بر صفر)، (صفر بر 2) و ( دو بر يک) مقابل ارالي‌يف، قهرمان 2011 آسيا، به پيروزي رسيد و راهي يک چهارم نهايي شد.
وي در دور سوم و براي حضور در نيمه نهايي با برنده ديدار پيتر مودوس از مجارستان و المورات تاسمراداف از ازبکستان مبارزه خواهد کرد.

سوریان از سد «مودوس» هم گذشت:
سوریان در دومین مصاف خود هم در برابر کشتی گیر مجارستانی به پیروزی رسید تا امیدها برای کسب مدال طلا بیشتر شود. وی در کنتر از یک ساعت پس از پیروزی برابر کشتی گیر ازبک به مصاف مودوس مجار رفت و ديدار در 2 تايم و با نتايج (2 بر صفر) و (يک بر صفر) مقابل پيتر مودوس، نايب قهرمان 2012 اروپا و نفر پنجم جهاني 2011 از مجارستان به پيروزي رسيد و راهي نيمه‌نهايي شد.
حریف سوریان در مرحله نیمه نهایی به مصاف کشتی گیر دانمارکی و نفر سوم جام جهانی 2009 می رود. رقابت حمید سوریان و هاکان نيبلوم تا دقایقی دیگر در سالن اکسل لندن برگزار خواهد شد.

سوریان نخستین فینالیست وزن 55 کیلو گرم
با سوت «رجین لگلوت» فرانسوی رقابت «حمید سوریان» و «هاکان نيبلوم»  بر روی تشک شماره دو آغاز شد.
- وقت نخست با یک خاک و اجرای یک بارانداز از سوی حمید سوریان سه بر صفر به سود حمید سوریان به پایان رسید.
- نتیجه صفر صفر در یک دقیقه و سی ثانیه وقت دوم باعث شد تا هاکان نيبلوم  در خاک حمید سوریان بخوابد و نابغه کشتی فرنگی ایرانی با یک بارانداز بی نقص سه دقیقه دوم  سه بر صفر به سود خود به پایان ببرد و راهی فینال شود.
بدین ترتیب سوریان با شکست کشتی گیر دانمارکی به عنوان نخستین فینالیست وزن 55 کیلوگرم انتخاب شد.
 برای تعیین دومین فینالیست «گوی جین چوی» از کره جنوبی به مصاف «روشن بایرامف» آذربایجانی خواهد.
- بر اساس اعلام قبلی مسئولان برگزاری مسابقات، رقابت فینال وزن پنجاه و پنج کیلوگرم کشتی فرنگی راس ساعت 19:03 دقیقه به وقت لندن (ساعت 22 و 33 دقیقه به وقت تهران) برگزار خواهد شد.
بارامف رقیب سوریان در فینال شد
دیگر رقابت نیمه نهایی وزن 55 کیلوی کشتی فرنگی با پیروزی نزدیک «روشن بایرامف» آذربایجانی برابر حریف کره ای خود به پایان رسید تا حریف سوریان در فینال مشخص شود. بایرامف کشتی گیر 25 ساله حریف خود را با نتایج نزدیک یک بر صفر و دو بر صفر شکست داد و به فینال رسید تا ساعت 22:33 در مقابل حمید سوریان قرار گیرد.
روشن بایرامف که قهرمان که در رقابت های جهانی کشتی فرنگی سال 2011 که در غیاب حمید سوریان برگزار می شد به مقام قهرمانی رسید. این کشتی گیر 160 سانتی متری در المپیک پکن به مدال نقره دست یافت در حالی که حمید سوریان ان رقابت ها را با بد شانسی و کسب رتبه پنجم به پایان رساند.
عباسی و علی اف تماشاگر ویژه سالن اکسل
از نکات جالب توجه در زمان برگزاری مسابقات نیمه نهایی، حضور عباسی، وزیر ورزش و جوانان کشورمان و حیدر علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در سالن برگزاری مسابقات بود
با حریف سوریان در فینال آشنا شویم
روشن بایرامف متولد سال 1987 میلادی در باکو، پایتخت اذربایجان است. وی کشتی قهرمانی را از سال 1999 (یک سال بعد از حمید سوریان) اغاز کرده است. بایرامف در قیاس با حمید سوریان یک سال جوانتر و ده سانتی متر کوتاه تر است. این کشتی گیر آذربایجانی که به گواه سایت رسمی مسابقات المپیک به زبان روسی حرف می زند(! ) تا کنون موفق به کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز جهانی شده و نائب قهرمانی المپیک پکن و دو قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد.
بارزترین نکته درباره حریف نهایی سوریان، کسب سهمیه ورودی المپیک لندن با قهرمانی وی در مسابقات جهانی استانبول (2011) است که همین مهم سبب شده تا جایگاه نخست در رتبه بندی جهانی در اختیار وی قرار گرفته و سوریان به مقام دوم نزول کند؛ جایگاهی البته شکننده که تحت تاثیر نتیجه رقابت امشب این دو ورزشکار قرار دارد
نخستین مدال پس از چهل سال...
با حضور سوریان در فینال مسابقات، در حالی کسب نخستین مدال در کشتی فرنگی برای کشورمان محقق شد که کشتی گیران فرنگی کشورمان بیش از چهل سال در کسب مدال المپیکی ناکام مانده بودند.
گفتنی است که آخرین مدال کشتی فرنگی کشورمان در المپیک، مدال نقره‌ای است که در بیستمین دوره المپیک نوین در مونیخ  توسط رحیم علی آبادی، البته در وزن 48 کیلوگرم کسب شد
بایرامف طعم شکست از سوریان را چشیده است
این دومین باری است که سوریان و بایراموف برای دومین بار است که در رقابت فینال در مقابل یکدیگر می ایستند؛ نخستین بار این اتفاق در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2006 در گوانگجوی چین رخ داد که در آن مصاف، سوریان موفق شد با شکست رقیب آذربایجانی، دومین مدای طلای جهانی خود را کسب نماید؛ افتخاری که تا کنون به 5 طلای جهانی برای وی ارتقا یافته است.‬
‫به عبارتی بهتر، نخستین افتخار روشن بایراموف در دنیای کشتی، با شکست از نابغه کشتی فرنگی ایران و کسب مدال نقره جهانی برای وی بدست آمده است

* میهن مارکت این پیروزی غرور آفرین را به تمامی هم میهنان گرامی تبریک میگوید.


منبع : تابناک
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1179

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 778

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2553

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2906

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3004

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3035

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4065