خدمات سایت


متن کامل خبر

ناگفته‌های بهزبستی از حادثه 'مرگ دو کودک توسط مادر افسرده'

آرشیو
این مادر در نهایت استیصال روز شنبه 14 مردادماه از اوژانس اجتماعی تقاضای کمک می‌کند. او که کودکانش را در معرض خطرمی‌بیند از ماموران اورژانس در خواست می‌کند تا...
1391/06/11 03:03:45 ق.ظ

«خانه‌ ناامن مادر روانی برای دو کودک» عنوان خبری بود که روز دوشنبه بر صفحه روزنامه‌ها و خروجی برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد؛ خبری که از قتل دو کودک توسط مادرشان حکایت می‌کرد و این فاجعه در حالی روی داد که این مادر 10 روز پیش از حادثه به دلیل رنج بردن از افسردگی شدید از ماموران "اورژانس اجتماعی" تقاضای کمک کرده بود.
این مادر در نهایت استیصال روز شنبه 14 مردادماه از اوژانس اجتماعی تقاضای کمک می‌کند. او که کودکانش را در معرض خطرمی‌بیند از ماموران اورژانس در خواست می‌کند تا کودکانش را به مراکز بهزیستی منتقل کنند که با مخالفت پدر خانواده با این امر و با گذشت کمتر از 10 روز بعد، چراغ زندگی کودکان یک و چهار ساله تنها بدلیل افسردگی شدید مادر و به دست وی خاموش می‌شود.
در پرونده قتل محمدجواد یک ساله و فاطمه چهار ساله در حالی موجی از انتقادات سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی را هدف گرفته که رضایی‌فر ـ مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ـ معتقد است که ماموران اوژانس اجتماعی در این پرونده فراتر از وظیفه خود ظاهر شده‌اند.
رضایی‌فر با اشاره به حادثه‌ای که در آن مادری دو فرزند یک و چهارساله خود را خفه کرده است، اظهار کرد: برخلاف آنچه که در رسانه‌ها مطرح شده است، سازمان بهزیستی کشور مداخلات لازم را در این زمینه انجام داده است.
وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده از سوی اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در این رابطه، گفت: در 14 مرداد ماه با اورژانس 123 سازمان بهزیستی تماسی برقرار می‌شود و زنی با افکار خودکشی، تقاضای کمک می‌کند و بلافاصله بعد از این تماس، ماموران اورژانس اجتماعی در محل حادثه حاضر می‌شوند.به گفته مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی این مادر 28 ساله دارای پسر یک ساله به نام محمدجواد و دختر چهار ساله به نام فاطمه بوده و پس از تولد دومین فرزندش، مبتلا به افسردگی پس از زایمان شده بود.
رضایی‌فر در ادامه عنوان کرد: همسر این زن، 30 ساله، لیسانس حسابداری و حسابدار و محل زندگی آنها آپارتمانی استیجاری در جنوب تهران با امکانات رفاهی متوسط بوده و از نظر مالی مشکلی نداشتند و ارتباط وی با همسرش خوب بوده است.
وی همچنین با اشاره به مشاهدات ماموران اورژانس و گزارش کار آنها، اظهار کرد: بر اساس این گزارشات وضعیت روانی این زن مساعد نبوده و ماموران کودکان را در معرض خطر اعلام می‌کنند و تصمیم گرفته می‌شود که مادر از طریق اورژانس 115 برای بستری به بیمارستان معرفی و کودکان به محل امن منتقل شوند که این امر با مخالفت پدر مواجه می‌شود.
مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه گفت: پدر اعلام می‌کند که شخصا علاقه‌مند است وضعیت درمان و مسوولیت نگهداری فرزندانش را بر عهده بگیرد و در کلانتری خزانه در مقابل اصرار ماموران اورژانس برای بستری کردن همسرش متعهد می‌شود که درمان همسرش را از طریق روانپزشکان خصوصی پیگیری کرده و شرایط کودکانش ایمن باشد و متن تعهد پدر نیز موجود است.
رضایی‌فر افزود: ضمن اینکه پدر خانواده متعهد می‌شود که هیچ‌گونه ادعایی در صورت بروز حادثه برای همسرش و فرزندانش نداشته، خواهان انصراف ماموران اورژانس اجتماعی از پرونده و سلب مسوولیت آنها می‌شود.
بنابر اظهارات وی، با توجه به خطری که این خانواده را تهدید می‌کرد، ماموران اورژانس به طور مرتب پیگیر وضعیت خانواده بودند و در 15 مرداد ماه با پدر تماس گرفته می‌شود و از وی درخواست می‌شود که نسخه دارویی و ویزیت روانپزشک را به اورژانس اجتماعی تحویل دهد.
مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه گفت: در 16 مرداد، پدر خانواده اعلام می‌کند که ویزیت روانپزشکی انجام شده و نسخه‌های روانپزشک را تحویل می‌دهد و طی تماس 17 مرداد ماموران اورژانس، پدر می‌گوید، وضعیت روحی مادر خوب است و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.
رضایی‌فر اضافه کرد: در تماس 18 مرداد ماموران اورژانس، پدر اعلام می‌کند که تاریخ ویزیت روانپزشک مادر، دو هفته بعد است و بدین‌ترتیب ماموران در 28 مرداد ماه با پدر تماس می‌گیرند، اما پاسخی داده نمی‌شود و به درب منزل مراجعه می‌کنند که این مراجعه نیز بی‌پاسخ می‌ماند که در نهایت مطلع می‌شوند 23 مرداد ماه، مادر اقدام به قتل دو فرزندانش کرده است.
وی با اعلام تاسف عمیق از این حادثه، عنوان کرد: اقدامات انجام شده از سوی اورژانس اجتماعی، کارشناسی‌ و فراتر از حیطه وظایف ماموران اورژانس بوده است.
این‌بار هم ناکافی بودن اختیارات اورژانس اجتماعی و خلاهای قانونی قربانی گرفت تا ضرورت افزایش بیش از پیش اختیارات نهادهای حمایتی برای پاسداری از جان کودکان را بازگو کند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف image قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر به زمین رسید؛ پیدایش شفق قطبی در کشورهای مختلف 1403/02/23

به گفته ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، این قدرتمندترین طوفان خورشیدی 20 سال گذشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 202

test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد  image ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد 1400/04/19

شیوع کرونا طی یکسال گذشته بر اجرای بسیاری از قوانین و شرایط تردد تاثیر گذاشته و حالا نیز تصویب شده طرح ترافیک تهران از فردا تا اطلاع ثانوی لغو شود تا از فشار بر حمل و نقل عمومی و شلوغی مترو و اتوبوس به این شیوه کاسته شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 693

وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد image وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد 1400/03/04

وزیر نیرو با اشاره به گرمای زودهنگام هوا و کاهش بارندگی به‌عنوان دلیل اصلی قطع برق، بابت خاموشی‌های اخیر از مردم عذرخواهی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 691

در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد image در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد 1400/02/01

در این مقاله به بررسی راهنمایی‌های متخصصان علوم تغذیه در مورد غذاها و نوشیدنی‌هایی می‌پردازیم که در صورت ابتلا به ویروس کووید ۱۹، مصرف آن‌ها برای بازیابی سلامتی مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 673

محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ image محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ 1400/01/29

معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه فعلا از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد، گفت: حدود ۲۱ هزار نفر هم افرادی بودند که مثبت بودند و سفر رفتند و نقض قرنطینه کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 482

چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ image چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ 1399/10/20

افرادی که قصد دارند با خودرو شخصی به شهرهای وضعیت نارنجی و قرمز وارد شوند و از این شهرها نیز خارج شوند، نیاز به دریافت مجوز تردد بین شهری دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 679

کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی image کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی 1399/10/10

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگانی که یک میلیون از حقوقشان کسر شده است به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 823

نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر  یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود image نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود 1399/10/07

پژوهشگران با انجام نظرسنجی جدید پی بردند که یک فرد معمولی به طور میانگین ۴۴ سال از عمرش را صرف چشم دوختن به نمایشگر ابزارهای الکتریکی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1142