خدمات سایت


متن کامل خبر

اینترنت؛ پردرآمدتر از صنایع عمران و حمل‌ونقل

آرشیو
چرخه مالی 100 میلیارد پوندی اینترنت معادل 7.2 درصد از تولید ناخالص ملی انگلستان است و با توجه به رشد 10درصدی آن، پیش‌بینی می‌شود تا سال 2015 ده درصد از تولید ناخالص ملی این کشور صنعتی را در دست بگیرد.
1389/09/14 08:14:25 ق.ظ

مروزه اینترنت یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در توسعه اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته بازی می‌کند و درصد قابل توجهی از تولید ناخالص ملی آن‌ها را به خود اختصاص داده است.

گزارش گروه مشاوره بوستون که با همکاری گوگل تهیه شده، نشان می‌دهد سهم اینترنت از تولید ناخالص ملی به‌ترتیب در کشورهای دانمارک، کره جنوبی، ژاپن، سوئد، هلند، انگلستان، نروژ، فنلاند، آلمان و ایسلند بسیار قابل توجه است و پس از آن‌ها کشورهای ایالات متحده، لوگزامبورگ، استرالیا، فرانسه، اتریش، بلژیک، سوییس، ایرلند، نیوزیلند، کانادا، اسپانیا و جمهوری چک قرار دارند.

در این بین انگلستان با اختصاص 7.2 درصد از تولید ناخالص ملی به اینترنت، رتبه اول تجارت الکترونیک را به خود اختصاص داده است. یکی از سخنگویان گروه مشاوره بوستن در این باره گفت: «در حقیقت اگر اینترنت یکی از بخش‌های اقتصادی انگلستان بود، از لحاظ ارزش پنجمین رتبه را به خود اختصاص داده بود. به این ترتیب اینترنت بالاتر از صنایعی مانند عمران با 6درصد ، حمل‌و‌نقل با 5درصد و تسهیلات زیرساخت‌هایی مانند آب و برق با 2درصد قرار می‌گیرد».

در گزارش گروه مشاوران بوستون که با عنوان «چگونه اینترنت در حال متحول کردن انگلستان است» به چاپ رسیده، رشد سهم اینترنت در تولید ناخالص ملی این کشور 10 درصد در سال عنوان شده و با این حساب، سهم اینترنت در تولید ناخالص ملی تا سال 2015 به 10 درصد خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، انگلستان پیشروترین کشور جهان در تجارت الکترونیک به شمار می‌رود و به ازای هر یک پوندی که در فضای اینترنت صرف واردات می‌شود، 2.80 پوند به صادرات اختصاص یافته است.

شرکت‌های اینترنتی نقش بسیار مهمی در اشتغال در کشور انگلستان بازی می‌کند؛ به طوری که تخمین زده می‌شود 250هزار نفر به این واسطه در این کشور مشغول به کار هستند. تجارت‌های کوچک که به طور موثر از اینترنت استفاده می‌کنند نسبت به شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت‌ کم‌تری دارند 4 برابر رشد بیش‌تری داشته‌اند.

پاول ویلنبرگ یکی از شرکای BCG در این باره گفت: «اینترنت امروزه در اقتصاد انگلستان نفوذ زیادی دارد و از بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا پیشی گرفته است. بسیاری از صنایع این کشور مانند رسانه، حمل و نقل، بیمه و مد به واسطه استفاده از اینترنت به طور کامل متحول شده‌اند».

مت بریتین مدیر گوگل در انگلستان نیز در این باره گفت: «اینترنت نقش مرکزی در اقتصاد انگلستان بازی می‌کند. ارزش اینترنت برای اقتصاد انگلستان بیش از 100 میلیارد دلار در سال است».

نزدیک به 60 درصد از این 100 میلیارد دلار را مصرف اینترنت تشکیل می‌دهد که شامل خرید آنلاین و هزینه‌های صرف شده برای اتصال و خرید تجهیزات لازم برای دسترسی به اینترنت است. 40 درصد مابقی را سرمایه‌گذاری در زیرساختارهای اینترنتی انگلستان و هزینه‌های دولتی در بخش فناوری اطلاعات و صادرات تشکیل می‌دهد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 103

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 112

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 111

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 100

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 199