خدمات سایت


متن کامل خبر

درمان یک کودک مبتلا به اچ آی وی برای نخستین بار

آرشیو
شاید باورش سخت باشد ولی پزشکانی از می سی سی پی می گویند که برای اولین بار، یک کودک مبتلا به HIV را درمان کرده اند. نیویورک تایمز با بازتاب دادن گزارش این دکترها می نویسد این کودک که در 5 نوبت مجزا تست HIV او مثبت اعلام شده بود، حالا در سن 2.5 سالگی و در حالی که در یک سال اخیر دیگر دارویی به او داده نشده، هیچ نشانه ای از وجود این ویروس در بدن خود بروز نمی دهد.
1391/12/14 03:33:56 ب.ظ

این دختر بچه که از مادری مبتلا به HIV به دنیا آمده، تنها 30 ساعت پس از تولد تحت درمان با داروهای ضد ویروسی قرار گرفته که یک روش درمان غیر متداول به شمار می رود. تصور بر این است که این درمان تهاجمی سهم بزرگی در آنچه که به ظاهر نابودی کامل ویروس در بدن او است داشته باشد به این صورت که درمان، قبل از تاثیرگذاری ویروس بر سیستم ایمنی بدن او، ویروس را از پا در آورده. 

نیویورک تایمز می نویسد:


چنانچه بررسی های بعدی نشان دهد که این روش برای سایر کودکان نیز موثر است، تقریبا به طور قطع باعث تغییر روش درمانی کودکان متولد از مادران مبتلا به HIV در سرتاسر دنیا می شود. سازمان ملل تخمین می زند که تنها در سال 2011 نزدیک به 330 هزار کودک به این بیماری مبتلا شده باشند و در کل دنیا نیز در حدود 3 میلیون کودک مبتلا به HIV وجود دارد. 

اگر این گزارش به تایید برسد، کودک متولد شده در می سی سی پی دومین مورد ثبت شده از درمان این بیماری در دنیا خواهد بود و این، باعث شتاب بخشیدن به تلاش ها برای یافتن درمان قطعی این بیماری می شود، چیزی که تا همین چند سال پیش به صورت نظری، امری غیرممکن پنداشته می شد.

با این حال باید با احتیاط به این پرونده نگریست. متخصصین مستقل هنوز نتوانسته اند به طور قطعی نتایج را تایید کنند و با اینکه عدم ابتلای کودک به ویروس در حال حاضر مسجل شده، ولی هنوز نیازمند تایید محکمی برای اطمینان از ابتلای اولیه کودک به آن هستیم. 

اما خانم دکتر دبرا پرساود پروفسور همکار در مرکز کودکان جانز هاپکینز و نویسنده ارشد گزارش مربوط به این کودک، به همراه سایر محققین می گویند که این کودک به طور قطع مبتلا به HIV بوده و این پرونده درمانی «تاییدی است بر این اصل که در صورت تکرار نتیجه درمانی مشابه [در سایر بیماران]، ما قادر به درمان HIV هستیم.» 

هم اکنون پروژه های درمانی مشابهی برنامه ریزی شده و محققین به دنبال این هستند که دریابند آیا سایر مبتلایان به HIV را نیز می توان با این روش تهاجمی درمان کرد یا خیر و چنانچه این درمان به تایید برسد و تکرار شود، یک گام بزرگ برای مبارزه با HIV و AIDS در کودکان است و سر انجام می تواند به پیشرفت های کلی تر در مورد سایر مبتلایان هم منجر شود. 

منبع : نارنجی
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد image محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد 1403/01/27

محققان در یک پژوهش چند ساله با آزمایش روی 8623 فرد توانستند ارتباط بین بینایی و بروز زوال عقل در آینده را دریابند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد image وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد 1403/01/19

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو، پیشنهاد کرده است که این دستورالعمل در کارگروه اقتصاد دیجیتال تدوین شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76