خدمات سایت


متن کامل خبر

سیل فارس ۷۰۰ نفر را آواره کرد/ ۵۰ نقطه شهر کرمان دچار سیلاب شد / تصاویر

آرشیو
طی دو روز اخیر بارش برف و باران در استان های فارس، کرمان و بوشهر موجب آبگرفتگی منازل مسکونی، معابر و بروز خسارت به مزارع و زیرساختها شد.
1392/01/19 10:48:32 ق.ظ

بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل از دیروز شنبه در استان فارس 700 نفر از خانه‌های خود آواره شدند که 462 نفر اسکان اضطراری یافتند.
محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به فارس گفت: بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در 13 شهر استان فارس از جمله شهر شیراز، 700 نفر آسیب دیدند. در همین راستا 73 تیم امداد و نجات وارد منطقه شدند و علاوه بر اسکان اضطراری و نجان جان افراد در سیل 111 تخته چادر برپا کردند. 462 نفر از سیل زدگان آنها که عمدتاً اهالی 21 روستا و مناطق عشایر نشین بودند اسکان اضطراری یافتند.
خسارات بارندگی به عشایر فارس حداقلی بود
امین‌الله قربانی‌کشکولی مشاور استاندار فارس در امور عشایر به فارس گفت: از دیروز شنبه تعدادی از راه‌های عشایری و ایل‌راه‌ها به دلیل بارش برف و آب‌گرفتگی مسدود شد که این امر خدمات‌رسانی به عشایر در حال کوچ از قشلاق به ییلاق که در اطراق‌گاه‌های اطراف شیراز، ممسنی، سپیدان، کوار و فیروزآباد بودند را با مشکلاتی مواجه کرد.ارائه چادر، پس از شدت یافتن بارندگی‌های روز گذشته، مواد غذایی و اسکان موقت به عشایر در دستور کار قرار گرفت و اکیپ‌هایی نیز مامور بررسی دامنه خسارات شدند.
 
بارش برف بهار کرمان را دگرگون کرد
به گزارش مهر، بارش باران از روز جمعه در استان کرمان آغاز شده است و طبق پیش بینیها تا ظهر روز دوشنبه همچنان ادامه خواهد داشت. بارندگی موجب تعطیلی مدارس نوبت صبح امروز یکشنبه برخی از شهرستانهای کرمان شد که به دلیل ادامه بارش و آبگرفتی مدارس ابتدایی نوبت عصر نیز تعطیل اعلام شدند.
بارش برف راننده هایی را که قصد داشتند از راه ساردوئیه خود را به شهرستانهای جنوبی کرمان برسانند را شوک زده کرد. از شب گذشته بارش برف در ارتفاعات ساردوئیه آغاز شده است و تردد با وجود تلاش راهداران در این محور به کندی صورت می گیرد. بیشترین میزان برفگرفتگی این محور در گردنه سربیژن گزارش شده است.
سیلاب در 50 نقطه کرمان
بارندگی در برخی روستاها و شهرستانهای استان کرمان موجب آب گرفتگی شدید معابر شد و 50 نقطه شهر کرمان نیز دچار آبگرفتگی شده است. آبگرفتگی شدید به خصوص در شهرک الغدیر، کمربندی و خیابان سرباز و بلوار رضوان گزارش شده است که ماموران شهرداری هم اکنون با استفاده از پمپ در حال تخلیه آب می باشند.
42 کلاس درس در نرماشیر تخریب شدند
در نرماشیر نیز که در حاشیه کویر لوت قرار گرفته است بارانهای دو روز گذشته خسارات هنگفتی در بخشهای مختلف برجای گذاشت به گونه ای که 42کلاس درس آسیب جدی دیده اند و خسارات وارده تنها در این بخش 200 میلیون تومان برآورد می شود.
میزان بارش باران طی دو روز در شهرستان بافت بیش از 46 میلیمتر و در کهنوج 30 میلیمتر گزارش شده است. مردم شهرستانهای ریگان و فهرج نیز پس از گذشت سالها شاهد ریزش باران بوده اند و رودخانه های خشک شده این شهرستانها نیز پس از گذشت سالها بار دیگر جاری شده اند.
بارش برف در رابر و بافت استان کرمان
بارش برف در هجدهمین روز از فصل بهار مردم شهرستانهای بافت و رابّر غافلگیر کرد.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بافت به واحد مرکزی خبر گفت: نیروهای این راهداری برای پاکسازی مسیر های برفگیر و کوهستانی به ویژه درگردنه کفنوئیه مستقر شده اند و به بازگشایی مسیرهای اصلی این شهرستان اقدام کرده اند. همچنین بارش برف در محورهای کوهستانی سنگ صیاد ،اِسکِر و کفنوئیه بافت از شنبه شب ادامه دارد.
بهروز محمودی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافت نیز گفت : با توجه به بارش باران و برف شدید طی 48ساعت گذشته هفت روستا در بخش مرکزی و یک روستا در بخش خَبر آسیب شدیدی دیدند و گروههای امداد و نجات این جمعیت از دقایق اولیه صبح برای کمک و امداد رسانی به روستاها اعزام شده اند. همچنین 200 خانوار عشایر در مسیر کوچ از مناطق گرمسیر به مناطق سردسیر گرفتار سیلاب شدند که امداد و نجات آنان نیز ادامه دارد.
خسارت بارندگی در سیرجان
تداوم بارندگی در 48 ساعت گذشته در سیرجان به مناطق جنوبی شهر و عشایر منطقه خسارت وارد کرد.
آقای آرش، معاون عمرانی فرماندار سیرجان به واحد مرکزی خبر گفت : سیلاب ناشی از شدت بارش باعث آبگرفتگی بیش از 50 خانه در منطقه مکی آباد و آباده این شهرستان شد. در این بخش به زیرساخت های شهری و خانه های آبگرفته بیش از 80 میلیارد ریال خسارت رسید. در روستاهای چهار گنبد و منطقه خیرآباد بیش از 500 راس دام براثر آبگرفتگی آغل ها تلف شدند .
براثر ریزش باران شنبه شب ترانشه در کیلومتر 20 محور سیرجان ـ بندرعباس ریزش کرد که موجب کندی تردد در این مسیر شد و با تلاش هفت ساعته ماموران راه و ترابری و راهداری بازگشایی شد. شدت بارش و سیلاب به گونه ای بود که 200 واحد آموزش ابتدایی منطقه مکی آباد هم امروز تعطیل شد.
بارندگی‌های شدید در نقاط مختلف استان بوشهر
نقاط مختلف استان بوشهر از دیروز شنبه شاهد بارندگی‌های شدید بود و به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و زیرساخت‌های شهری مانند برق و مخابرات و تلفن همراه در برخی از نقاط این استان آسیب‌هایی وارد شد.
بارش شدید باران در کنگان
عباس تبرکی فرماندار شهرستان کنگان به مهر گفت: میزان بارندگی‌ها در شهرستان کنگان 37 میلیمتر بود که با توجه به بارش‌ یکباره و شدید، باعث بروز آب گرفتگی در برخی معابر شد که با تلاش کارکنان شهرداری شاهد رفع این مشکلات در مدت زمان کمی بودیم.: این بارندگی‌ها از ساعت 16 و 30 دقیقه شنبه آغاز شد که باعث جاری شدن رودخانه‌های فصلی در شهرستان کنگان شد که خوشبختانه این بارندگی‌ها خسارات جانی در پی نداشته است.
این بارندگی‌ها همچنین باعث بروز خسارات به تاسیسات و زیرساخت‌های شبکه‌های برق در این شهرستان شد و باعث ترکیدن چند ترانس برق در کنگان شد که با تلاش کارکنان برق شهرستان این مشکلات نیز رفع شد.
خسارات بارندگی به مزارع و کشاورزان
این طوفان‌ها و بارندگی‌ها خسارات فراوانی به مزارع بخش ارم و بوشکان شهرستان دشتستان وارد شده که مزارع گندم بیشترین خسارت را دیده است. گزارشات اولیه از گستردگی فراوان این خسارت به کشاورزان حکایت دارد.
بارندگی‌های شدید در شهرستان دشتستان باعث شد تا رودخانه‌های فصلی این شهرستان بار دیگر جاری شوند و سیل‌بندها و سدهای کوچکی که در مسیر این رودخانه‌های فصلی ایجاد شده‌اند نیز توان نگهداری این آبها را نداشتند. شهر کلمه نیز بر اثر این بارندگی‌ها دچار آبگرفتی در مناطق مختلف شد که باعث کندی عبور و مرور شد و در برخی از مناطق نیز سیلاب‌ها به منازل مسکونی وارد شدند که باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شدند. بارش شدید و بی‌سابقه باران و طوفان همزمان در آبپخش و روستاهای اطراف آن نیز باعث جاری شدن روان آب‌ها در سطح خیابان‌های این شهر شد.
ورود سیل به 150 هکتار مزارع و باغات نرماشیر
عبدالرضا جزینی، مدیر جهاد کشاورزی نرماشیر به فارس گفت: بر اثر ورود سیل به سه رشته قنات و 150 هکتار مزرعه بیش از 5 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان نرماشیر وارد شد. بر اثر بارندگی‌های اخیر بیش از 5 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان نرماشیری وارد شد. 70 هکتار مزارع جالیزکاری، 45 هکتار مزرعه گندم کاری و 40 هکتار یونجه‌کاری بر اثر ورود سیل در این شهرستان تخریب شده‌اند. تعدادی سیل‌بند نیز در شهرستان تخریب شد که کشاورزان باید احتیاط لازم را در پیشگیری از خسارات احتمالی مد نظر قرار دهند.





منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7557

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6500

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7284

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8339

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8204

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8859

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8712

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8870

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9230