خدمات سایت


متن کامل خبر

پورمحمدی: برنامه نود را تعطیل نمی کنم اما فردوسی پور باید در حدود اختیاراتش صحبت کند

آرشیو
رییس سازمان بازرسی کل کشور در کنفرانس مطبوعاتی اش اعلام کرد که اگر علی کفاشیان مجوز نگیرد باید از فوتبال کنار برود.
1392/02/18 11:57:55 ق.ظ

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز سه شنبه در نشست خبری خود با موضوع ورزش گفت:« بنده شخصا اعتقاد دارم حوزه‌های مختلف کشور باید به شکلی کاملا تخصصی و حرفه‌ای اداره شوند، لذا ورزش به عنوان یک مقوله کاملا تخصصی باید با مدیریت ورزشی اداره شود و از سیاست‌زدگی در این بخش جدا باید خودداری شد.ما در ایران یک جامعه 12 میلیونی ورزشی داریم و قریب به 50 میلیون طرفدار و هوادار این مقوله هم در کشور ما وجود دارد. مطمئنا در جامعه‌ای که نزدیک به 30 میلیون سنین زیر 26 سال دارد باید به حوزه ورزش توجه بیشتری شود.»
پور محمدی در ادامه صحبت هایش از عدم دخالت مستقیم دولت در امور ورزش حرف زد و گفت:« این اتفاق به ضرر ورزش تمام خواهد شد.شما ببینید وقتی شخصی از دولت به طور مسقتیم در امور یک فداسیون دخالت می‌کند جامعه‌ای از ورزشکاران را با مشکل مواجه کرده و چالش جدی برای آنها ایحاد می‌کند، پس ما بنا داریم اداره ورزش را به متخصصان آن واگذار کنیم و خود به عنوان متولی آن از ورزش حمایت کنیم.»
او با بیان اینکه خودش هم روزی فوتبالیست بوده و در پست مهاجم بازی می کرده است حرف هایش را این طور ادامه داد:« من دیدگاه‌هایم را در بحث صدا و سیما در آینده اعلام می‌کنم اما تلاش خواهم کرد حق ورزش را در این حوزه بگیریم، ضمن آنکه توجه داشته باشید صدا و سیما بار زیادی از ورزش را با برنامه‌های خود به دوش می‌کشد.»
پورمحمدی که یکی از کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری است در رابطه با برنامه‌هایش برای توسعه زیرساخت‌های ورزش گفت: «خوشبختانه در دولت محمود احمدی‌نژاد منهای 2 سال گذشته بودجه خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها در نظر گرفته شد. در شرایط کنونی سرانه ورزشی برای هر نفر در کشورمان رشد بسیار خوبی داشته اما تا حد ایده‌آل فاصله داریم.»
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با موضوع دو شغله‌ها و بازنشسته‌های موجود در ورزش گفت:«در بحث بازنشسته‌ها نیز به شخصه مدافع استفاده بازنشسته‌ها در ورزش هستم. کفاشیان مشکل بازنشستگی دارد که دولت برای او یک‌سال مجوز کار صادر کرد اما اگر مهلت یک‌ساله او به اتمام برسد و دولت مجوزی برای او صادر نکند کفاشیان نمی‌تواند یک لحظه هم در فدراسیون فوتبال بماند. بنده اعتقاد دارم ورزش یک جامعه بزرگ است و اگر یک باشگاه میلیون‌ها هوادار دارد باید یک ریش سفید با سابقه که مورد وثوق همه هواداران است لیدری این باشگاه را بر عهده بگیرد. مطمئن باشید اولین روزی که اختیار کشور را بر عهده بگیرم این قانون را به تصویب خواهم رساند.»
پورمحمدی همچنین با تاکید بر اینکه مخالف کاهش تیم‌های لیگ برتری است، افزود:« من واقعا تاسف خوردم می‌خواهند تعداد تیم‌های لیگ برتری را کاهش دهند. آنطور که شنیدم گویا مربیان خارجی تیم ملی چنین تصمیمی را برای فوتبال ما گرفته‌اند در حالی‌که باید متخصصین ورزش ما در این خصوص نظر داده و تصمیم‌گیری کنند. متاسفانه این کار باعث می‌شود چند استان ما از لیگ برتر حذف شوند که خوب نیست.»
سوال بعدی درباره خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که پورمحمدی این واکنش را نشان داد:« نه تنها استقلال و پرسپولیس، بلکه من اعتقاد دارم همه باشگاه‌های ورزشی ما باید به شکل خصوصی اداره شود. اینکه بودجه‌های بی‌حساب و کتاب و ناآشکار به فوتبال بیاید و بدون حساب و کتاب هم هزینه شود اصلا مطلوب بنده نیست.»
پورمحمدی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر استعفای علی کفاشیان به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود حاضر است برای او مجوز کار صادر کند، گفت:« مطمئن باشید اگر رئیس فدراسیون فوتبال مجوز یکساله‌اش به پایان برسد یک دقیقه هم اجازه ادامه کار در فدراسیون فوتبال را نخواهد داشت.»
سوال یکی از خبرنگاران حرف های رییس سازمان بازرسی را به برنامه نود و انتقاد از عادل فردوسی پور کشاند.آنجا که او پرسید در این صورت ممکن است فیفا موضوع را دخالت دولت در ورزش شمرده و فوتبال ایران را تعلیق کند.پورمحمدی گفت:« اصلا اینگونه نیست. این بازی برنامه 90 است. فیفا به هیچ‌وجه به اصول و قوانین اداره یک کشور ورود نمی‌کند و دوباره تاکید می‌کنم این بازی برنامه 90 است.متاسفانه این برنامه در مقابل سازمان بازرسی بارها مباحث خلاف قانون مطرح کرد و هیچ‌گاه 5 دقیقه هم فرصت پاسخگویی به ما نداد. مطمئنا من نمی‌توانم با آنها وارد جنگ شوم و اهل جنگ نیستم، اما اگر این فرصت را داشتم پاسخ همه این مباحث را می‌دادم.اگر رییس جمهور شوم 90 را تعطیل نمی کنم اما عادل فردوسی‌پور باید درحدود اختیاراتش حرف بزند. این نمی‌شود که ماجراجویان هر چه می‌خواهند بگویند و کسی هم واکنشی به آنها ندهد. عادل یکی از موفق‌ترین مجریان ماست که باید مدیریت شود.»
اما حرف های پایانی رئیس سازمان بازرسی کل کشور.آنجا که او در پاسخ به سوالی درباره تبانی در فوتبال گفت:« تبانی دولتی است. طبیعی است وقتی که پول‌های مفت دولتی به فوتبال بیایند زد و بند و تبانی هم اتفاق خواهد افتاد. به خاطر همین موضوع است که من تاکید دارم باشگاه‌های ورزشی هر چه سریع‌تر باید خصوصی شوند. مطمئنا وقتی باشگاه‌ها خصوصی شوند و پول‌ها با حساب و کتاب و از جیب افراد خرج شود کسی به فکر تبانی و زد و بند نخواهد افتاد.»
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 338

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 351

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215