خدمات سایت


متن کامل خبر

یک گام دیگر تا برزیلی شدن ایران / گلباران لبنان برای صعودی بزرگ

آرشیو
یم ملی فوتبال ایران با نتیجه 4 بر صفر لبنان را شکست داد.
1392/03/21 11:54:15 ب.ظ

آزادی به رنگ ایران. با پرچم هایی سه رنگ،سبز و سفید و قرمز؛ از خزر تا خلیج فارس؛ همراه با پیراهن هایی سفید که نماد اصلی ملی پوشان است. همه همدل بودند برای برد. از تماشاگران گرفته تا بازیکنان و کادر فنی.برای یک پیروزی ملی،پیروزی ای که باید به برزیل ختم شود. به جام جهانی.اگر موقعیتش بود همه مردم ایران به آزادی می رفتند تا تیم ملی را تشویق کنند! ایران باید لبنان را می برد تا سرنوشت دست خودش باشد و صعود به جام جهانی را خودش فراهم کند،نه قطر و ازبکستان.
تیم ملی بازی را برتر شروع کرد اما حربه لبنانی ها مشخص بود. تمرکز در محوطه جریمه خودی و چشم بستن به ضد حمله ها. آنها البته حربه ویژه شان هم وقت کشی بود. تیم ملی هم که این بار با 3 مهاجم به زمین آمده بود به رغم خیمه روی دروازه لبنان ، دشوار بود. موقعیت ها خوب خلق می شدند اما ساده از دست می رفتند. اول قوچان نژاد ، بعد خلعتبری ، کمی بعد هم شجاعی و باز خلعتبری. خسرو حیدری . توپ ها گل نمی شدند انگار دروازه طلسم شده بود. دروازه لبنان در دل وقت کشی بازیکنان این تیم 39 دقیقه بسته ماند تا اینکه ورزشگاه ناگهان منفجر شد. خلعتبری او پیام آور شادی ایران شد. تیم ملی با حرکت زیبا و ضر به زمینه اش که از کنار پای گلر لبنان ، وارد دروازه شد از حریف پیش افتاد.
حملات تیم ملی بعد از این گل هم ادامه داشت و فشار ایران در نهایت در دقیقه 45 جواب داد . این بار جواد نکونام توانست تیم ملی را به گل دوم برساند . او ضربه سری زیبا گل دوم ایران را زد . بازی در این نیمه با همین نتیجه به پایان رسید تا حاضرین در آزادی که به مرز 80 هزار نفر رسیده اند غرق در شادی باشند. در میان تماشاگران محمدرضا عارف ، کاندیدای انصراف داده انتخابات ریاست جمهوری هم حاضر است.
با سوت شروع نیمه دوم بازی ، تیم ملی به گل سوم رسید ، قوچان نژاد بعد از دریبل دو ، سه بازیکن لبنان توپ را به زیبایی وارد دروازه لبنان کرد.
لبنانی ها بعد از خوردن گل سوم پیش آمدند و یک موقعیت خوب برای گلزنی داشتند. تیم ملی بعد از گل سوم دیگر عطش اولیه را نداشت و بازی اش افت کرد تا اینکه در دقیقه 70 کروش دو تغییر در تیمش ایجاد کند . او جباری و شجاعی را بیرون کشید و به جایشان رضایی و محسن مسلمان را به زمین فرستاد تا شاید شوری دوباره به تیمش بدهد تا تفاضل ایران را که 4 است را بیشتر کنند و اگر کار تیم ملی در روز آخر به گل شماری کشید ، خیال همه راحت تر باشد.

در دقیقه 68 بازی هم هاشم بیک زاده آسیب دید و کروش حاج صفی را به جای این بازیکن به زمین فرستاد.کروش با این تعویض سعی داشت تا فشار از کناره ها به خصوص سمت چپ زمین را بیشتر کند.
ملی پوشان اشباع شدنی نبودند.انگار که باخت به لبنان در بازی رفت بدجور روی اعصابشان بود.حتی شکست دادن 5 بر صفر این تیم در مقدماتی جام ملت های آسیا هم عطش آنها برای گرفتن انتقام را پایین نیاورده بود.دقایق یکی پس از دیگری می گذشتند و بچه های ایران همچنان حمله.هواداران در حال ترک ورزشگاه بودند و خیلی از آنها گلی که نکونام در دقیقه 87 زد را ندیدند.لبنان گل باران شد.ایران سه امتیاز را گرفت و تفاضل گل خودش در جدول رده بندی را به عدد 4 رساند.حالا همه چیز بستگی به بازی آخر با کره و البته نیم نگاهی به دیدار قطر و ازبکستان دارد.اگر بازی با کره مساوی شود این 4 گل می تواند کمک بسیاری به ایران بکند.چون در صورت برد احتمالی ازبک ها آنها هم امتیاز با ایران می شوند و این تفاضل گل است که تکلیف تیم صعود کننده به جام جهانی را مشخص خواهد کرد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1179

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 778

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2553

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2906

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3002

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3035