خدمات سایت


متن کامل خبر

گلباران لبنان در بیروت/صعود شاگردان کروش به جام ملت ها/ایران -کویت تشریفاتی شد

آرشیو
تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه 4 بر یک لبنان را شکست دهد.
1392/08/28 10:31:23 ب.ظ

همه چیز تحت تاثیر انفجار تروریستی صبح امروز در بیروت بود.یک جورهایی اعصاب ملی پوشان هم به هم ریخته بود.از همان لحظه که این انفجار تروریستی صورت گرفت مسئولان فدراسیون فوتبال رایزنی ها را آغاز کردند و با ارائه گزارشی به کنفدراسیون فوتبال آسیا منتظر شدند تا آنها برای این بازی تصمیم بگیرند،اینکه بازی در این شرایط باید برگزار شود یا نه؟
ابتدا خبر رسید که بازی بدون تماشاگر است،سپس نیروهای ارتش لبنان وارد عمل شدند و وظیفه امنیت بازی را برعهده گرفتند.تانک ها هم که در خیابان های منتهی به ورزشگاه مستقر شده بودند تا این بازی با تمام حاشیه هایی که داشت برگزار شود.
کارلوس کروش 4 تغییر در این بازی نسبت به دیدار قبل ایران با تایلند داده بود.ماهینی،جهانبخش،رضا حقیقی و امیر حسین صادقی 4 بازیکنی بودند که در این مسابقه از ابتدا برای تیم ملی بازی کردند.تغییری که اتفاقا موفقیت را هم به همراه داشت و باعث شد تا یکی از این بازیکنان جایگزین نخستین گل ایران را وارد دروازه لبنان کند.امیر حسین صادقی در دقیقه سی و نهم بازی بود که تیم ملی را پیش انداخت.جدا از اینکه لبنانی ها در ابتدای بازی حملات زیادی کردند و چند موقعیت خطرناک هم روی دروازه دانیال داوری ایجاد کردند اما باید گفت که شاگردان کروش هم بیکار نبودند و توسط اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد دروازه عباس حسن را تهدید کردند.ضمن اینکه یکی دو موقعیت را هم جواد نکونام و علیرضا جهانبخش خلق کردند اما موقعیت های آنها به نتیجه نرسید تا ایران با همین تک گلی که صادقی روی ارسال مسعود شجاعی از نقطه کرنر زد برنده به رختکن برود.
با شروع نیمه دوم ملی پوشان ایران که از لحاظ روانی در موقعیت بهتری نسیت به لبنان قرار داشتند بازی را بهتر آغاز کردند.یعنی باید گفت که لبنانی ها در نیمه دوم حرفی برای گفتن نداشتند.هنوز 6 دقیقه بیشتر از این نیمه نگذشته بود که جهانبخش و قوچان نژاد حرکت خوبی را از جناح راست روی دروازه قرمز پوشان لبنان انجام دادند.پاس زیبای قوچان نژاد در محوطه 18 قدم به اشکان دژاگه رسید و او بدون هیچ معطلی و با یک شوت زیبا دروازه حسن را فرو ریخت.
4 دقیقه بعد،وقتی مسعود شجاعی وارد محوطه 18 قدم لبنانی ها شد مدافع آنها با خطا مسعود را متوقف کرد تا داور بازی به نشانه پنالتی در سوتش بدمد.مثل همیشه جواد نکونام پشت این ضربه ایستاد و با اعتماد به نفس کاملی گل سوم ایران ر ا به ثمر رساند.در ورزشگاه خالی از تماشاگر شمعون ایران تقریبا کار را تمام کرده بود و صعود به جام ملت ها را قطعی.
این در حالی بود که به نظر لبنانی ها هم انگیزه لازم برای رسیدن به دروازه ایران را نداشتند.با این وجود باز هم شاگردان کروش بی خیال نشده بودند و با انجام یک بازی روان و منطقی به سمت دروازه حریف حمله می کردند.در دقیقه 65 رضا قوچان نژاد یک حرکت خوب با حرکتی کشویی گل چهارم ایران را زد تا دیگر خیال همه از پیروزی راحت باشد اما هنوز بازی تمام نشده بود.کروش بازیکنان اصلی اش را بیرون کشیده بود و محمد نوری،قاسم حدادی فر ومازیار زارع را وارد زمین کرد تا با تقویت خط میانی بازی را کنترل کند.او از نتیجه ای که گرفته بود راضی به نظر می رسید و دیگر نیازی نبود تا شاگردانش بی گدار به آب بزنند.
در حالی که بیشتر توپ در میانه های میدان در جریان بود و بیشتر هافبک های دو تیم درگیر بودند  لبنانی ها یک شوک را وارد کردند و توانستند توسط محمد حیدر دروازه دانیال داوری را باز کنند.ولی حتی زدن این گل هم باعث نشد تا انگیزه آنها برای انجام دیداری هجومی بیشتر شود.به نظر بازیکنان دو تیم از نتیجه ای که رقم خورده بود راضی بودند و شاید انتظار می کشیدند که داور زودتر سوت پایان بازی را بزند.
با نتیجه ای که در این بازی به دست آمد ایران 13 امتیازی شدو مقتدرانه به جام ملت ها صعود کرد.این در حالی است که در دیگر بازی این گروه تیم های کویت وتایلند به مصاف هم رفتند که این بازی را کویتی ها با نتیجه 3 بر یک به سود خودشان به اتمام رساندند تا آنها هم با 9 امتیاز مسافر استرالیا شوند.با این حساب دیدار آخر ایران و کویت که اسفند ماه برگزار خواهد شد کاملا تشریفاتی خواهد بود.
سایر نتایج به دست آمده در گروه های مختلف به شرح زیر است:
جام ملت های آسیا مقدماتی-گروه A
سوریه (0 - 1 )عمان 
سنگاپور  ? - ?   اردن(به تعویق افتاد)
 جام ملت های آسیا مقدماتی-گروه C
چین (0 - 0 )عربستان 
اندونزی (0 - 2  )عراق 
جام ملت های آسیا مقدماتی-گروه D
مالزی ( 0 - 1  )قطر 
بحرین (2 - 0 )یمن 
 جام ملت های آسیا مقدماتی-گروه E
هنگ کنگ (0 - 2 )ازبکستان 
امارات (5 - 0 )ویتنام
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1179

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 778

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2553

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2906

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3004

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3035

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4065