خدمات سایت


متن کامل خبر

چند خطی برای محسن قهرمانی عصبانی/آقای خاص پر اشتباه

آرشیو
با سوت زدن در بازی پرسپولیس و سپاهان محسن قهرمانی یک قضاوت پر حرف و حدیث دیگر را از خودش به جا گذاشت.
1392/06/30 04:48:34 ب.ظ

همیشه از بازیکنان طلب کار است!طوری با آنها برخورد می کند که بارها اعتراض بازیکنان لیگ برتری را به همراه داشته است.داد زدن های بی مورد و خمی که به ابروهایش می اندازد همه برای این است که استرسی مضاعف را به بازیکنان وارد کند و برایشان خط و نشان بکشد که من داور هستم و حرف،حرف من.اگر این برخوردها یکی دو مورد بود و گذرا شاید کسی روی آن زوم نمی کرد اما باید گفت که آقای قهرمانی؛ کسی از داد و فریاد نمی ترسد و ادبیات طلب کارانه شما که بارها مورد نقد قرار گرفته است ابزار خوبی نیست برای توی مشت گرفتن بازی! جالب اینجاست که در پس اشتباهات مکرر محسن قهرمانی اصراری نهفته است که دوست ندارد او حرفه داوری را ببوسد و بگذارد کنار.سوت های مشکل ساز،درگیری های لفظی با بازیکنان و از همه مهمتر داد و فریاد هایی که به عنوان قاضی سر بازیکنان می کشد دیگر روی اعصاب تلنگر می زند.تحمل کردن اخلاق تند آقای خاص داوران، دیگر به یک معضل تبدیل شده است و آمیخته شدن آن با اشتباهات فاحشی که در بازی تیم های بزرگ انجام می دهد شرایط را به گونه ای رقم زده است که باید گفت آقای قهرمانی بی خیال این فوتبال شوید و اگر این کار را نمی کنید حداقل دیگر برای استقلال و پرسپولیس سوت نزنید.این دو تیم حداقل 40 میلیون هوادار دارند و تصمیم های اشتباه شما مثل مته ای است که مغز آنها را سوراخ می کند.
در زیر نگاهی می اندازیم به چند اشتباه تاثیر گذار محسن قهرمانی که در زمان خودش اعتراض های شدیدی را به همراه داشت.

1:سایپا و استقلال؛وقتی محسن قهرمانی چهره شد
لیگ برتر سال 82 و بازی استقلال با سایپا.محسن قهرمانی در حالی که چند متر با علیرضا نیکبخت واحدی فاصله دارد یک دفعه به سمت او بر می گردد و کارت قرمز را توی صورتش می گیرد.همه تعجب می کنند،اما تصمیمی که داور گرفته است دیگر برگشت ندارد.هواداران علیه او موضع می گیرند و جو ورزشگاه کاملا به هم می ریزد.چند روز بعد و در برنامه نود قهرمانی برای توجیه این اخراج نا بهنگام می گوید:«من شنیدم که نیکبخت فحاشی کرد و به همین دلیل او را از زمین اخراج کردم.»

2:سایپا و استقلال و باز هم قهرمانی علیه آبی ها
لیگ برتر سال 85.دوباره محسن قهرمانی وظیفه قضاوت بازی استقلال و سایپا را بر عهده گرفت.دیداری حساس،آن هم به دلیل اینکه هر دو تیم در صدر جدول قرار داشتند.سایپایی ها یک گل به استقلال زده بودند و بازی در جریان بود که قهرمانی در سوتش دمید و بازی را متوقف کرد.او بدون اینکه درنگ کند به سیاوش اکبرپور کارت قرمز نشان داد تا اعتراض های شدید کادر فنی استقلال را به همراه داشته باشد.قهرمانی که به گفته خودش گوش هایش خیلی تیز است مدعی شد که سیاوش وقتی در حال عبور از کنارش بوده به او توهین کرده است.این در حالی است که در آخرین دقایق بازی هم او با سرعت هر چه تمام تر به سمت نیمکت سایپایی ها رفت و با در آوردن کارت قرمز از جیبش ارشاد یوسفی را از روی نیمکت اخراج کرد.دلیل قهرمانی هم برای این اخراج کاملا مشخص بود؛توهین به داور!
3:پرسپولیس و سپاهان؛نخستین سر بریدن سرخ ها در سال 85
سال 85 و مرحله نیمه نهایی جام حذفی.اشتباه محسن قهرمانی باعث شد تا سپاهانی ها پرسپولیس را شکست دهند و به فینال این جام برسند.در حالی که عقربه های ساعت،دقیقه 84 مسابقه را نشان می دهد قهرمانی به نشان پنالتی در سوت خودش می دمد و سپاهانی ها را صاحب یک ضربه پنالتی می کند.گل شدن این ضربه آن هم در شرایطی که پرسپولیسی ها با یک گل از حریف خود جلو بودند ورق را در وقت های اضافه بر می گرداند و باعث می شود تا سپاهانی ها سه گل دیگر به پرسپولیس بزنند.
در برنامه ورزشی شبکه دوم همان سال قهرمانی و دنیزلی مهمان بودند که قهرمانی پس از حرف های دنیزلی و البته کلی طفره رفتن اشتباهش را پذیرفت.
4:استقلال و ذوب آهن؛وقتی قهرمانی تیم اصفهانی را از کورس خارج کرد
لیگ برتر سال 87. در این بازی استقلال و ذوب آهن مساوی بودند و بازی با هیجان خاصی در جریان بود.عیسی اندوی دروازه بان ذوبی ها روی یک صحنه توپ را در محوطه 18 قدم در آغوش گرفت.او چند قدم با توپ حرکت می کند و ...محسن قهرمانی وارد عمل می شود و خطای شش ثانیه دروازه بان را اعلام می کند.اتفاقی که اعتراض شدید ذوب آهنی ها را به همراه داشت.در هر صورت خطا اعلام شده بود و استقلالی ها همان توپ را وارد دروازه کردند!دقایقی بعد آبی ها گل دوم را هم به ذوب آهن زدند و تیم صدرنشین آن زمان را شکست دادند.مربی ذوبی ها پس از پایان بازی به قهرمانی لقب مخترع داد که همیشه چیزهای خاصی در قضاوت کردن دارد که مختص خودش است.

5:مس کرمان و راه آهن؛نخستین محرومیت قهرمانی
لیگ برتر 87 و اشتباه تاثیر گذار قهرمانی به ضرر راه آهنی ها.جدا از اینکه او یک پنالتی مشکوک را به ضرر راه آهنی ها گرفت در دقایق پایانی بازی وقتی بازیکنان راه آهن دروازه مس را به درستی باز کردند وبه گل رسیدند قهرمانی این گل را قبول نکرد.او بر این عقیده بود که بازیکنان راه آهن با خطا به گل رسیده اند.اشتباهی که در صحنه آهسته کاملا مشخص بود و باعث شد تا محسن قهرمانی از قضاوت کردن محروم شود.
6:حاشیه ساز دربی گیلان در سال 90؛ دومین محرومیت برای قهرمانی
دربی معروف گیلان و لب خوانی های عادل فردوسی پور! بازی کاملا از دست محسن قهرمانی در رفته بود.تماشاگران فحاشی می کردند و قهرمانی هم برای اینکه از آنها انتقام بگیرد خطا روی بازیکنان را نمی گرفت.این اتفاق تا جایی پیش رفت که بازیکنان از او سوال کردند چرا خطاها را نمی گیری؟که جواب قهرمانی این بود:«تا وقتی فحاشی کنند خطاها را نمی گیرم.»شاهکار فردوسی پور در برنامه نود پرده از مکالمات ردو بذل شده بین او و بازیکنان برداشت و باعث شد تا او برای دومین بار و به صورت موقت محروم شود.
7:پرسپولیس و تراکتورسازی؛این بار به کام سرخ ها
لیگ برتر سیزدهم و بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی.اعلام ضربه پنالتی به نفع پرسپولیسی ها آن هم در صحنه ای که اصلا شبیه به پنالتی نبود.می توان گفت که سر تراکتوری ها را بریدند.البته این پنالتی تبدیل به گل نشد اما پرسپولیسی ها با تک گل سید صالحی موفق به شکست دادن تراکتورسازان شدند.پس از این قضاوت ضعیف قهرمانی برای 4 هفته محروم شد تا شاید این محرومیت ها کمک بزرگی باشد برای اینکه او بتواند تصمیمات بهتری برای قضاوت در لیگ برتر بگیرد.
8:پرسپولیس و سپاهان؛کار از بریدن سر گذشته است
همه تمام اتفاق هایی که در بازی دیشب دو تیم افتاد را دیده اند.همه کارشناس های داوری به غیر از علی خسروی بر این عقیده هستند که قهرمانی اشتباهی تاثیر گذار انجام داد.او حسینی را از زمین اخراج کرد ویک پنالتی را به سپاهانی ها داد تا طلایی پوشان با زدن یک گل دیگر در نیمه دوم؛آن هم در حالی که سرخ ها 10 نفره بودند پرسپولیس را شکست بدهند.این اشتباه بزرگ او که از پایان بازی دو تیم سوژه بیشتر رسانه ها و مردم شده است بازار شکایت را داغ داغ کرده است.اظهارات پرسپولیسی ها علیه قهرمانی که او را متهم کرده اند زیر ذره بین کمیته داوران قرار گرفته و آنها عنوان کرده اند که هم با قهرمانی برخورد خواهند کرد و هم از علی دایی و رویانیان شکایت.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 786

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2913

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3170

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3044

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073