خدمات سایت


متن کامل خبر

شماری از فناوری‌های سال ۲۰۱۳؛ از «گالاکسی» تا «لیپ موشن»

آرشیو
در سال ۲۰۱۳ میلادی فن‌آوری‌های جدید بسیاری به بازار عرضه شد.
1392/10/01 09:32:38 ق.ظ

در این میان محصولاتی محبوبیت چندانی به دست نیاورده و به فراموشی سپرده شدند و در مقابل محصولات دیگری بسیار مورد توجه قرار گرفتند.

  فناوری‌های جدید موفق٬ فناوری‌هایی بودند که مورد تایید کاربران قرار گرفتند٬ فروش بالایی داشتند و کاربران ضمن استفاده از این محصولات٬ آن‌ها را به اطرافیان خود نیز توصیه کردند.

 

در پایان سال جاری میلادی٬ سایت‌های مختلف اخبار فناوری رسانه از جمله سایت آمریکایی «مشبل» (Mashable)، «تایم‌تِک»، «ام‌آی‌تی تکنالاجی ریویو»، و بخش فناوری «ای‌بی‌سی نیوز» به معرفی شماری از این فناوری‌ها پرداخته‌اند که چکیده‌ای از آن در زیر می‌آید:

 

سامسونگ گالاکسی اس-۴

این محصول یکی از پرطرفدارترین گجت‌های سال به شمار می‌رود. گجت پیچیده‌ای که چندین قابلیت جدید دارد؛ بدون تماس انگشت٬ موج ایجاد شده از سوی انگشتان را دریافت می‌کند و حتی به جهت نگاه شما نیز واکنش نشان می‌دهد. به عنوان مثال اگر در حال تماشای ویدیویی بر روی این گجت چشمتان را برای مدتی از روی صفحه منحرف کنید٬ ویدیو متوقف می‌شود.

 

نوکیا لومیا ۱۰۲۰

تمامی تلفن‌های همراه مدرن دارای دوربین هستند٬ اما دوربین نوکلیا لومیا کیفیتی بی‌رقیب دارد. این دوربین با وضوح تصویر ۴۱ مگاپیکسل٬ کوچکترین جزئیات را ثبت می‌کند. حتی در هنگام زوم کردن با دوربین نوکیا لومیا ۱۰۲۰ نیز کیفیت تصویر همچنان بالا باقی می ماند.

 

آیفون ۵-اس

این تلفن همراه بهترین نوع آیفون است که تا کنون به بازار آمده. آیفون ۵-اس دارای صفحه حساس به اثر انگشت است و به محض فشردن انگشتتان بر روی صفحه٬ می‌توانید تلفنتان را قفل کنید. این دستگاه همچنین تنها تلفن همراه دارای چیپ پردازشی ۴۶ بیت است.

 

کیندل فایر اچ‌دی‌اکس

نسل سوم تبلت‌های کیندل فایر آمازون به راستی طراحی مناسبی دارد. در کنار کیفیت بالای این تبلت٬ قابلیت «مِی‌دِی» آن قابل توجه است؛ قابلیتی که به شما امکان می‌دهد در صورت بروز اشکال در کیندلتان٬ به طور زنده با نماینده‌ای از آمازون که بر روی صفحه‌تان ظاهر شده و با شما صحبت می‌کند٬ مشکلتان را مطرح کرده و آن را از میان بردارید.

 

لیپ موشن

سیستم لیپ موشن قادر است حرکات دست یا بدن فرد را تشخیص داده و فرمان شما را به صفحه اسکرین منتقل کند. شما تنها باید دستگاه کوچک لیپ موشن را روی میز قرار داده٬ با حرکات دست و بدنتان٬ تغییراتی را که می‌خواهید بر روی صفحه اسکرینتان صورت دهید.

 

گوگل کروم‌کست

این محصول ۳۵ دلاری کمپانی گوگل٬ انتقال ویدیو از تلفن٬ تبلت یا لپ‌تاپ مجهز به مرورگر کروم به تلویزیون را میسر می کند. این دانگل از طریق ورودی «یو‌اس‌بی» یا «آچ‌دی‌ام‌آی» به تلویزیون وصل می‌شود. در استفاده از گوگل کروم‌کست نیازی به سیم مرتبط کننده نیست و تنها با مرتبط کردن این محصول کوچک با تلویزیون می‌توانید ویدیوهای خود را بر روی صفحه بزرگ تلویزیون تماشا کنید.

 

مایکروسافت ایکس‌باکس وان

کنسول گیم ایکس‌باکس‌ وان از دستگاهی برای بازی فراتر می‌رود. این محصول که جایگزین ایکس‌باکس ۳۶۰ شده است٬ دارای قابلیت برقراری ارتباط ویدیویی از طریق اسکایپ است و کاربران می‌توانند بر روی تلویزیون خود تماس‌های تصویری با کیفیت بالا برقرار کنند. در عین حال سنسورهای ایکس‌باکس وان قابلیت دریافت فرمان‌های صوتی را دارند. این دستگاه نه تنها قادر است چهره شما را شناسایی کند٬ بلکه ضربان قلبتان را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

 

اسمارت‌واچ «پِبِل»

پبل ۱۵۰ دلاری در میان اسمارت‌واچ‌ها انقلابی به پا کرد. این اسمارت‌واچ که شبیه به ساعت مچی است (و البته زمان را نیز به شما نشان می‌دهد) همچون ماهواره عمل می‌کند؛ از طریق بلوتوث به تلفن همراه آیفون یا اندروید شما متصل می‌شود و اس‌ام‌اس‌های شما را دریافت کرده و بر روی صفحه نمایشگر قوی خود به نمایش می‌گذارد.

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




تلویزیون پیشرفته ۲۰۲۴ توشیبا با نمایشگر بزرگ رونمایی شد image تلویزیون پیشرفته ۲۰۲۴ توشیبا با نمایشگر بزرگ رونمایی شد 1403/02/15

توشیبا تلویزیون جدیدی با اسپیکرهای قدرتمند، فناوری‌ پیشرفته و نمایشگر بزرگ رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم image دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم 1403/02/15

اکنون سرنوشت کسب‌و‌کار جستجوی گوگل در دست قاضی «آمیت مهتا» قرار دارد که باید تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 11

مدیرعامل انویدیا روتین روزانه خود را شرح می‌دهد؛ 14 ساعت کار از 6 صبح image مدیرعامل انویدیا روتین روزانه خود را شرح می‌دهد؛ 14 ساعت کار از 6 صبح 1403/02/15

جنسن هوانگ، درباره مسائلی از جمله شیوه مدیریتش، ارتباط برقرارکردن با کارمندان و اهمیت تمرکز روی کار صحبت کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 90

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50