خدمات سایت


متن کامل خبر

آخر و عاقبت سه روز اعتصاب/پشت پای پرسپولیس به قهرمانی/شکست تراکتورسازان با تونی در روز پیروزی فولاد

آرشیو
شاگردان گل محمدی با شکست دادن تراکتورسازی به جمع مدعیان قهرمانی بازگشتند.
1392/11/20 05:38:14 ب.ظ

پرسپولیس مقابل فجر سپاسی.هر دو تیم به سه امتیاز این بازی نیاز داشتند؛یکی برای قهرمانی و دیگری برای بقا.فجر فانوس به دست به دنبال امتیاز می گردد و پرسپولیس هم از کوچکترین فرصت ها استفاده می کند تا از کورس قهرمانی عقب نماند.به همین دلیل هم بود که فجری ها مقابل پرسپولیس دفاع کننده نبودند.آنها در خانه بازی می کردند و با این پیش زمینه که دارند سقوط می کنند مقابل شاگردان دایی صف آرایی کردند.شروع خوب فجری ها و ایجاد یکی دو موقعیت نه چندان حساس روی دروازه پرسپولیس.اما حریف پرسپولیس بود و مدافعان این تیم به خوبی بازی را کنترل کردند.

نمی شود برای توصیف نیمه نخست بازی اصطلاحاتی مانند سر بودن بازی و ..را به کار برد.چون هر دوتیم موقعیت های دست پا شکسته ای داشتند اما هیچ کدام از آنها آنقدر خطرناک نبود که بتواند دروازه را باز کند.

با شروع نیمه دوم فجری های حمله روز دروازه پرسپولیس را آغاز کردند.شاید افت محسوس پرسپولیس به دلیل سه روز تمرین نکردن آنه بود اگر نه تیم دایی در این فصل از پتانسیل خوبی برای حمله کردن و فشار آوردن روی حریف برخوردار است.یک جورهایی دو تیم دست به ریسک هم نمی زدند،در هر صورت به دست آوردن یک امتیاز بهتر از این است که هیچ امتیازی نصیب تیم نشود.

در دقیقه 50 فجری ها خطایی را روی حسین ماهینی انجام دادند.خطایی که گزارشگر بازی پیش بینی کرد خطرناک است و سید جلال حسینی می تواند دروازه را باز کند.خود ماهینی توپ را روی دروازه ارسال کرد تا سید جلال حسینی توپ را وارد دروازه کند.البته صحنه کمی مشکوک بود و به نظر رسید که مدافع فجری ها دروازه خودی را باز کرده است.

در هر صورت پرسپولیس یک بر صفر جلو افتاد تا با روحیه بالاتری بازی را ادامه بدهد.بعد از این گل پرسپولیس کمی حالت تدافعی به خودش گرفت.طبیعی بود که فجری ها برای جبران نتیجه حمله کنند و پرسپولیسی ها استفاده از ضد حمله.با این حال بازیکنان فجر بی دقت بودند و ضربه هایشان به خارج از چارچوب می رفت.در دقیقه 62 مهرداد کریمیان با یک شوت سرکش تیرک دروازه پرسپولیس را به لرزه درآورد.این توپ در برگشت دوباره نصیب زرد پوشان شد و حتی فجری ها اعتقاد داشتند که به دست مدافع پرسپولیس هم برخورد کرده است اما سرانجام از محوطه خطر دور شد.فجر خیمه سنگینی روی دروازه پرسپولیس زده بود و شاگردان دایی چاره ای جز دور کردن توپ نداشتند.بازی جذاب شده بود و شباهتی به نیمه اول نداشت.

دقایق به تندی برای فجر در حال گذر بود و شاگردان یاوری به آب و آتش می زدند تا بتوانند دروازه نیلسون را باز کنند.در دقیقه 65 سرانجام فجری ها به آن چیزی که حقشان بود رسیدن؛گل.آنها در حمله ای که از سمت راست روی دروازه پرسپولیس انجام دادند توسط جلال علی محمدی به گل رسیدند تا ورزشگاه حافظیه به حد انفجار برسد.فجری ها دست بردار نبودند.آنها پس از به جیران افتادن بازی دوباره حمله کردند و دروازه سرخپوشان را به خطر انداختند.

فشار روی دروازه پرسپولیس بیشتر بود و باید گفت که فجری ها تیم برتر میدان بودند.آنها بدون ترس از نام پرسپولیس به سمت دروازه این تیم حمله می کردند.دایی دست به یک تغییر زد تا شاید بتواند سه امتیاز را از شیرازی ها بگیرد.او سید مهدی سید صالحی را جانشین علی عسگر کرد تا گره کورا شاید سید صالحی بتواند باز کند.اما توپ زیادی به او نمی رسید تا بتواند خودی نشان دهد.فجری ها هر حمله پرسپولیس را با دو حمله پاسخ می دادند و بر خلاف نیمه نخست موقعیت هایی خطرناک را خلق می کردند.

شرایط برای فجر متفاوت بود.حتی محمود یاوری هم سعی می کرد تا هواداران را وادار به تشویق کردن کند.دایی دومین تعویض خودش را هم انجام داد.او نورمحمدی را جانشین بنگر کرد تا خط دفاعی اش را در ده دقیقه پایانی این مسابقه تقویت کند.

بازی به دقایق پایانی خودش رسیده بود و پرسپولیسی ها تازه یادشان افتاده بود که به سمت دروازه فجر حمله کنند.در دقیقه 88 پرسپولیسی ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که پس از مکث فراوان خلعتبری آن را به آسمان کوبید!

دیگر زمانی باقی نمانده بود.البرز حاجی پور که در سوت خودش دمید یعنی اینکه بازی به پایان رسیده است و دو تیم باید امتیاز ها را تقسیم کنند.

در دیگر بازی های امروز تراکتورسازان که تونی اولیویرا را روی نیمکت خود داشتند تن به شکست سه بر صفر مقابل نفت تهران دادند.در این بازی که به میزبانی نفتی ها برگزار شد شاگردان یحیی گل محمدی با سه گل رضا نوروزی(در دقایق 46 و 55) و مجتبی شیری(در دقیقه 90) تراکتورسازی را شکست دادند.

در اهواز هم تیم فولاد که یکی از مدعیان بالابردن جام قهرمانی است مقابل توانست از سد ملوان بندر انزلی عبور کند.برای شاگردان فرکی در این بازی مهرداد جماعتی(در دقیقه 89)گلزنی کرد.

نتایج کامل دیدارهای امروز به شرح زیر است:

نفت تهران(3 - 0)تراکتورسازی        

فولاد(1 - 0)ملوان

 فجر سپاسی(1 - 1 )پرسپولیس          

گسترش فولاد(0 - 0)مس

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1195

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 806

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2575

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2922

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3026

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3196

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3058

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4088