خدمات سایت


متن کامل خبر

واکنش وزارت نفت به پیشنهاد عصرایران برای آزمایش بنزین: دروغگو، جاهل، سیاه نما و غوغاسالار هستید

آرشیو
روابط عمومی وزارت نفت در ادامه نوشته است: سایت عصرایران نه تنها استعداد راستگویی و صداقت، بلکه استعداد دروغ بافی هوشمندانه را نیز از دست داده است.
1389/09/29 12:17:35 ق.ظ

در پی انتشار مطلبی با عنوان "4 عامل نفوذی دشمن شکست خورده در مجلس" در سایت عصرایران، حسین پرسان ، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در جوابیه ای سراسر ناسزا و توهین ، به عصرایران حمله کرد و البته دستور داد که فحش نامه مذکور با تیتر انتخابی خودشان (وارونگی هوا یا وارونگی سیاسی سایت عصرایران)منتشر شود که احتمالا تصور کرده اند عصرایران، زیرمجموعه خودشان است که این گونه امر و نهی اش کنند.

از نظر قانونی، ما موظف به انتشار این جوابیه (!) موهن نبوده ایم اما دستکم انتشار آن، از این باب مفید فایده است که مردم بدانند چه افرادی با چه ادبیاتی در برخی سمت های مدیریتی نشسته اند.

نکته جالب اینجاست که جوابیه مذکور ، قبل از این که در سایت عصرایران منتشر شود ، سر از سایت اطلاع رسانی دولت درآورده و آنجا منتشر شده است!

ماجرا نیز به طور خلاصه این بوده که تعدادی از نمایندگان مجلس ، انتقاداتی نسبت به کیفیت بنزین داخلی و نقش آن در آلودگی هوا داشته اند .

وزیر نفت و معاونش هم در اظهار نظرهای خود گفتند کسانی که این گونه می گویند عامل دشمن هستند.

عصرایران نیز در مطلبی نوشت: اگر کسانی که این گونه می گویند عامل دشمن اند ، معنایش این است که این نمایندگان نفوذی دشمن در مجلس اند، که البته این گونه نیست.

همچنین پیشنهاد کردیم برای مشخص شدن کیفیت بنزین داخلی ، آن را آزمایش کنند تا همه چیز معلوم شود.

حال در پاسخ به این پیشنهاد عقلانی ، به جای رد یا قبول آزمایش ، جوابیه فاخر زیر به دفتر سایت ارسال شده است که ضمن عذرخواهی از مخاطبان فرهیخته عصرایران، متن کامل جوابیه به همراه توضیحات سایت که در بین آن با رنگ آبی مشخص شده است را از نظرتان می گذرانیم:

رسانه به عنوان مهم ترین وسیله ارتباطی ملزم به انتشار اخبار موثق، واقع بینانه، حقیقت یاب و متعهد به رعایت اهداف برآمده از مبانی انقلاب اسلامی و قوانین موضوعه کشور می باشد.

چندی است سایت عصرایران با نوعی داستان سرایی سعی دارد با تشویش اذهان عمومی عرصه رسانه را با اهداف و اغراض سیاسی آلوده کند. آن رسانه در روز دوشنبه مورخ 89.9.22 با انتخاب یک تیتر نادرست، تحلیل علیلی را درج نموده است که وجهه همت آن دوری از مرز امانتداری در انتشار مطالب و عدم التزام به انعکاس اخبار واقع بینانه و با هدف و قصد رودر رو قرار دادن خدمتگزاران خدوم و شریف کشور درج و منتشر گردیده است. بی تردید برای سایتی که ارگان غیررسمی یک جریان سیاسی است و ارتزاق آن از تنفس در فضای مسموم تخریب دیگران تامین می شود، بیان ادبیات تخصصی و ارائه ادله و براهین کارشناسی مقوله ای نامانوس و ناآشنا تلقی می گردد، ولی برای آشکارسازی منویات مخرب و اثبات سستی مندرجات آن رسانه اعلام می نماییم:

1- بر اساس مندرجات موجود و قابل ارائه، سایت عصرایران نه تنها استعداد راستگویی و صداقت، بلکه استعداد دروغ بافی هوشمندانه را نیز از دست داده است. ادعای غیرواقعی و مبتنی بر ناآگاهی و سراسر کذب مندرج در آن رسانه که به قصد رودر رو قرار دادن خدمتگزاران شریف کشور در مجلس شورای اسلامی و دولت محترم درج گردیده است، سوالی است که علاقمندان به اسلام و انقلاب پاسخ آن را در کارکرد ناصواب آن سایت به خوبی دریافته اند.

لطفا به وزیر محترم و معاون ایشان بفرمایید قبل از متهم کردن منتقدان به اینکه "عامل دشمن شکست خورده" هستند، در اینترنت سرچی بزنند تا خدای ناکرده، منتقدان نماینده مجلس نباشند تا شائبه "رودر رو قرار دادن خدمتگزاران شریف کشور در مجلس شورای اسلامی و دولت نهم" پیش نیاید.

نمایندگان مجلس به کیفیت بنزین انتقاد کرده اند و وزیر و معاونش هم گفته اند کسانی که این گونه می گویند عامل دشمن هستند. حال خود قضاوت کنید ، رسانه هایی که حرف های دو طرف را منتشر می کنند اختلاف می اندازند یا مسوولانی که خام سخن می گویند؟!

آقایان نسنجیده سخن می گویند، تاوانش را باید رسانه ها بدهند؟

اما آنچه مایه تاسف است اینکه رفتارهای تخریبی معدودی از رسانه ها از حجم تلاش دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران پیشی گرفته است و با وجود سیاه نگاری و تاریک نمایی معدودی از رسانه های حزبی ظاهرا دشمن را از توطئه گری بیشتر بی نیاز ساخته است.

بر اساس مستندات قابل ارائه و مضبوط و رجوع به بیانات وزیر محترم نفت و مدیرعامل محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مصاحبه با رسانه ملی و خبرگزاری ایرنا باید اذعان نماییم رفتار سایت عصرایران از دید صاحبنظران و آگاهان و از همه مهم تر بسیاری از مردم شریف و مسلمان ایران ملهم از اغراض و اهداف سیاسی حزبی، نه برگرفته از رفتارهای حرفه ای و متین و صادقانه رسانه ای ارزیابی می شود.

روابط عمومی وزارت نفت، در جایگاهی نیست که نیات سایت های خبری را بخواند (مگر اینکه دستگاه نیت خوانی آن هم با اکتان بالا و استاندارد در اختیارشان باشد) وانگهی از کی تاکنون مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نماینده افکار عمومی "مردم شریف و مسلمان ایران" شده که اینگونه از جانب آنها درباره عصرایران سخن می گوید.

ایشان یادشان باشد که فقط مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت است که یک سمت انتصابی است و ربطی به نمایندگی ملت ایران ندارد که به خود جرأت می دهد از جانب آنها سخن بگوید.

بر این باور هستیم که دامنه حامیان ولایت مدار نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار وسیع است که در یک تعریف شامل همه افرادی می شود که پای بند به حفظ و گسترش اصول انقلاب اسلامی هستند و این حقیقت را نباید نادیده گرفت که طیف پیروان رهبر فرزانه انقلاب در دولت و مجلس شورای اسلامی در عین تکثر، وحدت دارند و با تعیین خط مشی های اصولی و حفظ فاصله با جریان های جاهل یا عنود در حفظ حریم اصولگرایی می کوشند و تلاش های مذبوحانه جریان های سیاسی ورشکسته که در جهت رودر رو قرار دادن تلاشگران و مدافعان خدوم انقلاب اسلامی تعقیب می شود. همچنان ناکام، نافرجام و ناکارآمد خواهد ماند.

بزرگترین جفا به نظام و رهبری را کسانی مرتکب می شوند که هر کجا منافع شان ایجاب می کند، فورا از نظام و رهبری هزینه می کنند ؛ درست مانند همین بخش از نامه آقای مدیرکل!

در ضمن پیدا کنید ربط این بخش از جوابیه را به مطلب عصرایران!

2- به فضل الهی، در دولت دهم و اتکاء به توانمندی و تعهد کارکنان و مدیران کارآمد و خلاق صنعت نفت، ملت مسلمان ایران شاهد سربلندی فرزندان خود در عبور از آزمونی دیگر و دستیابی به موفقیتی بی نظیر می باشند. دستاوردی درخشان که در شرایطی خطیر حربه کشورهای سلطه طلب و معدودی گماشته های داخلی آنان را به منظور تحریم بنزین، خنثی و تولید بنزین را در داخل کشور به مرز خودکفایی رساند.

دستیابی به این دستاورد عظیم ملی که نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و پایمردی فرزندان انقلاب اسلامی دارد، حزن و اندوه و یاس و انفعال دشمنان داخلی و خارجی را به دنبال داشت.

تبیین این موفقیت و دستاوردهای غرورآفرین در صنعت نفت کشور در طی یک سال اخیر موجب گردید 204 تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای از دستاوردهای وزارت نفت در دولت دهم تقدیر و بر ادامه برنامه های توسعه ای صنعت نفت تاکید نمایند.

کسی منکر زحمات پرسنل زحمتکش و خدوم وزارت نفت، مخصوصا نیروهای عملیاتی آن که در سخت ترین شرایط آب و هوایی و فیزیکی شبانه روز زحمت می کشند نیست.

اگر آقای مدیرکل ، مطلب عصرایران را خوانده باشد حتما یادش هست که در آن مطلب ما نیز نوشته بودیم که امیدواریم آنچه به عنوان بنزین داخلی تولید می شود، استاندارد باشد و تاکید کردیم "هیچ کس دوست ندارد بنزین تولیدی کشورش آلوده و سرطان زا باشد چه آنکه فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و جناحی هر ایران وطن دوستی از اینکه کشورش در تولید بنزین خودکفا شود، خوشحال می شود و نیز دوست ندارد خود، خانواده و هم وطنانش در فضایی مسموم و سرطان زا تنفس کند و به مرگ تدریجی گرفتار آیند."

دولت های نهم و دهم نیز قطعا در حوزه نفت، دستاوردهای مهمی داشته اند که حتما جای تقدیر دارد ولی نمی دانیم بعضی ها چرا عادت دارند وقتی یک انتقاد از یک موضوع می شود، فورا آن را به همه چیز تعمیم دهند.

در ضمن وقتی نمایندگان از شما تقدیر می کنند ، خوب هستند ولی اگر چهار نفرشان فقط درباره یک موضوع تشکیکی داشته باشند ، می شوند عامل دشمن!

شایان ذکر است چهار تن از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که اسامی شریف و نظرات صائب آنان مورد استناد آن رسانه قرار گرفته است از جمله نمایندگان خدوم و تلاشگری هستند که همواره نظرات و پیشنهادات آنان سهمی به سزا در تصمیمات متخذه در فعالیت های توسعه ای صنعت نفت داشته است و روابط سازنده و همکاری مشترک مناسب بین این عزیزان با وزارت نفت برقرار می باشد و به دلیل جایگاه قانونی خود همواره از حق اظهارنظر پیرامون مسایل جاری کشور برخوردارند و این امری بدیهی در تمام نظام های مردمی و قانونی به شمار می آید.

اگر چه برخی نظیر دست اندرکاران سایت عصرایران می خواهند با غوغاسالاری و شانتاژ مطبوعاتی آن را به معنای اختلاف و صف آرایی نمایندگان محترم مجلس و دولت محترم جلوه دهند. بر این باور هستیم که تلاش مذبوحانه ایجاد اختلاف و دو دستگی در میان مدافعان انقلاب اسلامی کماکان عقیم و بی اثر خواهد بود و سوءاستفاده سایت عصرایران از اظهارات وزیر محترم نفت و مدیرعامل محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و بیانات چهار تن از نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی بیش از آنکه تفسیر و بازتاب مطالب این عزیزان باشد تجلی مکنونات قلبی و سیاسی دست اندرکاران سایت عصرایران و حاکی از سرباز کردن عقده های سیاسی و فروخفته این سایت می باشد.

این نمایندگان به تصریح از کیفیت بنزین داخلی انتقاد کرده اند (البته آقای محمدرضا رضایی 24 ساعت بعد از انتشار خبر، انتقادش را پس گرفت که علتش نیز معلوم است) .

شما هم بهتر است به جای متهم کردن سایت به "تلاش مذبوحانه"، "غوغاسالاری" ، "شانتاژ مطبوعاتی" و ... که به قول خودتان الحمدلله "عقیم و بی اثر خواهد بود" پاسخ علمی و منطقی به انتقادات بدهید.

وانگهی مگر عصرایران از نزد خود به کیفیت بنزین انتقاد کرده بود! ما تنها عین جملات نمایندگان که در رسانه های رسمی مملکت منتشر شده را نقل کرده و سپس پیشنهاد کرده بودیم بنزین های تولید داخل در آزمایشگاه های بی طرف با حضور نمایندگان افکار عمومی آزمایش شود و اتفاقا ابراز امیدواری کرده بودیم که آزمایش ها بر استاندارد بودن بنزین ها صحه گذارند.

حرف بدی زدیم گفتیم بیایید بنزین ها را بدهید آزمایشگاه تا حرف و حدیث ها تمام شود؟ آیا اسم این پیشنهاد که هر عقل سلیمی آن را می پذیرید ، شانتاژ و دروغ پردازی و تلاش مذبوحانه است؟!

حالا در برابر این پیشنهاد منطقی ، آقای مدیرکل طی نامه ای رسمی فحاشی کرده اند که نشان از خیلی چیزها دارد.

3- به منظور رفع جهل و آشنایی بیشتر دست اندرکاران آن سایت یادآور می شویم به اخبار منتشره از رسانه ها در دوران دولت اصلاحات! رجوع نمایند تا میزان بحران آلودگی هوای شهر تهران را در دولت های قبلی مشاهده نمایند. البته اگر رسوب آلاینده های تفکرات سیاسی دست اندرکاران سایت عصرایران امکان کشف و شهود در این زمینه را فراهم نماید!!!؟

هر سال با فرارسیدن فصل سرما شهروندان تهرانی شاهد افزایش آلودگی هوا در حد هشدار و بعضا اضطرار هستند منتهی این بار برخی افراد بروز این پدیده را به بنزین های تولیدی در مجتمع های پتروشیمی نسبت داده اند که جای شگفتی است. زیرا این پدیده که هر سال در تهران رخ می دهد ریشه در اقلیم شهر و پدیده ای به نام "وارونگی هوا" دارد. وارونگی هوا یا "وارونگی دمایی" که در اصطلاح علمی به آن INVERSION گفته می شود، پدیده ای است که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع، دما نیز زیاد می شود و در این شرایط درجه حرارت پایین جو کمتر از طبقه فوقانی می باشد.

در کلان شهرها وارونگی هوا معمولا باعث تجمیع مواد آلاینده در نزدیکی سطح زمین و تشدید آلودگی هوا و یا پایین آمدن کیفیت آن می شود. در این شرایط هرگونه آلودگی که در زیر وارونگی تخلیه شود، محبوس می ماند و پخش و پراکنده نخواهد شد.

وارونگی دما ممکن است در هر ارتفاعی از سطح زمین روی دهد. اما چنانچه این وارونگی در نزدیکی سطح زمین رخ دهد، دود و دوده منتشره از دودکش های خانگی، صنعتی و آلاینده های خروجی از اگزوز خودروها را محبوس می کند که این امر منجر به شکل گیری لایه های وسیع و قطوری از دود در نزدیکی سطح زمین شده و تبعات زیست محیطی زیادی را ایجاد می نماید.

بر اساس آمار منتشره، پدیده وارونگی در دو سوم ایام سال در تهران رخ می دهد. این بار استمرار بی سابقه این شرایط و پایداری آن سبب تشدید این پدیده گردید. به عبارت دیگر وضعیت جوی است که این حالت را برای هوای شهر تهران به وجود می آورد و در این شرایط احتراق هر نوع از سوخت های فسیلی حتی سوخت پاک مانند "گاز طبیعی" می تواند شرایط را بحرانی نماید.

شایان ذکر است که برای سنجش کیفیت هوا، از شاخصی به نام PSI استفاده می شود که بر اساس غلظت پنج آلاینده منواکسید کربن، ازن، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق تعیین می شود که اتفاقا در خصوص سوخت های مصرفی در سطح کشور، همواره روند بهبود را طی کرده است و وزارت نفت به سهم خود با اعمال سیاست های متخذه نظیر استفاده از گاز طبیعی، توزیع گازوییل با گوگرد پایین در کلان شهر تهران، تدوین استانداردهای مصرف سوخت در تمامی حوزه ها از قبیل: صنایع، خودروها، لوازم خانگی از سال های گذشته در جهت کاهش تبعات این پدیده اقدامات بسیاری را به انجام رسانده است که معرفی آن در حوصله این نوشتار نمی باشد.

با تشکر از اینکه از ما "رفع جهل" فرمودید و تقصیر آلودگی هوا را یکسره متوجه طبیعت کردید.

درباره دولت اصلاحات نیز به وکیل و وصی خود آنها مراجعه فرمایید.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به دلیل عدم توجه آن رسانه به موازین قانونی و درج مطالبی که به موجب قانون، جرم محسوب می شود، پیگیری مطالب کذب منتشره را از طریق مراجع ذیصلاح حق مسلم خود می داند و در خاتمه به مدیر مسوول محترم سایت عصرایران توصیه می نماییم با حربه کذب و اتهامات ناروا نمی توان به مقابله با دستاوردهای درخشان خدمتگزاران خدوم دولت رفت زیرا این حربه در طول سالیان گذشته چه از سوی معاندان خارجی و چه از سوی ورشکستگان سیاسی داخلی، عدم کارآیی خود را نشان داده است.

ضمن تشکر از توصیه آقای مدیرکل، ما نیز برادرانه به ایشان توصیه می کنیم هنگام عصبانیت جوابیه ننویسند که نتیجه اش می شود همین فحش نامه ای که مرقوم فرموده اند یا برایشان مرقوم شده و امضا فرموده اند!

در ضمن از اول تا آخر این جوابیه ، بالاخره مشخص نکردند کدام سطر و کلمه از نوشته های عصرایران "حربه کذب و اتهامات ناروا" بوده است!

لب مطلب ما این است که آقایان این عادت را ترک کنند که هرگاه کسی نقد و انتقادی داشت، فورا بر او انگ عامل دشمن و نفوذی و منافق نزنند. کمااینکه تعدادی از نمایندگان مجلس درباره بنزین تولیدی انتقادی را مطرح کردند و وزیر نفت و معاونش در گفت و گوهایی مدعی شدند کسانی که چنین می گویند عامل دشمن اند و می خواهد موفقیت صنعت نفت در خودکفایی بنزین را زیر سوال ببرند و نظایر این ادبیات.

جالب اینجاست که همین نقد ما نیز در جوابیه فوق، با همان انگ ها و البته با غلظت بالاتر مواجه شده که نشان می دهد آقای مدیرکل در این باب از آقای وزیر، ماهرتر است! و البته ما سال هاست عادت کرده ایم که ببینیم منتقدان محکوم هستند به انگ خوردن و تهمت شنیدن.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 351

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 194